Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

Dus je moet voor geen enkele bal gaan?

- de bal was buiten de 5 meter
- Baumgartner raakt hem duidelijk eerst, de keeper is gewoon te laat...
(Of kan een keeper niet te laat zijn mss?)

- als de bal iets hoger opwipt dan raakt hij hem veel beter en vliegt hij wrsclk/mss over de keeper met grote kans op doel, maar volgens u moet hij hem dus laten voor de keeper?
Helemaal dit. Frank Boeckx vindt dit zelf ook gewoon geen kaart. Lijkt mij wel duidelijk dan.

Ze halen er ongelofelijke resultaten mee hé, maar ergens hoop je dat daar eens een type Martinez aan het roer komt en die gasten gewoon laat sjotten.

Kante wel een fucking legende hé, wat een speler blijft dat.
Speelt dan ook in een topcompetitie hé :wink: (of topcompetitie in wording).

Dus je moet voor geen enkele bal gaan?

- de bal was buiten de 5 meter
- Baumgartner raakt hem duidelijk eerst, de keeper is gewoon te laat...
(Of kan een keeper niet te laat zijn mss?)

- als de bal iets hoger opwipt dan raakt hij hem veel beter en vliegt hij wrsclk/mss over de keeper met grote kans op doel, maar volgens u moet hij hem dus laten voor de keeper?
Laat die als maar weg, want dat is gewoon een onmogelijke hypothese. Baumgartner raakt op het laatste nippertje de bal met zijn tip.

Ik ga mezelf niet nog eens herhalen, maar ik blijf de gele kaart terecht vinden. Volledig onbezonnen actie met quasi geen enkele kans op slagen, daar moet je gewoon slimmer zijn. Maignan mag daar van geluk spreken of hij kon Mbappe vergezellen bij de dokter.

Lukaku deed nochtans niet mee in die finale.

giphy.webp

Dat was mijn punt toch. Dat zelfs een der beste spitsen ter wereld als Mbappe gigantische kansen mist. Maar als Lukaku het doet, breken we hem af tot op het bot.

Tgoh, omdat het soort missers die Lukaku soms losjes uit z'n mouw kan schudden ook wel van die extreme kemels zijn die je niemand anders ziet maken. 😂 Die kopbal tegen Kroatië is voor eeuwig op m'n netvlies gebrand: op 2 meter voor een open goal en er nog in slagen 3 meter naast te koppen.
Maar ook in z'n clubs begaat hij soms van die extreme flaters waarbij mensen zich afvragen of ze 7 promille in hun bloed hebben of aan het dromen zijn.

Lukaku is een topper, maar toch wel een apart geval. Wrs ook de reden dat hij er nooit in geslaagd is om voor vele jaren een gevestigde waarde te worden in een club.

Laatst bewerkt:
Laat die als maar weg, want dat is gewoon een onmogelijke hypothese. Baumgartner raakt op het laatste nippertje de bal met zijn tip.

Ik ga mezelf niet nog eens herhalen, maar ik blijf de gele kaart terecht vinden. Volledig onbezonnen actie met quasi geen enkele kans op slagen, daar moet je gewoon slimmer zijn. Maignan mag daar van geluk spreken of hij kon Mbappe vergezellen bij de dokter.
Herbekijk het nog eens:

Hij heeft al op de bal geschopt (hij raakt hem wel niet goed) en niet met de top zoals jij zegt en dan pas komt de keeper inglijden.

Met uw redenering is de keeper altijd in zijn recht en gaan ze allemaal vanderbauwhedetjes doen , want een keeper kan niet te laat zijn en nooit iets fout doen...?

Laatst bewerkt:

Baumgartner raakt niet pas op het laatste nippertje de bal met zijn tip. De bal is zelfs al weg van zijn voet wanneer Maignan er komt ingevlogen.
Boeckx spreekt zelf over het risico van de keeper en hij is gewoon eerst op de bal. Het is ook niet zo dat hij er met gestrekte studs er in vliegt.

Maignan lijkt daar precies zelf te zeggen dat er weinig aan de hand was.

Met commentaar van Eddy Demarez was het wel nóg beter. "Baumgartner moet toch beseffen dat hij daar nooit bij de bal kan geraken!"

Frankrijk had toch écht wel eens een andere coach kunnen gebruiken. Ok, Deschamps heeft zijn strepen verdiend (ook al ben ik totaal geen fan van de man én van zijn speelstijl), maar het is goed geweest voor hem. Gewoon eens een nieuwe schwung, nieuwe ideeën, wat frisheid, ...

Want er zit oh zo veel talent in die ploeg. Als ze het EK winnen, stapt hij misschien wel op (want dan heeft hij ze allebei gewonnen). Als ze vroegtijdig sneuvelen, zal er misschien toch eens wat gemor komen om een andere coach.

Ik voorspel toch dat Nederland geweldig veel moeite gaat hebben met dit Oostenrijk.

Tenzij de Oostenrijkers al hun energie al verspeeld zijn tegen dan, want de intensiteit van pressing gisteren was zotjes.
Het deed me een beetje denken aan Canada op het WK, alleen dat de Oostenrijkers ook meer voetballende kwaliteit hebben.

Frankrijk had toch écht wel eens een andere coach kunnen gebruiken.

Oneens. Deschamps is een briljante people-manager.
Hij slaagt erin de gemoederen in de selectie (een meerderheid boze en argwanende mannen uit de banlieue) enigszins te depolitiseren en in een functioneel gareel te smeden in een hopeloos verdeeld Frankrijk.
Ga er maar aan staan.
Wij kunnen de opstelling van Frankrijk zelf ook wel maken. Daar is de trainer niet voor nodig.

Al die kritiek op Lukaku van mensen die sporadisch matchen kijken. Haaland heeft dit seizoen volgens mij 3 keer een open doel gemist, nochtans unaniem de beste spits ter wereld.

Mbappe laat ook zien dat missen effectief menselijk is. Maar vraag eens hoeveel mensen er meer tegen de netten hebben geprikt dan Lukaku. Dat zijn er 21. Hij heeft er twee minder dan Sterling. En ook een 100-tal minder potten gespeeld.

Anelka is een van de grootste talenten aller tijden en was ook een heel goede spits. 0.34 goals per pot, tegenover 0.44 van Lukaku in de prem.

Het is gewoon een topspits. Hij is letterlijk de allerbeste die we ooit hebben gehad op die positie. Niemand komt zelfs maar in zijn buurt.

Al die kritiek op Lukaku van mensen die sporadisch matchen kijken. Haaland heeft dit seizoen volgens mij 3 keer een open doel gemist, nochtans unaniem de beste spits ter wereld.

Mbappe laat ook zien dat missen effectief menselijk is. Maar vraag eens hoeveel mensen er meer tegen de netten hebben geprikt dan Lukaku. Dat zijn er 21. Hij heeft er twee minder dan Sterling. En ook een 100-tal minder potten gespeeld.

Anelka is een van de grootste talenten aller tijden en was ook een heel goede spits. 0.34 goals per pot, tegenover 0.44 van Lukaku in de prem.

Het is gewoon een topspits. Hij is letterlijk de allerbeste die we ooit hebben gehad op die positie. Niemand komt zelfs maar in zijn buurt.

Verkeerd topic denk ik?

Het enige probleem bij Frankrijk is dat ze op aanvallend vlak inderdaad vooral teren op Mbappe.
Griezmann werkt zich te pletter, maar is op zijn 33e precies ook niet meer top. En dan zie je begot Giroud invallen... Daar is toch ook wat verjonging nodig (nogmaals, zonder Mbappe gerekend). Kolo Muani misschien, maar daar krijg ik het voorlopig ook niet warm van.

Ik was wel onder de indruk van Maignan gisteren. Heel dominante keeper (bv. in de lucht), die precies ook aardig kan mee voetballen.
En Kanté, man man... die hebben ze toch gemist op het WK. Wat zouden we zo een speler hard kunnen gebruiken bij de rode duivels.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan