House of the Dragon - seizoen 2

SjIAQd7.jpeg

Goeie aflevering maar geen idee waar dat verhaal van Daemon naartoe gaat. Vond die badass in S1 maar nu op het randje van storend/overbodig.

Cole mag zo snel mogelijk een gruwelijke dood sterven. Precies een Romeinse keizer :censored:

Ik denk dat de anders onverschrokken Daemon zijn nachtelijke dromen en angsten een voorbode zijn ... hij is ook wat op de vlucht voor z'n vrouw en mogelijks zichzelf, en staat onder druk legers te vinden en voelt veel tegen werken ... Zijn angst is niet onrealistisch ook, misschien is die ook nieuw voor hem ... Tjah het kan z'n dood worden, maar ook iets anders ... Op zich wel iets als het ergens naartoe leidt binnenkort. Arya is zo veel langer op de dool geraakt in GOT tot dat ergens toe leidde (bvb).

Ik denk dat de anders onverschrokken Daemon zijn nachtelijke dromen en angsten een voorbode zijn ... hij is ook wat op de vlucht voor z'n vrouw en mogelijks zichzelf, en staat onder druk legers te vinden en voelt veel tegen werken ... Zijn angst is niet onrealistisch ook, misschien is die ook nieuw voor hem ... Tjah het kan z'n dood worden, maar ook iets anders ... Op zich wel iets als het ergens naartoe leidt binnenkort. Arya is zo veel langer op de dool geraakt in GOT tot dat ergens toe leidde (bvb).
Klopt, maar mag bij deze ene aflevering blijven :)

Hopelijk houden ze dit nu een beetje aan en zakt het niet terug in na een beetje actie .
De dialogen waren nog altijd slapjes , het plot dat die grote draak daar ging zijn zag je al van ver aankomen .
De veldslag ….wees eerlijk een paar mensen zien dood vallen omdat ze door een pijl zijn geraakt en slechte cgi ….kan veel beter denk ik dan .

Maar al bij al was het één van de betere afleveringen…

Hopelijk houden ze dit nu een beetje aan en zakt het niet terug in na een beetje actie .
De dialogen waren nog altijd slapjes , het plot dat die grote draak daar ging zijn zag je al van ver aankomen .
De veldslag ….wees eerlijk een paar mensen zien dood vallen omdat ze door een pijl zijn geraakt en slechte cgi ….kan veel beter denk ik dan .

Maar al bij al was het één van de betere afleveringen…
Voor mij was dit dan weer genoeg actie voor de rest van het seizoen en mogen we terug paar episodes uitsluitend focussen op plot development en politiek intrige :love:

Voor mij was dit dan weer genoeg actie voor de rest van het seizoen en mogen we terug paar episodes uitsluitend focussen op plot development en politiek intrige :love:
Lijkt erop dat gij deze aflevering dan weer top gaat vinden want zoals gevreesd is het tempo weer ingezakt tot een slakkegangetje…Achja , we zullen maar kijken uit gewoonte zekers . (En in de hoop van )

Enige realiteitszin: die actievolle episodes slorpen een groter stuk van het budget op en een continue raketvaart van actie zou ook qua verhaalvertelling niet interessant zijn, het politieke intrige en de actie vullen elkaar in deze show goed aan.

Vind het vooral een meerwaarde hoe de schrijvers van deze serie erin slagen om het bronmateriaal aan te vullen en te verrijken (,in tegenstelling tot de schrijvers van andere moderne fantasy- en sci/fi-adaptaties) bijvoorbeeld de acties van Aemond Targaryen of Allicent Hightower haar "brunches" met Criston Cole.

Lijkt erop dat gij deze aflevering dan weer top gaat vinden want zoals gevreesd is het tempo weer ingezakt tot een slakkegangetje…Achja , we zullen maar kijken uit gewoonte zekers . (En in de hoop van )
Vind ik inderdaad top.

Smaken verschillen, maar ik ben blij dat de serie het aanpakt zoals de eerste seizoenen van GoT. Hell, in de eerste seizoenen van GoT vond de meeste actie off-screen plaats. Dan kunnen jullie eigenlijk nog tevreden zijn. Enerzijds was dat een kwestie van funding zoals aangegeven door KnightOfCydonia, anderzijds was dat ook een positieve keuze om intrige/politiek vollop uit te werken in een fantasy reeks.

Ik ben het wel eens met de bedenking dat de personages van GoT meer gedenkwaardig zijn dan die van HoTD. Maar ja, persoonlijk zéér tevreden met zo een slow burn reeks en veel van de boekenfans met mij, denk ik.

Drol van een aflevering zeg. De Brackens willen zich niet aansluiten? Dracarys offscreen en dan een nietszeggend beeld waar Daemon de Blackwoods wat onconventionele manieren van oorlogsvoeren toestaat. :sop: Zelfs geen as of verkoold lichaam te zien van Lord Bracken.

Ik vond vooral het feit dat Aegon dan blijkbaar toch nog leeft een beetje jammer. Komt toch een beetje als "triestige film"-verhaal over.
Deze aflevering wel heel vreemd dat alle actie off-screen gebeurt.

Enige realiteitszin: die actievolle episodes slorpen een groter stuk van het budget op en een continue raketvaart van actie zou ook qua verhaalvertelling niet interessant zijn, het politieke intrige en de actie vullen elkaar in deze show goed aan.

Vind het vooral een meerwaarde hoe de schrijvers van deze serie erin slagen om het bronmateriaal aan te vullen en te verrijken (,in tegenstelling tot de schrijvers van andere moderne fantasy- en sci/fi-adaptaties) bijvoorbeeld de acties van Aemond Targaryen of Allicent Hightower haar "brunches" met Criston Cole.
Akkoord dat ze niet altijd veldslagen moeten tonen maar ze zijn tenslotte in oorlog maar deze wordt blijkbaar gevoerd aan een houten tafel waar er nietszeggende conversatie’s gebeuren , nu weer dat geval dat een vrouw geen regent kan zijn ….hebben we al gehad …aan de andere kant het wederom rouwen maar verder …niets .
Als er nuttige conversaties gebeuren die echt bijdragen aan het verhaal …akkoord dat de actie dan minder mag zijn maar van intriges en dergelijke wat ze hier zeggen …niets van te merken .

Na zo een sterke vierde aflevering was dit echt een teleurstelling.

En dat Aegon nog leeft, meh. Hebben die niks geleerd van seizoen 8 van GoT met hun Hollywood-gezeik.

Na zo een sterke vierde aflevering was dit echt een teleurstelling.

En dat Aegon nog leeft, meh. Hebben die niks geleerd van seizoen 8 van GoT met hun Hollywood-gezeik.

Gebeurt evenzeer in het boek, je kan hooguit klagen hoe ze het in beeld brengen, maar het in het echte leven overleven soms mensen ook vliegtuigcrashes hé, 't is dan ook niet per se een schoon zicht...

Drol van een aflevering zeg. De Brackens willen zich niet aansluiten? Dracarys offscreen en dan een nietszeggend beeld waar Daemon de Blackwoods wat onconventionele manieren van oorlogsvoeren toestaat. :sop: Zelfs geen as of verkoold lichaam te zien van Lord Bracken.
Ik had dat precies helemaal anders op, hij heeft die toch laten gaan? Helemaal geen dracarys?

Ik had dat precies helemaal anders op, hij heeft die toch laten gaan? Helemaal geen dracarys?

Klopt, hij zegt letterlijk dat hij zwaarden nodig heeft, had ook verwacht dat hij die zou opfikken met z'n draak van zodra die hun rug keerden, maar dat doet die helemaal niet.

Ik vond vooral het feit dat Aegon dan blijkbaar toch nog leeft een beetje jammer. Komt toch een beetje als "triestige film"-verhaal over.
Deze aflevering wel heel vreemd dat alle actie off-screen gebeurt.
Ik vraag me af of Aemond dan niet met spanning zit af te wachten? Wat als Aegon zich alles herinnert als hij hersteld is? Allicent weet goed genoeg wat voor karakter hij heeft, Cole zwijgt momenteel maar als de waarheid aan het licht komt?

Terug
Bovenaan