Kids say the darndest things!

Ik ben echt populair de laatste tijd bij de dochter:
"Papa, jij zegt altijd neen. Mama zegt toch altijd ja".
"Papa, jij bent de hele middag al stout".
"Ik ga tegen mama zeggen dat jij zo bent" (doet haar duim omlaag).

:unsure:
Mijn dochter is even oud als ik het me goed herinner.
Dus dat is mogelijks een fase?

Want hier is het ook continu zo...
Jij poets mijn tanden fout
Je droogt me niet goed af
Mama doet dat beter
...

Vandaag eerste keer op mijn plek gezet door mijn 8-jarige dochter. Bij het opruimen van tafel had ik wat veel vast, liet ik de pepermolen vallen waardoor de vloer vol lag met peperbolletjes. Ben aan het opkuisen waarbij ze vraagt "waarom had je ook zoveel vast papa, dat was niet slim hé?".

Ben in lachen uitgebarsten, ze zat er boenk op, het heeft op zich nog lang geduurd :)

Mijn dochter is even oud als ik het me goed herinner.
Dus dat is mogelijks een fase?

Want hier is het ook continu zo...
Jij poets mijn tanden fout
Je droogt me niet goed af
Mama doet dat beter
...
3 jaar. Op zich valt dat goed mee. Ze zegt soms tegen de vrouw dat ik net degene ben die dingen beter doet, maar ik ben strenger en dat heeft onze prinses niet graag.

Onze oudste dochter is zeer into letters/cijfers tegenwoordig.

Spelletje aan het spelen waarin zij aan een woord denkt en ik moet raden - ze werd gefrustreerd omdat ik het woord met een "J" niet kon raden.

PAPA HET WAS UNICORN

:love: :laugh:

Onze jongste heeft zich gisteren 2x pijn gedaan. 1x bij het uitglijden door lopen op sokken en 1x bij de reconstructie toen ie wou tonen wat er gebeurd was. 🤦‍♂️

Dochter van vier heeft aan mijn zoon van twee voor de grap wijsgemaakt dat de leeuw uit De Leeuwenkoning 'toetoetata' heet. Nu zegt hij geregeld 'kwil toetoetata kijken', of 'toetoetata daar' als hij een leeuw in een boek ziet staan. Mijn dochter grijnst dan elke keer met een kwaadaardig lachje mijn richting uit.

De oudste vertelde ons dat een kindje uit de klas van de jongste aan de jongste verteld had wat het geheim van de Sint was... Maar het was allemaal geen probleem voor de jongste want zijn conclusie was dat zwarte piet wel bestond, want daar had dat kindje helemaal niets over gezegd. 😁

* 'Waarom?'
- 'Mama/papa geeft onderbouwde uitleg waarom iets niet mag.'
* 'Ok, ik zal het niet meer doen.'
- 'Altijd hé, niet enkel vandaag, ook morgen en overmorgen en alle dagen.'
* 'Ik zal het 3 weken niet meer doen.' (heeft geen besef van tijd)

Salontafel aan de kant en een kamp gemaakt met alle kussen uit de zetels. Uiteindelijk na enkele uren speelplezier uitgedraaid op een gevechtje met de kinderen. Enkele keren tranen, vooral bij de kleinsten van 5 jaar, waarop ik zei: 'als je er niet tegen kan moet je niet vechten'.

Dochter helpt haar broer en werpt mij tegen den tapijt, pinned mij down met grote kussens en gaat erop liggen zodat ik geen kant meer op kan. Op dat moment klimt de kleinen op de zetel en springt eraf richting mijn gezicht met de knie vooruit. Los op m'n neus/oogkas. Toegegeven, ik was wat wild geweest ermee en had hem wat zitten jennen.

Het was ne ferme patat. Zegt de kleinen: 'papa, als je er niet tegen kan moet je maar niet vechten é'.

Touché kleine ninja turtle, touché.

Ik ben echt populair de laatste tijd bij de dochter:
"Papa, jij zegt altijd neen. Mama zegt toch altijd ja".
"Papa, jij bent de hele middag al stout".
"Ik ga tegen mama zeggen dat jij zo bent" (doet haar duim omlaag).

:unsure:
Hahaha hier ook. Deze ochtend ging de kleine plassen en bij het teruglopen struikelde hij. Wenen natuurlijk, en ik stel een zoentje en eens wrijven voor. Nee, hij wil een plakker. Ik zeg dat hij gene krijgt en direct "ik ga tegen mijn mama zeggen dat ik geen plakker krijg". Dit weekend zei hij ei zo na niet wenend "samen delen samen spelen" toen ik iets niet aan hem wou geven.
En ja, die duim da's hier ook sinds een tijd een nieuwigheid. Die vind ik wel geweldig.

Ah en algemeen: alles en iedereen is een broccoli tegenwoordig :lol: "jij bent een broccoli met salami" gevolgd door een schaterlach. Mama was deze ochtend broccolipap. Ik zeg dan dat hij een broccoli met piemel is en dan ligt hij natuurlijk weer in een breuk :lol: Misschien niet didactisch, wel hilarisch.

Dochter van bijna 3 haar nieuwe lievelingszin: "laat mij gerust". Tegen de kat, tegen ons, tegen haar broer, tegen het kindje op de speeltuin die in haar bubbel komt: LAAT MIJ GERUST.

Dochter van bijna 3 haar nieuwe lievelingszin: "laat mij gerust". Tegen de kat, tegen ons, tegen haar broer, tegen het kindje op de speeltuin die in haar bubbel komt: LAAT MIJ GERUST.
Zondag hadden we hier ook zo eentje. We waren op een verjaardagsfeestje en ik dacht af en toe eens te kijken of ze zich amuseert. Dus ik ga naar haar toe en vroeg of ze zich amuseert. "Ja, ga nu maar weg" terwijl ze mij weg duwt :unsure: .

Zaterdag waren we naar de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg gegaan, maar de dochter was minder enthousiast. Elke keer "ik wil hier uit" om vervolgens de slappe lach te krijgen wanneer ze iets leuks zag, maar dan weer gevolgd met een "ik wil hier uit". Op een gegeven moment staat ze met haar handen al vragend "hoe gaan we hier nog ooit uit geraken" :lol: .

de dochter van 3 gisteren in de badkamer.

Ze kreeg haar goesting niet, dus stond ze recht (in haar blootje) liep naar de deur en zei "ik ben dan weg en kom nooit meer terug".
Ze gaat de deur uit en nog voor ze de deur toe had gedaan kwam ze terug binnen getrippeld "ik ben terug, het is te koud daar"

badkamer was 25° de nachthal is 18° :D

Moet terugdenken, toen hij eens boos was en opeens riep “jullie mogen blij zijn dat jullie voor mij mogen zorgen”

En blij dat we waren :cheer:

Volgens de juf moeten we een koekje klaarleggen voor Sinterklaas.

Vandaag nam de dochter een hoop koekjes in plaats van één en een ander kindje heeft haar een dief genoemd.

Dus:
Sinterklaas is een dief!!

De zoon van 5:

Papa! Ik ga vanavond mijn schoen zetten, dan heb ik morgen speelgoed!
'Ma nee, zotteke, we doen dat vrijdag want 't is zaterdag zijne verjaardag.'
Ma papa, hij is toch in het land zei je?
'Jup, maar hij komt pas op zijn verjaardag langs.'
Maar als ik het nu zet dan moet hij niet werken op zijn verjaardag?

Zucht.

Mijn dochter begint het concept van "hey google" in de auto net iets te goed te kennen. We zijn momenteel aan't vechten om de muziek iedere keer in de auto :/

Mijn 7-jarige sprak me gisteren aan met 'bro' en kwam vandaag met 6-7 af. Het is begonnen o_O
Hoorde dat voor het eerst op den boks vorige week bij mijn 7-jarige. Ik dacht nog, Nope die van mij kent dat niet en 5 minuten later zat ze daar te 6-7'en. 🤦‍♂️ Bro is al wat langer, maar dan krijgt ze steevast te horen dat het voor haar papa is :rofl:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan