Kids say the darndest things!

Gezellig op de fiets wat aan het rijden en opeens steekt ze van wal:

D: Papa, wanneer ik een mama wordt, dan moet ik nog een man vinden, hè.
GM: Voor je mama wordt moet je eerst een man vinden.
*denkt* *denkt* *denkt*
GM: Maar dat is eigenlijk niet meer nodig tegenwoordig, dat is een gesprek voor een andere keer :rofl:

6 en 8 jaar, ze wouden zondagochtend ineens zien hoe een hond geboren werd, dus Youtube open en filmpje, dan een paard, koe, giraf,..
De jongste, "en nu van een echte baby", na even zoeken een echte bevalling gevonden want de simulatie vonden maar niks.
Je zag mooi alles op het filmpje, en de zoon, "amai mama had jij ook zo een grote spleet bij de bevalling".
Erna het nog gehad over hoe kinderen gemaakt worden enzovoort tot de dochter de uitleg van het eitje, maandstonden, bloed, tampon enzo te veel vond en al roepend met de oren bedekt wegliep :D

Dieje oudste zonet.. 10jaar..

"-Ja in de week was er een nieuwe leraar en die lag gewoon in de meisjes turnzaal verkleedkamer kamer te kijken.
-En vandaag was er bij ons een nieuwe leraar begonnen en die was ook gewoon ook in onze verkleedkamer aan het kijken..

Ja bro ik bedoel das gewoon diddy 1 en diddy 2.."

Euh wat? :wtf: :laugh:

Gisteren met een kameraad de trampoline van zijn thuis naar die van mij aan het verhuizen en achteraf nog een pint aan het drinken hier. Komt de dochter zeggen "dat zijn pintjes". Ja, zegt mijne kameraad "ga je dat later ook drinken?". Waarop onze dochter zegt "ja, pintjes en pillen". :unsure::unsure: :unsure:

Kleine nuance: mijn ouders nemen één of andere pil tijdens het eten en daardoor kent ze dat :unsure:

Op de spoed vandaag voor zijn gebroken pols maar hij was nog steeds zijn vrolijke zelve en maakte mopjes A volonté.
Ik: "Je kan gelukkig toch nog lachen."
Zoon: " Gekkie, ik heb mijn mond toch ook helemaal niet gebroken."

Mijn kleinste die geleerde woorden wil gebruiken: later als ik groot ben word ik taxi vermist... :laugh:

Ik vraag mij af waar hem het woord gehaald heeft. Het is nu niet iets dat ge dagelijks tegenkomt.

Mijn kleinste die geleerde woorden wil gebruiken: later als ik groot ben word ik taxi vermist... :laugh:

Ik vraag mij af waar hem het woord gehaald heeft. Het is nu niet iets dat ge dagelijks tegenkomt.
Nog niet opgevallen dat die pluchen kat in zijn bed sterk gelijkt op jullie Blackie die 2 maand geleden door een openstaand schuifraam wegliep?

On a serious note: op YouTube kijken ze soms naar de vreemdste filmpjes door die algoritme. Bvb de vraag: wat gebeurt er met Blackie als hij doodgaat, kan daarnaartoe leiden.

"wij gaan volgende maand op reis met het vliegtuig, we moeten dan eventjes vliegen want het is naar een ander land"

"- ander land?! Misschien Plopsaland?"

"wij gaan volgende maand op reis met het vliegtuig, we moeten dan eventjes vliegen want het is naar een ander land"

"- ander land?! Misschien Plopsaland?"
Dat was exact de reactie die we hier ook kregen toen we haar zeiden dat we in de zomer met het vliegtuig naar een ander land gaan :biglaugh:
'Plopsaland?' :biglaugh:

Nog niet opgevallen dat die pluchen kat in zijn bed sterk gelijkt op jullie Blackie die 2 maand geleden door een openstaand schuifraam wegliep?

On a serious note: op YouTube kijken ze soms naar de vreemdste filmpjes door die algoritme. Bvb de vraag: wat gebeurt er met Blackie als hij doodgaat, kan daarnaartoe leiden.
🤣

Beetje doorgevraagd vanavond. Hij heeft het blijkbaar gezien in een aflevering van de code van Coppens die zich afspeelde bij een taxidermist. Ze zijn die afleveringen tegenwoordig aan het binge watchen op VTM kids. Zot zijn ze van die wetenschappelijke proefjes. Ook niet moeilijk met 2 ouders met chemische achtergrond 😁

Mijn oudste vandaag: wat als mama sterft? Wie krijgt er haar geld?
Ik (beetje op de vlakte blijvend): haar erfgenamen, maar ook de Belgische staat want ja die willen daar een stuk belastingen op heffen he.
Wat? belastingen? Moet dat?
Ja zeg ik: en ook als je iets koopt betaal je daarop belastingen, en als je een auto hebt betaal je belastingen daarop, en als je tankt ook, maar noemen ze dat accijnzen. En als je werkt dan betaal je nog het meeste belastingen van allemaal.
Hij: maar dat is simpel op te lossen. Ik ga gewoon niet werken he.
Ik: :sarcastic:

Deze vakantie blijven ze af en toe al eens alleen thuis voor wat uren.
Krijg ik telefoon met de vraag of ze als middageten pannekoeken mogen maken.
Euh, ok doe maar, vertrouwen geven, we hebben samen genoeg geoefend. (zijn 11 & 13 jaar)
Ik leg de nadruk om voorzichtig te zijn met de pan en inductieplaat.
Krijg ik iets later appje vd jongste :

"Papa, we gaan het huis afbranden met evil lachje smiley"

Gesprek tussen papa en zoon wanneer hij hoort dat ik op 2 mei moet werken en zij dan alleen thuis zijn.
Z: " Yes papa, fijn de mannen alleen. Dan kunnen we film kijken!"
P: " ja, mannendag! En dan kunnen we ook zelf popcorn maken voor bij de film."
Z: " Oooh en een pintje!!! Dan kunnen we ook een pintje bier drinken."

Edit: hij is 5...

Laatst bewerkt:
Gisteren mijne zoon s avonds aan de tram gaan ophalen. Voor dat ik kwam zegt hij er zitten hier dronken Mexicanen lol ik stuur weer if hij hun pas gevraagd heeft ? Mexicanen hoe komt hij erbij.

Gisteren op speeltuin in Planckendael ambras tussen wat kinderen.
"Jij hebt een iq van 1!"
"Das niet! Ik heb een iq van 100!!!!"

We gaan naar een rommelmarkt waar altijd oude lego staat. Onze oudste wou ook iets kopen en ging uit zijn spaarpot cash meenemen.

Hoeveel heb je mee?

47 euro en 10 cent!

Waarom die 10 cent?

Als we ergens 10 cent te kort komen heb ik die mee!

Niks tegen in te brengen :unsure:

De honger van de dochter valt blijkbaar niet te stillen in de creche:

IMG_9936.jpeg

Terug
Bovenaan