Kids say the darndest things!

mijn zoon van 6 die bij het schrijven de h en de k nog altijd een beetje door elkaar haalt.

Huiswerk van vandaag: schrijf de tekst over. Onderwerp. De hut :unsure:
Ik met bijna 40 ook nog altijd. Mijn kleinste moest hier net zijn fouten in zijn spellingsboek verbeteren. De juf schrijft dan het woordje dat hij fout had en hij moet het dan herschrijven. Ik kijk op dat lijstje vooraan met paginanummers en begin door die boek te bladeren. Plots zie ik staan: de kut. Wacht eens, heb ik dat goed gezin? pagina of 2 weer bladeren... Aaah neen, het was een H :rofl:

Dochter: Maar.... vinden de jongens haar dan wel leuk?
GM: Dat is niet aan ons om over te oordelen.

Geen idee hoe ik dit anders bij een zesjarige aanpak.
Opvallende vraag toch van haar. Ik zou toch even aangeven dat het niet belangrijk is of jongens haar leuk vinden en dat voor iedereen iemand leuk vinden op meer steunt dan enkel het fysieke.

Onze dochter van 2,5jaar nog nooit betrapt op "vuile woorden".
Ze was net met haar speelgoedkeukentje aan het spelen en ze gaat kijken of haar oventje "klaar is".
Was blijkbaar niet het geval, want ze zei "die stomme kut nog niet klaar"

Kheb de lach kunnen inhouden.

Ik zet mijn jongste in gang om zijn huistaak te maken. Rekenblad met maal en deeltafel van 8. Ik intussen aan het koken, kijk op een gegeven moment achter mij en zie hem zitten aan tafel: met zijn vingertje door zijn rekenboek aan het gaan op zoek naar hetzelfde om de juiste oplossing te zoeken ipv ze zelf uit te rekenen.

Ik zet mijn jongste in gang om zijn huistaak te maken. Rekenblad met maal en deeltafel van 8. Ik intussen aan het koken, kijk op een gegeven moment achter mij en zie hem zitten aan tafel: met zijn vingertje door zijn rekenboek aan het gaan op zoek naar hetzelfde om de juiste oplossing te zoeken ipv ze zelf uit te rekenen.
Een geboren IT’er. Kijk eerst of het al bestaat.

De jongste (4 jaar) kon niet meer op het woord 'Rusthuis' komen: 'We zijn vandaag met de klas naar het snurkhuis geweest!' :biglaugh:
Het zal waarschijnlijk wel een indruk gelaten hebben, die oude mensen.

Dochter (6): “jullie (mama en papa) maken heel anders ruzie dan wij. Als jullie ruzie hebben, gaan jullie gewoon bij iemand anders wonen 🤷‍♀️🫣

Gisteren hing onze kleine efkes de comedian uit.

Ik: Welk geluid maakt een varken?
Kind: knor knor
Ik: Welk geluid maakt papa?
Ik: hela, en welk geluid maakt mama dan?
Kind: Stoute papa

Bij de knor knor moesten we al lachen, bij het antwoord er na kwamen we niet meer bij. Hij zegt regelmatig stoute mama of stoute papa, maar hier was de timing toch on point.

Gisteren hing onze kleine efkes de comedian uit.

Ik: Welk geluid maakt een varken?
Ik: Welk geluid maakt papa?
Ik: hela, en welk geluid maakt mama dan?
Kind: Stoute papa

Bij de knor knor moesten we al lachen, bij het antwoord er na kwamen we niet meer bij. Hij zegt regelmatig stoute mama of stoute papa, maar hier was de timing toch on point.
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2F%2FAssets%2FImages_Upload%2F2011%2F03%2F26%2FChris_Willemsen_met_varkenskop.jpg

:unsure:

Onze dochter (2,5) zit weer met een knoert van een snotvalling, dus 's avonds is dat regelmatig weer de neus spoelen zodat ze toch wat deftig kan slapen. Uiteraard telkens gebleit etc, maar meestal kan je er wel wat tegen redeneren genre "erna gaan we een boekje lezen, je mag een speelgoedje kiezen uit de kist, of whatever"

Ik leg ze neer en vraag "welk neusje (neusgat) wil je eerst spoelen?"
Bleiterij tot en met, en ineens zie je in haar ogen het licht aangaan "neusje papa spoelen!" :unsure:

Kheb ze dan maar een lege pipet gegeven en mijn neus eerst laten spoelen 🤦‍♂️

Onze dochter (2,5) zit weer met een knoert van een snotvalling, dus 's avonds is dat regelmatig weer de neus spoelen zodat ze toch wat deftig kan slapen. Uiteraard telkens gebleit etc, maar meestal kan je er wel wat tegen redeneren genre "erna gaan we een boekje lezen, je mag een speelgoedje kiezen uit de kist, of whatever"

Bleiterij tot en met, en ineens zie je in haar ogen het licht aangaan "neusje papa spoelen!" :unsure:

Toch een beetje flauw om het met een lege pipet te doen :v

Vanochtend:

- Wat wil je eten? Een boterham, broodje of een papje?

- Heb je ook een cakeje, koekjes en snoepjes?

:unsure:

Den onzen heeft een dokterstasje met wat speelgoed in, waaronder een oude neusspoelfles. Alle keren als wij 'ziek' zijn moeten wij ook onze neus spoelen :lol:

De gasten deze morgen met elkaar een gesprek over God. En dan de oudste die het genoeg vond over dat onderwerp: God bestaat wel niet he, die bestaat alleen in de godsdienstles. :rofl:

Die van ons kon al een tijd tot 10 tellen en nu begon uit haar eigen vervoer de tellen

Tien, elftien, Twaalftien, dertien,... :love:

Kleinste bij het zien van een beeld van Clara Cleymans met naast haar een zwartharige en een andere blonde actrice: is dat K3?
Nee dat is de Ridder.
Dat is dan toch de rode ridder :rofl:

Wil de kinderen van achter hun scherm halen en hun buiten laten spelen.

De 6-jarige: we hebben buiten al alles uitgespeeld.

Toch te veel scherm precies

De 4,5-jarige aan aan het eind van de rondleiding in een potentiële middelbare school voor zijn oudste broer: "Eerst even opschrijven." Vervolgens haalt hij zijn notitieboekje boven en trekt hij er een streep in. Dat belooft voor later. :oink:

Terug
Bovenaan