Jupiler Pro League 2025-2026

Janssen doet duidelijk een poging om de bal met zijn borst te controleren; geen 'deliberate' handspel dus en geen rood.
Kom, kom. We weten dat je voor Antwerp bent, maar een beetje serieus blijven hè.

Ik wil gerust nog geloven dat het niet meteen zijn bedoeling was om zijn arm/hand gebruiken, maar van de moment dat die tegen zijn arm komt maakt hij vervolgens een duidelijk beweging om de bal bewust weg te werken. Da's gewoon 'deliberate' en gewoon rood hoor.

Kom, kom. We weten dat je voor Antwerp bent, maar een beetje serieus blijven hè.

Ik wil gerust nog geloven dat het niet meteen zijn bedoeling was om zijn arm/hand gebruiken, maar van de moment dat die tegen zijn arm komt maakt hij vervolgens een duidelijk beweging om de bal bewust weg te werken. Da's gewoon 'deliberate' en gewoon rood hoor.
'Opzettelijk hands is rood' is de regel niet, he. De regel is dat je rood krijgt als je een obvious goal-scoring opportunity verhindert door opzettelijk hands. Dat is hier niet gebeurt want Janssen's intentie was om de bal te spelen, zoals je zelf zegt.

Dat de lat hoger ligt voor dubbele bestraffingen is niet nieuw hoor jongens.

Zo, seffes om 13 uur al samenkomen om een pintje te drinken en dan richting de supportersclub om te vertrekken naar Brugge. Hopelijk wordt het wat plezant. :biglaugh:

Nee, ik heb die matchen toch weer gemist in het tussenseizoen.

'Opzettelijk hands is rood' is de regel niet, he. De regel is dat je rood krijgt als je een obvious goal-scoring opportunity verhindert door opzettelijk hands. Dat is hier niet gebeurt want Janssen's intentie was om de bal te spelen, zoals je zelf zegt.

Onopzettelijk hands is voor mij iets in de trant van "oeie, ie vliegt tegen mijn hand terwijl ik dacht/wou dat ie tegen mijn borst of dij ging gaan"

Sorry neen, hij doet zelfs niet eens een beweging richting de bal met zijn lichaam om te proberen hands te vermijden, de bal komt op zijn arm en slaat hem weg, slaan is een bewuste actie imo.
Heeft geen enkele intentie om de bal niet te raken met zijn arm, integendeel.

Enige tijd geleden dat ik Anderlecht eens goed zag voetballen. Patronen, driehoekjes. Druk vooruit, diepe ballen, betere kaatswerk.

Duidelijk nog balans vinden maar voorzichtig positieve signalen. De Cat en die Llansana kunnen voetballen.

Als er bij die geblesseerden nog enkele goede voetballers tussen zitten, eventueel een Angulo of degreef bevestigd… Kan wel een leuk elftal worden. Toch beter als afgelopen jaren qua voetballend vermogen.

Enige enorme minpunt vind ik toch die verdediging. Hey, Augistinsson..

Voor mij was dit duidelijk hands maar ook geel genoeg alleszins. Hij gaat hem eerst legaal tegen houden en dan maakt hij een automatische reflex wat altijd handsbal is. Geel en penalty is gewoon correct. Rood wordt ook niet meer snel gedaan met een penalty want die dubbele bestraffing deden ze toch niet meer? Tenzij je zoals je zegt u een halve keeper waant.

Nee zie men motivatie hierboven. En ja ik ben ook antwerpsupporter maar ik zou dit bij een andere ploeg ook geen rood vinden. Komt er nog eens bij dat ze dubbele bestraffing nog amper doen of het moest heel gortig zijn

Enige tijd geleden dat ik Anderlecht eens goed zag voetballen. Patronen, driehoekjes. Druk vooruit, diepe ballen, betere kaatswerk.

Duidelijk nog balans vinden maar voorzichtig positieve signalen. De Cat en die Llansana kunnen voetballen.

Als er bij die geblesseerden nog enkele goede voetballers tussen zitten, eventueel een Angulo of degreef bevestigd… Kan wel een leuk elftal worden. Toch beter als afgelopen jaren qua voetballend vermogen.

Enige enorme minpunt vind ik toch die verdediging. Hey, Augistinsson..
Kan het niet zien maar 2-0 voorstaan en dan aan de 2de helft beginnen met meteen een aansluitingstreffer. Dan zeggen we : niks geleerd vorig seizoen

Waarvoor ik eingelijk kwam is men concurrent supproters van anderlecht een hart onder de riem te steken. Wat een indrukwekkende eerste helft? Ok het is tegen Westerlo maar zo zag ik Anderlecht al lang niet meer spelen.
Indrukwekkend voor anderlecht dat meestal matig speelt. Ik vind ze echt goed voetballen.

EDIT: nu wel domme tetengoal.

Waarvoor ik eingelijk kwam is men concurrent supproters van anderlecht een hart onder de riem te steken. Wat een indrukwekkende eerste helft? Ok het is tegen Westerlo maar zo zag ik Anderlecht al lang niet meer spelen.
Indrukwekkend voor anderlecht dat meestal matig speelt. Ik vind ze echt goed voetballen.

EDIT: nu wel domme tetengoal.
Never mind LOL

knappe jinx

We hebben toch één deftige helft gehad, zullen we ons maar aan optrekken...
Niks verandert. Defensie was vorig jaar al een ramp en is niks aan gedaan. Staan nog altijd dezelfde in en je ziet wel. 2-0 mag je nooit weggeven. Nuja we weten weer wat voor seizoen het zal worden

Voor mij was dit duidelijk hands maar ook geel genoeg alleszins. Hij gaat hem eerst legaal tegen houden en dan maakt hij een automatische reflex wat altijd handsbal is. Geel en penalty is gewoon correct. Rood wordt ook niet meer snel gedaan met een penalty want die dubbele bestraffing deden ze toch niet meer? Tenzij je zoals je zegt u een halve keeper waant.
Dubbele bestraffing snap ik, bij een tackle ofzo en vind dat ook maar logisch, anders kan je letterlijk niets meer gaan doen in de 16, maar hij waant zich hier toch gewoon halve keeper? Natuurlijk zal het nooit zo exact in zijn hoofd gezeten hebben om die bal weg te slaan, maar een reflex maakt het niet minder rood, zeker op die plaats waar de bal gewoon letterlijk op een halve meter van de doellijn komt, zonder hem gaat die bal 100% binnen. Als we zo gaan redeneren wordt het dringend tijd dat we alle spelers gaan opleiden om reflexen te simuleren en op die doellijn te gaan staan en dan van "oeie, oh, stomme reflex van me, maarja tis toch maar geel en ik heb een goal vermeden, gokken op de penalty dan maar" :laugh:

Ik zou rood gewoon altijd logisch vinden, ook moest dat bij Club zijn, mijn eerste reactie zou zelfs zijn: hoe dom van speler x, want je krijgt penalty tegen én pakt rood, zo vroeg in de match.

Nu wordt Janssen gewoon beloond voor deze actie, geen rood, penalty wordt gemist (heb je niet in de hand uiteraard) én diezelfde speler scoort dan nog eens een "winnende" treffer (je wint een punt hierdoor).
Ik ben (hier) één van de eersten om (foutieve) beslissingen van scheidsrechters te relativeren en vrij makkelijk te aanvaarden, maar hier zou ik als tegenstander razend van worden.

Terug
Bovenaan