famtam
Well-known member
Ach Hollanders hebben die nare misprijzende reflex weer ten aanzien van Marokkanen. Wat die daar allemaal over durven zeggen... Ieder volk heeft zijn haat-favoriet denk ik?Ik schaam mij er oprecht voor hoe hard sommige Vlamingen Nederlanders lijken te kunnen haten zonder directe aanleiding. Een tijd terug hoorde ik iemand die ik ken trots vertellen hoe die naast Nederlanders zat op een Thalys en dan maar besloot om een ziekte te faken zodat die op een andere plek mocht gaan zitten, weg van de Nederlanders. Dat werd op veel gelach en gejuich onthaald door de groep. Ik vind dat meer dan genant.
Zelf woon ik tussen vnl Franstaligen hier in de Rand. Die zijn meestal voor Frankrijk (meestal wel België eerst). Maar dat komt omdat zij veel meer culturele verbondenheid hebben met Frankrijk. Via tv en media kennen ze Frankrijk en haar sterren en politici etc erg goed. Wij Vlamingen kennen meestal weinig van Nederland. Voor ons zijn de meeste Hollanders luidruchtige,, botte en arrogante armoedzaaiers (wonen in kleine huisjes).
Buiten dat heeft Nederland wel weer een mooie selectie met topspelers. Beter dan ons team. Zo eerlijk moet je zijn. Als een Depay los is, is het echt genieten voor een liefhebber.