Jupiler Pro League 2025-2026

Het valt mij op dat er gewoon geen echte controleur of '6' meer is, zoals Vanhoutte dat was. Ongeacht hun niveau vind ik zowel Zorgane, Rasmussen als Van de Perre meer een '8'. En Schoofs is volgens mij ook geen '6' (al zou ik hem op die positie nog het meest zien passen, maar dat is misschien gewoon omwille van zijn leeftijd en ik die positie vaak link aan oudere spelers).
Schoof is veel te plat in de duels om als 6 te spelen. Vanhoutte is echt niet vervangen bij jullie en dat speelt jullie parten. Sadiki is vervangen door een ander profiel met Zorgane maar die mist het loopvermogen van Sadiki en vult die rol op een andere manier in. Maar zolang jullie geen deftige vervanging voor Vanhoutte hebben, gaan jullie het moeilijk hebben om het voetbal van de voorbije jaren op de mat te leggen

Ik spreek toch nergens van een transfersom? Dat zeg jij.

Ik zeg : mag wel voor 20 miljoen euro, want dat gaat Brugge hen zeker kosten.

Al lees ik van die Forbs toch nog veel zaken die niet goed zijn. Dus een schot in de roos zullen we nog moeten afwachten? Heb er zelf te weinig van gezien om een oordeel te vellen.

Maar goed, aan die Forbs is ook nog heel veel werk – juiste keuzes maken, overzicht bewaren, de voortzetting na zijn dribbels … – en dat beaamde Hayen ook.
Ik heb wel elke match van Club gezien dit seizoen en Forbs is gewoon een enorm wapen op die rechterflank: staat altijd zeer dicht tegen de zijlijn zodat hij gemakkelijk aangespeeld kan worden en heeft een enorme demarrage in zijn benen waarmee hij vaak voorbij de tegenstander geraakt.

Er zijn inderdaad werkpunten met zijn voorzetten, en als dat ook nog verbetert dan gaat ie weg aan 30M of zo, want zelden bij Club zo'n snelle winger gezien. Beetje type Amuzu vermoed ik, maar om echt te kunnen vergelijken heb ik niet genoeg rsca-matchen gezien ;)

Kerel heeft ook aanleg voor belangrijke goals: gisteren tegen Union, beslissende goal tegen Salzburg...

Ik moet mijn oordeel van gisteren bijstellen, dit is inderdaad zuiver rood. Ik dacht eerst dat Angulo voor de bal wou gaan en die van Standard zijn been eronder zette, maar met dat vooraanzicht (werd gisteren tijdens de match precies niet getoond?) zie je dat hij duidelijk naast de bal zat.

Amai, dat is idd gewoon zuiver rood.

Ge vraagt u toch soms echt af wat die mannen van de VAR denken bij zo een fases.

Amai, dat is idd gewoon zuiver rood.

Ge vraagt u toch soms echt af wat die mannen van de VAR denken bij zo een fases.
Probleem is dat je het nooit gaat weten.
Ze moeten zich nooit verantwoorden na een wedstrijd en mogen week na week zware fouten maken.
Hier is gewoon geen discussie mogelijk.

Zolang de clubs blijven zwijgen en enkel roepen als ze benadeeld worden zal er nooit iets veranderen.

Deze fase zat dus niet in de (korte) samenvatting van DAZN hé, niet belangrijk genoeg voor de AI waarschijnlijk :laugh:

Ik moet mijn oordeel van gisteren bijstellen, dit is inderdaad zuiver rood. Ik dacht eerst dat Angulo voor de bal wou gaan en die van Standard zijn been eronder zette, maar met dat vooraanzicht (werd gisteren tijdens de match precies niet getoond?) zie je dat hij duidelijk naast de bal zat.
Tijdens de rust hebben ze dit beeld al laten zien, toen reageerde Deschacht er op dat hij blij was dat het geen rood was, want voetbal is mooier met 11 vs 11. :unsure:

Deze fase zat dus niet in de (korte) samenvatting van DAZN hé, niet belangrijk genoeg voor de AI waarschijnlijk :laugh:
Daar ontbreken zelf dikwijls de doelpunten in. Erbarmelijke firma dazn. Alvast geen enkele reden om overstag te gaan en daar een abo te nemen als je de kwaliteit bekijkt van de samenvattingen.

Daar ontbreken zelf dikwijls de doelpunten in. Erbarmelijke firma dazn. Alvast geen enkele reden om overstag te gaan en daar een abo te nemen als je de kwaliteit bekijkt van de samenvattingen.
Samenvattingen waarin zelfs goals ontbreken horen er bij. Ik heb dit jaar al heel wat minder voetbal gezien door de switch naar DAZN ( geen sports late night/extra time etc meer). Voor de sponsors doet dit toch ook pijn.

Had niks anders verwacht, maar als ik die beelden nu opnieuw bekijk, zie je gewoon dat hij effectief geen enkele intentie had om de bal te raken.
We verliezen zeer dure punten door al dat geklungel van de scheidsrechters en VAR. Ongelooflijk hoeveel fouten Anderlecht mocht maken zonder kaarten te krijgen.

En de rode kaart voor Karamoko, zeer stom maar kan ik zijn gefrustreerde reactie volledig begrijpen na al het geklungel van de scheids. Het is duur leergeld.

Ook tegen Brugge, zelfde verhaal, rood voor Fossey dat max geel zou moeten zijn. Bijzonder frustrerende periode, want kunnen de punten echt wel gebruiken.

We verliezen zeer dure punten door al dat geklungel van de scheidsrechters en VAR. Ongelooflijk hoeveel fouten Anderlecht mocht maken zonder kaarten te krijgen.

En de rode kaart voor Karamoko, zeer stom maar kan ik zijn gefrustreerde reactie volledig begrijpen na al het geklungel van de scheids. Het is duur leergeld.

Ook tegen Brugge, zelfde verhaal, rood voor Fossey dat max geel zou moeten zijn. Bijzonder frustrerende periode, want kunnen de punten echt wel gebruiken.

Het probleem ligt ook gewoon heel erg vaak bij de supporters en niet bij de scheidrechter of VAR, want die fout van Fossey was voor mij en vele anderen gewoon donkerroord. Hoe je het in je hoofd haalt om zo naar een bal te gaan?

Het probleem ligt ook gewoon heel erg vaak bij de supporters en niet bij de scheidrechter of VAR, want die fout van Fossey was voor mij en vele anderen gewoon donkerroord. Hoe je het in je hoofd haalt om zo naar een bal te gaan?
Vind ik ook: Fossey zijn fout is altijd rood, die van Angulo ook trouwens. (bij Fossey dan nog eens de verzwarende omstandigheid dat hij en Tzolis al heel de match ambras hadden, maw voorbedachte rade)

Goh zo'n fases zie je toch in andere competities ongestraft of max geel? Hij loopt parallel met de andere speler, maar onbesuisd is het zeker. Imo is het streng in men rood witte bril.

Interessant artikel in HLN vandaag (achter paywall) met stats over competitie so far: rsca is vuilste ploeg met meeste overtredingen, en ook gedeeld 1e met meeste kaarten (alleen eerste mocht Angulo zijn verdiende rode kaart hebben gekregen).
Club is ploeg met minste overtredingen, Tzolis de speler met meeste schoten op doel en meeste aantal keer de bal binnen de 16 gedribbeld.

Goh zo'n fases zie je toch in andere competities ongestraft of max geel? Hij loopt parallel met de andere speler, maar onbesuisd is het zeker. Imo is het streng in men rood witte bril.
Ik mag hopen dat zo een fase in elke competitie gewoon rood is, want zoiets hoort gewoon niet op een voetbalveld.

Terug
Bovenaan