ugar
Well-known member
Ik wou met mijn tekst gewoon aangeven dat < 200Wh/km met de iX.3 onhaalbaar is, door aan te geven dat ik met de model 3 al aan 175 Wh/km zit.Zegt hij toch ook dat het van uw rijstijl afhangt?
De vergelijking van HermanDeCroo is ook van de pot gerukt, ik vraag me af met welke SUV je een verbruik van 5.5 l/ 100 km haalt ...
En het verschil in efficiëntie tussen een EV en een niet EV (voor iemand die overstapt) hangt niet zozeer af van je rijstijl, wel van het type weg dat je aflegt. Wanneer je veel autostradekilometers aflegt, is het verschil veel kleiner tussen de twee
Dat verschil in hoogte is echt niet de enige factor hoor, het is ook het ontwerp, verschil in drag-coefficient (0.29-0.23) heeft een grotere impact dan het verschil in hoogte tussen beide wagensIX3 is ook een hogere wagen, kan je niet vergelijken met een model 3
Dat verbruik zou kunnen kloppen, de Model Y heeft ongeveer 25% minder luchtweerstand dan de iX3, dus die iX3 gaat niet onder de 200Wh/km komenDacht eens gelezen te hebben dat de Model Y rijders tussen de 190-220 Wh/km zitten.
En ook daar weer, hangt niet alleen af van je rijstijl. Ik heb de nieuwe model 3 die nog wat zuiniger als jouw oude.Ik zit met mijn model 3 trouwens na 30k km op gemiddelde van iets meer als 190.
Ik rijd op de 18" wielen, ik weet niet welke jij hebt.
En mijn weg naar mijn werk is 50 km, max snelheid voor > 70% van de route is 70km/h.
Nogmaals, ik wou met mijn antwoord alleen maar aangeven dat een verbruik van < 200Wh/km met de iX3 een utopie is.
Ik volg de verkeersregels. Maar voor sommige mensen is dat rijden als een gepensioneerde.Maar ik let dan ook niet op mijn verbruik en rijd niet als een gepensioneerde.