Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

Over welke cinema sporten heb je het dan precies?
Ik heb het meer over de fans. American Football en NBA zijn absolute topsporten, maar alles daar rond is lelijk. Voor hun is sport entertainment. Voor mij en velen is voetbal passie en niet zomaar een uitje.

Mijn unsure is omdat ik bier enorm overschat vind, en wat minder alcohol ten lande veel mensen veel deugd zou doen. ;)
Ja, het compleet omdrinken moet ge aan jonge twintigers laten. Ik ben zelf dit jaar ook 2 a 3 keer nog eens beschonken geweest, maar tegenwoordig kies ik meer voor kwaliteit. Gewoon een dikke fietstocht doen en dan 2 of 3 speciale bieren. Die zijn echt wel van topkwaliteit. Ge moet ook niet in oude fanfarezalen pinten gaan drinken.

Ik heb het meer over de fans. American Football en NBA zijn absolute topsporten, maar alles daar rond is lelijk. Voor hun is sport entertainment. Voor mij en velen is voetbal passie en niet zomaar een uitje.
Daar zijn nochtans ook echte rivaliteiten. Zoals tussen de Lakers en de Celtics bv. Fans gedragen er zich wel meer dan in het voetbal. Zou hier ook soms met wat minder “passie” mogen bij sommige supporters. :)

We zijn nog maar pakweg 8 generaties na 1831. Als ik zie hoe in mijn familie de extreme Nederlandershaat is doorgegeven van de generatie voor mij op mijn generatie, durf ik best te geloven dat 1831 er effectief voor iets tussen zit. Ik herinner me nog een voetbaltoernooi waar de Belgen niet eens voor geplaatst waren waarvan we een match van Nederlanders zagen op een familiefeest. De volwassenen juichten gewoon alsof hun favoriet het WK gewonnen had toen Nederland een rode kaart kreeg. Dat gevoel neem je wel mee als kind. :p

Anderzijds worden Duitsers naar mijn gevoel minder gehaat dan Fransen of Nederlanders, wat dit wat zou tegenspreken. :laugh:

Ik schaam mij er oprecht voor hoe hard sommige Vlamingen Nederlanders lijken te kunnen haten zonder directe aanleiding. Een tijd terug hoorde ik iemand die ik ken trots vertellen hoe die naast Nederlanders zat op een Thalys en dan maar besloot om een ziekte te faken zodat die op een andere plek mocht gaan zitten, weg van de Nederlanders. Dat werd op veel gelach en gejuich onthaald door de groep. Ik vind dat meer dan genant.
zal wel kloppen maar ik denk dat er in zeer Vlaams gezinde gezinnen (zoals waar ik ben opgegroeid) het net andersom is. Nederland is de taalgenoot en de revolutie in 1830 een historische vergissing.

In mijn opvoeding waren de Walen vooral de vijand (enfin niet letterlijk) en in mindere mate de Fransen

Nederland er al een paar keer goed door gekomen maar Griezman toch ook al 2x dicht bij geweest. Leuk openingskwartier.

Ja, het compleet omdrinken moet ge aan jonge twintigers laten. Ik ben zelf dit jaar ook 2 a 3 keer nog eens beschonken geweest, maar tegenwoordig kies ik meer voor kwaliteit. Gewoon een dikke fietstocht doen en dan 2 of 3 speciale bieren. Die zijn echt wel van topkwaliteit. Ge moet ook niet in oude fanfarezalen pinten gaan drinken.
Moet allemaal zeker kunnen. Maar imo heeft ons land een eerder ongezonde relatie met alcohol. Maar goed, dat is een andere discussie. :)

Daar zijn nochtans ook echte rivaliteiten. Zoals tussen de Lakers en de Celtics bv. Fans gedragen er zich wel meer dan in het voetbal. Zou hier ook soms met wat minder “passie” mogen bij sommige supporters. :)
Ik ben zelf fan van de NFL. Maar ik mis toch dat rauwe van het Europese voetbal qua support. Elkaar de kop inperen is natuurlijk debiel.

Terug
Bovenaan