Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

Ik schaam mij er oprecht voor hoe hard sommige Vlamingen Nederlanders lijken te kunnen haten zonder directe aanleiding. Een tijd terug hoorde ik iemand die ik ken trots vertellen hoe die naast Nederlanders zat op een Thalys en dan maar besloot om een ziekte te faken zodat die op een andere plek mocht gaan zitten, weg van de Nederlanders. Dat werd op veel gelach en gejuich onthaald door de groep. Ik vind dat meer dan genant.
Ach Hollanders hebben die nare misprijzende reflex weer ten aanzien van Marokkanen. Wat die daar allemaal over durven zeggen... Ieder volk heeft zijn haat-favoriet denk ik?
Zelf woon ik tussen vnl Franstaligen hier in de Rand. Die zijn meestal voor Frankrijk (meestal wel België eerst). Maar dat komt omdat zij veel meer culturele verbondenheid hebben met Frankrijk. Via tv en media kennen ze Frankrijk en haar sterren en politici etc erg goed. Wij Vlamingen kennen meestal weinig van Nederland. Voor ons zijn de meeste Hollanders luidruchtige,, botte en arrogante armoedzaaiers (wonen in kleine huisjes).
Buiten dat heeft Nederland wel weer een mooie selectie met topspelers. Beter dan ons team. Zo eerlijk moet je zijn. Als een Depay los is, is het echt genieten voor een liefhebber.

Trouwens Bart Goor, wat maakt het uit of wat Belgen voor de Hollenjers supporteren. Mij zal het een worst wezen dat jullie voor België supporteren. Bij voetbal ben ik van het principe "No one likes us, we don't care". Dat maakt voetbal mooier dan die cinema-sporten in The States. Rivaliteit maakt emotie mooier.

Echt wel zeldzaam dat een keeper niet protesteert en het gewoon zelf een strafschop vindt.
Reactie van de spelers zegt idd soms heel veel. Er zijn er veel die bij alles (onterecht) onschuld pleiten, maar soms ook totaal niet.
Grappig dat supporters in zo'n geval nog altijd blijven protesteren soms.

Trouwens Bart Goor, wat maakt het uit of wat Belgen voor de Hollenjers supporteren. Mij zal het een worst wezen dat jullie voor België supporteren. Bij voetbal ben ik van het principe "No one likes us, we don't care". Dat maakt voetbal mooier dan die cinema-sporten in The States. Rivaliteit maakt emotie mooier.

Zijt maar voor Frankrijk. Wij zijn de goei.

(Sorry voor de shattered dreamzzkes in 2018.)

Ik denk dat Nederland wel eens pech kan hebben wanneer ze straks zouden verliezen. Dan heb ik het even over de top 2.

Terug
Bovenaan