Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

Ik woon ook in Zeeuws Vlaanderen, en werk in BE als Hollander.
Maar mijn Belgische collega’s zijn verontwaardigd dat ik niet supporter voor hun ploeg, en zoals je hier leest gebeurd het andersom ook niet echt.

Ja, en dat was een discussie met dezelfde Nederlander hier @Bart Goor :laugh:

Ik vind trouwens dat er, buiten de taal, bijzonder veel culturele verschillen zijn tussen Vlamingen/Belgen en Nederlanders.
Waarom zou je als Belg wel voor NL en niet voor FR supporteren - iets minder dan de helft spreekt hier ook gewoon Frans :unsure:

Dus ja, mij interesseert het weinig, ik wil gewoon leuke wedstrijden zien (ipv het soort voetbal dat Engeland bv brengt)
Ik ben dat laatste dan weer niet geheel met je eens. Toernooivoetbal is momentenvoetbal. Een ontzettend slechte wedstrijd kan de geschiedenis ingaan als een wereldpartij door een paar absolute wereldgoals. Het mooiste voorbeeld daarvan noem ik Kroatië-Turkije in 2008, herinner je die nog? 119 minuten klotevoetbal, toen scoorde Kroatië. En in de allerlaatste seconde scoorde Turkije de gelijkmaker en won nog na strafschoppen.

Dat is wat toernooivoetbal zo glorieus mooi maakt. Overigens is de eerder genoemde Nederland-Frankrijk (om on-topic te blijven) daar het volmaakte voorbeeld van. Nederland speelde die match ontzettend slecht maar iedereen is het voetbal vergeten en geniet nog steeds van de geweldige goals die er gemaakt werden.

Wat vinden jullie van de opstelling?
534

Wijnaldum blijft vreemd. En Frimpong dan als winger ipv back?
Wijnaldum speelde een draak van een invalbeurt en start nu, vreemd.
Voor de rest hoop ik dat de Nederlanders winnen, ik heb nooit echt die haat gesnapt van sommigen richting de Nederlanders, ik heb eigenlijk altijd wel graag dat ze het goed doen.

Wijnaldum speelde een draak van een invalbeurt en start nu, vreemd.
Voor de rest hoop ik dat de Nederlanders winnen, ik heb nooit echt die haat gesnapt van sommigen richting de Nederlanders, ik heb eigenlijk altijd wel graag dat ze het goed doen.
Wijnaldum moet voor de fysiek zorgen ten opzichte van het fysieke Franse middenveld.

Verder sympathiek van je, dankjewel.

Supporteren jullie morgen voor ons of voor de Fransen? Ik mag toch hopen voor de taalgenoten?
Ik heb altijd wel wat rivaliteit ervaren tussen "D'Hollanders" en Belgen... Maar dat is gematigder geworden voor mij.
Sinds het WK in Rusland heb ik enorm weinig sympathie gekregen voor Frankrijk; Zo een ploeg vol toppers, en dan DAT soort voetbal spelen... dat tijdrekken, die onsportieve kantjes; .... Ik moet ze niet, als ploeg. Over de kwaliteiten van hun spelers valt er weinig verkeerds te zeggen.

Voor deze keer dan maar; Hup Holland Hup!

Correct, Frimpong zal als rechtsbuiten spelen. Wijnaldum vind ik onbegrijpelijk maar de reden hiervoor is dat hij iets meer fysiek brengt ten opzichte van Veerman.
Tja, daar valt iets van te zeggen, maar we zullen zien. Eerst afwachten of jullie vermoedelijke opstelling evenveel afwijkt als hier in België :unsure:

Ik ben dat laatste dan weer niet geheel met je eens. Toernooivoetbal is momentenvoetbal. Een ontzettend slechte wedstrijd kan de geschiedenis ingaan als een wereldpartij door een paar absolute wereldgoals. Het mooiste voorbeeld daarvan noem ik Kroatië-Turkije in 2008, herinner je die nog? 119 minuten klotevoetbal, toen scoorde Kroatië. En in de allerlaatste seconde scoorde Turkije de gelijkmaker en won nog na strafschoppen.

Dat is wat toernooivoetbal zo glorieus mooi maakt. Overigens is de eerder genoemde Nederland-Frankrijk (om on-topic te blijven) daar het volmaakte voorbeeld van. Nederland speelde die match ontzettend slecht maar iedereen is het voetbal vergeten en geniet nog steeds van de geweldige goals die er gemaakt werden.

Het is niet omdat je dat filmpje hier twee keer post dat Nederland vanavond Frankrijk gaat wegspelen :unsure:

Wij zullen 2 Augustus 1831 nooit vergeten.

Allez les Bleus!

Draai of keer hoe je het wilt maar veel Vlamingen willen dat Holland verliest.

Ik ook, geen idee hoe dat komt maar ik heb een aversie ontwikkeld tegen Oranje.

Ik juich luid als ze een tegendoelpunt krijgen.
We zijn nog maar pakweg 8 generaties na 1831. Als ik zie hoe in mijn familie de extreme Nederlandershaat is doorgegeven van de generatie voor mij op mijn generatie, durf ik best te geloven dat 1831 er effectief voor iets tussen zit. Ik herinner me nog een voetbaltoernooi waar de Belgen niet eens voor geplaatst waren waarvan we een match van Nederlanders zagen op een familiefeest. De volwassenen juichten gewoon alsof hun favoriet het WK gewonnen had toen Nederland een rode kaart kreeg. Dat gevoel neem je wel mee als kind. :p

Anderzijds worden Duitsers naar mijn gevoel minder gehaat dan Fransen of Nederlanders, wat dit wat zou tegenspreken. :laugh:

Ik schaam mij er oprecht voor hoe hard sommige Vlamingen Nederlanders lijken te kunnen haten zonder directe aanleiding. Een tijd terug hoorde ik iemand die ik ken trots vertellen hoe die naast Nederlanders zat op een Thalys en dan maar besloot om een ziekte te faken zodat die op een andere plek mocht gaan zitten, weg van de Nederlanders. Dat werd op veel gelach en gejuich onthaald door de groep. Ik vind dat meer dan genant.

Laatst bewerkt:
We zijn nog maar pakweg 8 generaties na 1831. Als ik zie hoe in mijn familie de extreme Nederlandershaat is doorgegeven van de generatie voor mij op mijn generatie, durf ik best te geloven dat 1831 er effectief voor iets tussen zit. Ik herinner me nog een voetbaltoernooi waar de Belgen niet eens voor geplaatst waren waarvan we een match van Nederlanders zagen op een familiefeest. De volwassenen juichten gewoon alsof hun favoriet het WK gewonnen had toen Nederland een rode kaart kreeg. Dat gevoel neem je wel mee als kind. :p

Anderzijds worden Duitsers naar mijn gevoel minder gehaat dan Fransen of Nederlanders, wat dit wat zou tegenspreken. :laugh:

Ik schaam mij er oprecht voor hoe hard sommige Vlamingen Nederlanders lijken te kunnen haten zonder directe aanleiding. Een tijd terug hoorde ik iemand die ik ken trots vertellen hoe die naast Nederlanders zat op een Thalys en dan maar besloot om een ziekte te faken zodat die op een andere plek mocht gaan zitten, weg van de Nederlanders. Dat werd op veel gelach en gejuich onthaald door de groep. Ik vind dat meer dan genant.
Sympathieke post. Begrijp ik goed dat je daarom vanavond toch voor de Nederlanders supportert?

Terug
Bovenaan