Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

Wel is de rivaliteit tussen de Lage Landen op de televisie en onder het Nederlandse en Vlaamse volk flink toegenomen. Het is ook wel een mooie rivaliteit nu beide ploegen ongeveer even goed zijn.

Ik ervaar dat zo totaal niet, eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik er gewoon minder mee bezig dan vroeger.

De rivaliteit zal er zijn indien we tegen elkaar moeten spelen. Dan gaan we terug beginnen jennen :biglaugh:

Eerlijk gezegd kijk ik altijd heel neutraal naar wedstrijden van andere landen :unsure:

Als jullie winnen, prima, als jullie verliezen, geen leedvermaak in ieder geval.

Dat gezegd zijnde denk ik dat het voor Nederland nog moeilijk gaat worden. Zeker tegen Frankrijk, maar ook tegen Oostenrijk.
Ik denk dat we Oostenrijk gaan pakken. Nederland is geen slechte ploeg hoor.

Ik ervaar dat zo totaal niet, eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik er gewoon minder mee bezig dan vroeger.

De rivaliteit zal er zijn indien we tegen elkaar moeten spelen. Dan gaan we terug beginnen jennen :biglaugh:
Eerlijk: Ik denk dat beide landen bij een derby behoorlijk angstig zullen zijn. Een overwinning tegen de rivaal op een toernooi in de knock-outfase is nog nooit gebeurd dus ik denk dat als jullie van Nederland winnen het toernooi spontaan geslaagd is.

Draai of keer hoe je het wilt maar veel Vlamingen willen dat Holland verliest.

Ik ook, geen idee hoe dat komt maar ik heb een aversie ontwikkeld tegen Oranje.

Ik juich luid als ze een tegendoelpunt krijgen.

Draai of keer hoe je het wilt maar veel Vlamingen willen dat Holland verliest.

Ik ook, geen idee hoe dat komt maar ik heb een aversie ontwikkeld tegen Oranje.

Ik juich luid als ze een tegendoelpunt krijgen.
"Geen idee hoe dat komt?"

Je hebt daar vast wel een idee van.

7802a09aa1fd09ec83022138ad51a90c491f9f5e.jpg

De Ninja Turtle is er in ieder geval al klaar voor om de Hollanders in de pan te hakken

Ik woon aan de grens en werk/voetbal in Nederland en heel veel mensen zijn hier tegen Nederlanders op verschillende redenen. Eentje ervan is omdat ze veel geld voor een huis in België neerleggen, waardoor mensen uit het dop nauwelijks nog eentje kunnen kopen. Vervolgens maken ze een eigen kliekje en weigeren ze mee te doen aan tradities of andere volksfeesten. Maar de de grootste reden is dat Nederlanders vaak wel arrogant zijn en neerkijken op die "Belgjes". Ikzelf heb niks tegen Nederlanders, ben zelf Ajacied en heb Nederlandse familie aan 1 zijde, maar ben morgen wel neutraal.

Ik woon aan de grens en werk/voetbal in Nederland en heel veel mensen zijn hier tegen Nederlanders op verschillende redenen. Eentje ervan is omdat ze veel geld voor een huis in België neerleggen, waardoor mensen uit het dop nauwelijks nog eentje kunnen kopen. Vervolgens maken ze een eigen kliekje en weigeren ze mee te doen aan tradities of andere volksfeesten. Maar de de grootste reden is dat Nederlanders vaak wel arrogant zijn en neerkijken op die "Belgjes". Ikzelf heb niks tegen Nederlanders, ben zelf Ajacied en heb Nederlandse familie aan 1 zijde, maar ben morgen wel neutraal.
Ik begrijp het wel. Maar dat is andersom net zo, hier wordt veel over Belgen geklaagd in Zeeuws-Vlaanderen.

Uiteindelijk bindt veel ons, alleen het voetbal niet. ;)

En ook dat is vaak het geval. Zeker op EK's juicht men in Zuid-Amerika voor Spanje.

Nah, er is wel wat antipathie voor Spanje. In Colombia worden Spanjaarden alleszins toch klassiek bezien als arrogant, en speelt dat koloniale verleden nog altijd een rol. Er wonen wel heel veel Latinos in Spanje, maar voor de rest zijn de banden tussen de meeste Spaanstalige landen en Spanje niet speciaal. Buiten een gemeenschappelijke taal hebben wij vrij weinig met Spanje, véél minder dan bv. Canada met de UK. Sure, als Spanje op het EK tegen eender welk land buiten België of Frankrijk speelt mogen ze van mij winnen, maar echt supporteren doe ik toch enkel voor België en Frankrijk. :)
En op het WK is het altijd Colombia > België | Frankrijk > Ecuador > Mexico > Spanje > al de rest >>>> Venezuela.

Laatst bewerkt:
Hebben we die discussie over Belgen en Nederlanders twee jaar geleden niet ook al gehad? Met toen ook die "verontwaardiging" dat wij Belgen/Vlamingen geen vriendjes wouden zijn?

Soit. Benieuwd of Mbappé morgen effectief op het veld gaat staan.

Hebben we die discussie over Belgen en Nederlanders twee jaar geleden niet ook al gehad? Met toen ook die "verontwaardiging" dat wij Belgen/Vlamingen geen vriendjes wouden zijn?

Soit. Benieuwd of Mbappé morgen effectief op het veld gaat staan.
Ach een beetje dollen moet kunnen toch? Verder benieuwd naar de match morgen. Ik kom graag feest vieren als we winnen, heb er best een goed gevoel over. We hebben een goed middenveld als Nederland.

Ja, en dat was een discussie met dezelfde Nederlander hier @Bart Goor :lol:

Ik vind trouwens dat er, buiten de taal, bijzonder veel culturele verschillen zijn tussen Vlamingen/Belgen en Nederlanders.
Waarom zou je als Belg wel voor NL en niet voor FR supporteren - iets minder dan de helft spreekt hier ook gewoon Frans :unsure:

Dus ja, mij interesseert het weinig, ik wil gewoon leuke wedstrijden zien (ipv het soort voetbal dat Engeland bv brengt)

Terug
Bovenaan