Kids say the darndest things!

In de categorie "ze pikken toch meer op dan je zou denken":

Enkele dagen terug zat ze tussen ons in een taxi, en begon ze wat tegen de stoel van de chauffeur te stampen waarop ik zei dat ze moest stoppen, gevolgd door een "domme toch".
Waarna zij al glimlachend naar mij wijst, "papa, verdomme toch", zich draait en naar mijn vrouw wijst, "mamá, chingada madre". Precies toch eens op beginnen letten.

Die van ons en haar uitspraken.

Ze kreeg een nieuwe winterjas, maar wou niet de groene jas, want dat is een dino-jas.

Ze heeft ook een vriendinnetje in de klas (Sara). Mijn vrouw wou haar een lange broek aandoen vanwege het koudere weer. Zegt ze "mama, ik wil geen broek aandoen, ik wil een kleedje. Sara en ik zijn wel meisjes he".

Ik ben dit weekend naar de Sanicole airshow geweest. De kinderen zondagavond als ik thuiskwam niet meer gezien dus gisterenavond na school was de oudste mij aan het uitvragen: wat heb je gezien? Etc...

Op een bepaald moment zegt hem: ik zou zo graag eens een C130 zien waar ze een pakket uitgooien.
Ik: ze doen veel demo's, maar ik denk niet dat ze dat ergens gaan doen. Dat is een beetje te gevaarlijk.
Hij: anders moeten we eens naar een airshow in Gaza gaan?
:unsure:

Ik ben de oudste wat verkeersregels aan het geven bij het fietsen in onze straat. Ik maak hem attent op een voorrang van rechts.
Zegt de jongste: voorrang van rechts?
Ja zeg ik: ken jij al iets van de voorrangsregels?
De jongste: ja hoor, vrouwen en kinderen eerst 🤣

Ons zoontje van 2j4mnd sinds een paar dagen in de auto als we iemand passeren die aan het joggen is: niet lopen! vallen!

Zowel wij als de onthaalmoeder zegt dat regelmatig. Goed dat het blijft hangen maar niet op de manier die we in gedachten hebben want zelf doet hij niks anders dan lopen 🤣

Papa, vaak als kindjes een tekening maken zeggen de mama’s en papa’s dat het mooi is, terwijl het eigenlijk kei lelijk is. Maar die van mij zijn toch echt mooi he?

Vrouw roept naar beneden dat ze wat naar beneden gaat gooien voor de vuilnisbak en dat een van de kinderen het moet vangen en in de vuilnisbak gooien. Kleinste gaat in Thibaut-Courtois-klaar-om-penalty-te-stoppen-houding staan. Het ding volgt en belandt op de grond. "Zeg, ik was wel nog niet klaar he." 🤣

Gisteren heeft de dochter een nieuwe kamer gekregen. Dus super enthousiast natuurlijk. Zo erg dat ze om 18u zei "papa, ik wil graag wat rusten op mijn bed". Aangezien het was vroeg was zei ik haar nog een uurtje te wachten. Toen het zover was en ik haar vroeg of ze wou gaan slapen in haar nieuw bed, zei ze "nu ben ik niet meer moe" :unsure: .

Mijn kleinste heeft toch iets met geld en erven. Na zijn opmerking van tijdje terug heeft hem deze morgen weer zo een opmerking gemaakt...

Ik was een kaartje aan het schrijven voor op een begrafenis af te geven: wat doe je?
Ik schrijf een kaartje voor mijn baas om mijn deelneming te betuigen. Die zijn papa is overleden.
Kleinste: die heeft wel chance dan, die gaat erven.

Mijn kleinste heeft toch iets met geld en erven. Na zijn opmerking van tijdje terug heeft hem deze morgen weer zo een opmerking gemaakt...

Ik was een kaartje aan het schrijven voor op een begrafenis af te geven: wat doe je?
Ik schrijf een kaartje voor mijn baas om mijn deelneming te betuigen. Die zijn papa is overleden.
Kleinste: die heeft wel chance dan, die gaat erven.
Ik zou toch altijd opletten rond trappen als ik u was...

Onze jongste heeft de laatste weken het woord “borstzakjes” uitgevonden. Denk dat we eens bezig waren over borsten en het woord theezakjes gevallen is, hij heeft dat er dus van gemaakt.

Nu horen we elke dag “waar zijn de borstzakjes?!”.. De mama kan er niet mee lachen :unsure:

Dochter kwam uit time-out en moest sorry zeggen.

D: "Sorry" (op een keischattige manier, te schattig)
Ik: "Is het gemeend?"
D: droog: "Neen"

En dan moet ge uw gezicht strak houden.

Dochter kwam uit time-out en moest sorry zeggen.

D: "Sorry" (op een keischattige manier, te schattig)
Ik: "Is het gemeend?"
D: droog: "Neen"

En dan moet ge uw gezicht strak houden.
Die van ons zegt ook veel te gemakkelijk sorry, waardoor ik ook twijfel of het gemeend is :unsure:

Met 2 jarige dochter op het vliegtuig. In volle landing staat ze ineens recht, draait zich om naar de man achter haar, zwaait met haar vingertje en zegt: ‘Niet rechtstaan he!’

Ik ben echt populair de laatste tijd bij de dochter:
"Papa, jij zegt altijd neen. Mama zegt toch altijd ja".
"Papa, jij bent de hele middag al stout".
"Ik ga tegen mama zeggen dat jij zo bent" (doet haar duim omlaag).

:unsure:

Terug
Bovenaan