Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verval bij West Ham lijkt mij inderdaad wel groot, gelukkig hebben jullie in het begin van het seizoen veel punten gehaald, anders werd het nog bibberen.
Ons spel is even slecht als toen. Maar werd gemaskeerd door punten te pakken. En de combo Kudus/Paqueta/Bowen is duidelijk het enige wat we aanvallend hebben. Zonder dat trio kunnen we niets aanvallend.

Men mag ook niet aanvallen van Moyes.

Denk dat dergelijke aanvallende spelers het ook moe worden om telkens te moeten verdedigen en achteruit spelen.

Moyes zijn aanval naar de fans dan nog na de match. Steek die mens in een dwangbuis gewoon.

Trafford was keeper van het tornooi op het EK voor beloften vorig jaar en pakte een penalty in de laatste minuut in de finale tegen Spanje. Ik snap ook niet dat hij eerste keeper is bij Burnley want vorig jaar hadden ze Muric (die er nog altijd zit) en nog ene waarvan de naam mij ontglipt. Kompany had beter een meer ervaren keeper aangetrokken, zoals Luton met Kaminski heeft gedaan en Forest met Sels.

Helemaal waar. Gisteren trouwens toevallig naar United gekeken. Was best wel onder de indruk van Kaminski.
Speelde een dijk van een wedstrijd. En United speelde best goed.

Arsenal toch veruit het moeilijkste programma denk ik. City, Brighton, Utd & Tottenham nog uit...

Ik zou het ze wel enorm gunnen.

Zo zie ik het ook. Iets moeilijker programma als de andere 2 in de PL.
Zitten ook nog alle drie in de CL.

Liverpool zit ook nog in de FA en League Cup.
City nog in de FA Cup.
Dus daar misschien klein voordeel voor Arsenal dat die mogelijks wat fitter gaan zijn.

Ik zou niet weten waar je de 4de en 5de ploeg vandaan haalt. Aston Villa en Tottenham doen niet mee voor de titel.

Spurs al niet meer nu inderdaad :biglaugh:

Spurs heeft een hoop pech gehad met die dikke non-match thuis tegen Chelsea en vervolgens vooral de opgelopen blessures/schorsingen. Anders stonden die mooi er tussen daar bovenaan. Of ze effectief gingen meedoen voor de titel is een hele andere zaak natuurlijk.

Trafford was keeper van het tornooi op het EK voor beloften vorig jaar en pakte een penalty in de laatste minuut in de finale tegen Spanje. Ik snap ook niet dat hij eerste keeper is bij Burnley want vorig jaar hadden ze Muric (die er nog altijd zit) en nog ene waarvan de naam mij ontglipt. Kompany had beter een meer ervaren keeper aangetrokken, zoals Luton met Kaminski heeft gedaan en Forest met Sels.
Burnley heeft een beloftevolle doelman met potentieel een kans gegeven. Zijn transfer, is net als nog redelijk wat van die transfers op lange termijn mss wel een goeie keuze. Zal veel leren van dit seizoen. En speelde ook al heel goeie matchen.

Nee, redelijk wat matige transfers. Maar men is wel aan het bouwen aan de lange termijn, zonder zotte contracten te geven. Waardoor degradatie helemaal geen ramp hoeft te zijn.

Burnley heeft een beloftevolle doelman met potentieel een kans gegeven. Zijn transfer, is net als nog redelijk wat van die transfers op lange termijn mss wel een goeie keuze. Zal veel leren van dit seizoen. En speelde ook al heel goeie matchen.

Nee, redelijk wat matige transfers. Maar men is wel aan het bouwen aan de lange termijn, zonder zotte contracten te geven. Waardoor degradatie helemaal geen ramp hoeft te zijn.
Volledig akkoord, maar qua continuiteit had Kompany misschien beter een paar ervaren rotten gehaald om zo te kunnen overleven in de PL. De bestuurslui behouden wel het volste vertrouwen dus dat is een goed teken, maar als Everton zijn puntenaftrek krijgt kwijtgescholden dan zit Burnley wel in slechte papier. Zoals mr. Rager zei, Luton probeert echt wel realistisch te voetballen met Barkley als metronoom (credits aan Frank Raes) hoewel die duidelijk geen sprintsnelheid meer heeft en Sambi die duidelijk onder stoom geraakt. Doughty is ook wel een revelatie hoe die strooit met crosses.

Ik vind dat toch wel heel rooskleurig voorgesteld ... te veel spelers gehaald die (al dan niet nog) te kort schieten voor de PL, en waarbij dat bij veel van die transfers dat op voorhand te voorspellen was.

Ik weet niet wat de contracten inhouden, maar qua transfersommen heeft Burnley meer dan het dubbele uitgegeven dan Sheffield en meer dan 4 keer zoveel als Luton. Dan maak je mij niet wijs dat je langetermijnplanning rekening hield met een directe degradatie, daar is ingekocht voor behoud. Maar duidelijk niet op een goeie manier, of het moet zijn dat Kompany zijn coaching in de PL op geen hol trekt.

Ik blijf erbij dat Kompany (op dit moment) gewoon te naïef is in zijn trainerscarrière. Dat hij het spelletje begrijpt, daar twijfel ik niet aan, maar hij gaat echt wat realistischer moeten zijn.

Ik blijf erbij dat Kompany zijn beste plek de jeugdwerking is.

Als hoofdcoach idd te naief en daar verandert een boerenjaar niets aan.
Bij degradatie gaan de goeie spelers gretendeels weg gaan tenzij ze een dik contract hebben dus die lange termijn visie kan je helaas overboord gooien. Hoe mooi het ook is maar spelers laten groeien kan niet op dergelijke schaal in de PL.

Zoals hier al aangehaald moet je in de positie waarin een Burnley zich bevind ook zorgen voor wat ervaring.

Natuurlijk als WH supporter ben ik op dit moment niet het best geplaatst voor uitspraken over een andere ploeg/coach.
We laten meer goals.binnen dan Burnley dit kalenderjaar 😂
En qua coach zitten we ook met iemand die iets te overtuigd is van zichzelf

Ik weet dat je een grote Kompany-fan bent, maar dit slaat toch nergens op? Mocht je nu hebben gezegd tegen de degradatie vechten, maar effectief degraderen? Dat kan nooit goed zijn hè. Bij degradatie gaan er altijd spelers weg willen en dan kan je weer opnieuw beginnen met bouwen. Plus je hebt absoluut geen garantie dat je direct terug weggeraakt uit de Championship. Daar kan bij wijze van spreken iedereen van iedereen winnen.

Met Burnley hoor je in eerste instantie een team te bouwen dat zich kan handhaven in de Premier League. Zo kan je weer stap voor stap verder bouwen. Zie bv. naar clubs als Aston Villa/Brighton/Wolves nu. Als dit een onderdeel is van hun 'lange termijn' is er in eerste instantie zeer zwak gewerkt en ipv een stap voorwaarts zetten ze er (hoogstwaarschijnlijk) één achteruit.

Spurs heeft een hoop pech gehad met die dikke non-match thuis tegen Chelsea en vervolgens vooral de opgelopen blessures/schorsingen. Anders stonden die mooi er tussen daar bovenaan. Of ze effectief gingen meedoen voor de titel is een hele andere zaak natuurlijk.
Hm, niet akkoord. Spurs heeft al vaak mooi voetbal gespeeld, Postecoglou wordt daar voor geprezen ook, maar soms is dat spel dan toch te hard gefocust op die ene manier van spelen, iets te naïef om echt voor de titel te spelen.

Als je het trouwens over blessures hebt, ge moet dit seizoen de lijst eens bekijken van het hele seizoen bij Liverpool.

Over dit weekend: je zag eindelijk eens dat die verdediging van City best kwetsbaar is ALS je ze gewoon op de juiste manier aanvalt, Poch had dat goed gezien, ik hoop dat andere coaches dat gezien hebben en er van leren.

Ik blijf erbij dat Kompany zijn beste plek de jeugdwerking is.

Als hoofdcoach idd te naief en daar verandert een boerenjaar niets aan.
Bij degradatie gaan de goeie spelers gretendeels weg gaan tenzij ze een dik contract hebben dus die lange termijn visie kan je helaas overboord gooien. Hoe mooi het ook is maar spelers laten groeien kan niet op dergelijke schaal in de PL.

Zoals hier al aangehaald moet je in de positie waarin een Burnley zich bevind ook zorgen voor wat ervaring.
Dat te naïef zijn ook zo iets dat door onze middelmatige pers en analisten al te vaak wordt herhaald. Maar Kompany heeft een stijl. Zoals iedere coach een stijl heeft. Zou nergens op slaan mocht Kompany opeens lange ballen voetbal gaan spelen. En het is ook niet dat Burnley iedere match met 10 man blind naar voor loopt. Over de transfers kan je je terecht vragen stellen, maar de filosofie van coach Kompany kan je hem imo niet verwijten. Het is de kwaliteit die het probleem is, gezien heel veel doelpunten gewoon komen uit een individuele blunder door een gebrek aan kwaliteit.

Geen idee waarom Kompany ergens in een jeugdwerking zou moeten gaan zitten trouwens.

Gaan in u ogen een Koleosha, Odobert, Trafford, … andere oorden gaan opzoeken bij degradatie dan? Denk dat de championchip net de ideale plek is voor veel spelers om verder te evolueren.En dan heb je ook nog eens de degradatie parachute. Die deze keer wel volledig zal kunnen gebruikt worden.

Dat je nu niet vastzit aan ervaren spelers met dikke contracten lijkt mij trouwens net een voordeel bij degradatie.

Dat te naïef zijn ook zo iets dat door onze middelmatige pers en analisten al te vaak wordt herhaald. Maar Kompany heeft een stijl. Zoals iedere coach een stijl heeft. Zou nergens op slaan mocht Kompany opeens lange ballen voetbal gaan spelen. En het is ook niet dat Burnley iedere match met 10 man blind naar voor loopt. Over de transfers kan je je terecht vragen stellen, maar de filosofie van coach Kompany kan je hem imo niet verwijten. Het is de kwaliteit die het probleem is, gezien heel veel doelpunten gewoon komen uit een individuele blunder door een gebrek aan kwaliteit.

Geen idee waarom Kompany ergens in een jeugdwerking zou moeten gaan zitten trouwens.

Gaan in u ogen een Koleosha, Odobert, Trafford, … andere oorden gaan opzoeken bij degradatie dan? Denk dat de championchip net de ideale plek is voor veel spelers om verder te evolueren.En dan heb je ook nog eens de degradatie parachute. Die deze keer wel volledig zal kunnen gebruikt worden.

Dat je nu niet vastzit aan ervaren spelers met dikke contracten lijkt mij trouwens net een voordeel bij degradatie.
Sorry, ik blijf het een beetje absurd vinden hoor. Zeker die laatste zin. Moeten we Kompany nu prijzen dat hij niet de spelers gehaald heeft die Burnley van een degradatie hadden kunnen behouden, omdat hun lonen te zwaar zouden zijn bij een degradatie? Opnieuw: je koopt niet voor 90 miljoen in (dubbel zoveel als Luton, vier keer zoveel als Sheffield) met het idee dat degradatie geen ramp zou zijn en dat die jongens misschien beter zouden ontwikkelen in de Championship. Er is uitgegeven om in de PL te blijven. Ze gaan kansloos degraderen. Dat zijn de feiten.

Kompany staat nog maar aan het begin van zijn trainerscarrière natuurlijk. Dat is toch ook een vak waar je in moet groeien.
Af en toe op uw gezicht gaan wegens (mogelijks) slechte beslissingen hoort bij de leercurve.

Het is achteraf ook gemakkelijk praten van "hij dat dit of dat moeten doen".

Gohja, kijk naar Forest vorig seizoen. Die hebben gewoon 30 man aangetrokken en in de winter Keylor Navas voor zes maanden gaan huren.
Ik begrijp wel de visie van Kompany, maar denk dat die te rigoureus is voor het behoud in de PL. Qua geslaagde transfers kom ik enkel aan Foster, Amdouni?

Kompany staat nog maar aan het begin van zijn trainerscarrière natuurlijk. Dat is toch ook een vak waar je in moet groeien.
Af en toe op uw gezicht gaan wegens (mogelijks) slechte beslissingen hoort bij de leercurve.

Het is achteraf ook gemakkelijk praten van "hij dat dit of dat moeten doen".
Ik brand hem daarvoor niet af hé, maar ik viel van mijn stoel bij de stellingen dat zijn transfers "op de lange termijn misschien wel een goeie keuze" zijn en "degradatie helemaal geen ramp hoeft te zijn".

We moeten Kompany hiervoor niet afschrijven, maar doen alsof het quasi 'part of the plan' is, dat is toch teveel hopium naar mijn goesting.

In mijn ogen heb je helaas ook wat last van het naief zijn.

Iedere degradant speelt (goeie) spelers kwijt.
Zit Ward-Prowse nog bij southampton? Hoeveel zijn er weg bij leicester en leeds dit seizoen?

Hell, je hoeft zelfs niet te degraderen om uw goeie spelers kwijt te zijn.
De lokroep van meer verdienen en meer sportieve zekerheid is voldoende.
Om nog maar te zwijgen van de ego's, want ja ze hebben nu in de PL gespeeld, dus nee ik wil niet terug naar de championship. Om dan vaak te eindigen in nomaden die wisselen van ploeg alsof dat een sport op zich is.

De grootste reden voor de financiele verbetering bij Burnley is net de verkoop van spelers.
Overigens krijgen ze dit jaar geen nieuwe parachute bij degradatie. Gezien een parachute geldig is voor 3 seizoenen, krijg je bij een yoyo effect dus niet telkens opnieuw die parachute. Tzou mooi zijn indien wel, clubs zouden allicht spelen voor championship ipv champions league 😂

Dan mag je nog zoveel visie hebben en trots zijn dat het allemaal jonge talenten zijn.
Wat op zich inderdaad mooi is maar in de grote voetbalwereld zijde daar helaas nada mee.
Evenals je nada bent met enkel ervaren rotten want die zijn er dan weer dik gerust in en willen ze begot niet meer bewijzen.

Net daarom vind ik Kompany perfect voor de jeugdopleiding. Neus voor talent, kan spelers doen groeien, hen heel wat bijbrengen,... En dit zonder de grote druk.
Ben fan van zijn spelvisie en oog voor talent. Maar toch zou ik die niet als manager willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan