Kids say the darndest things!

WC aan 't kuisen met product, 3-jarige zoon komt kijken: "Papa, je bent wel mooi, maar je stinkt" en gaat gewoon weer weg. :lol:

Kleinste vandaag: papa, gaan we eens vingeren?
He wat? :oink:
Kleinste legt mij een spelletje uit waar je met aan elk hand begint met 1 vinger uitgestoken en dan moet je tikken met die vinger op een van de vingers van de andere. Dan komt op die hand het aantal vingers waarmee jij hem tikte er bij hem bij en dan is het de bedoeling van de 5 vingers op beide handen handen uitgestoken te hebben. Aleja ik was het al snel beu eigenlijk. Zie ik hem wat later met zijn linker hand op zijn rechter hand tikken: ja Papa, je kan met je eigen vingeren ook hoor :unsure:

GIsteren rode kool gemaakt. De kleine wou NIET proeven ook al heeft hij dat al eens gegeten. Tussen de huilbuien door ineens al snikkend "Maar het is geen rode kool, het is paarse kool". Proeven was echter nog altijd geen optie.

Ah en gisteren was hier een vriendinnetje die kwam spelen en we vroegen wie iets wou drinken en ze zei "Ik wil fruitsap!" en de kleine direct tegen haar "je moet dat in een zinnetje vragen!".
Hij had nogal de gewoonte om bv "fruitsap alstublieft" te vragen maar wij zeggen dan "vraag dat eens in een zinnetje" waarop hij dan moet vragen "mag ik fruitsap alstublieft". Ik vond het alleszins geweldig dat hij haar verbeterde :lol:

Hij had nogal de gewoonte om bv "fruitsap alstublieft" te vragen maar wij zeggen dan "vraag dat eens in een zinnetje" waarop hij dan moet vragen "mag ik fruitsap alstublieft". Ik vond het alleszins geweldig dat hij haar verbeterde :laugh:

Respect

Hier riep hij gewoon DRINKEN
en wij zijn al blij met drinken alstublieft :D

in een zinnetje is nog next level

Respect

Hier riep hij gewoon DRINKEN
en wij zijn al blij met drinken alstublieft :D

in een zinnetje is nog next level
HEt is vooral om zijn spraak te oefenen. Als je die 2 naast elkaar zet hoor je toch dat hij wat achter zit met articuleren. De R kan hij ook nog niet uitspreken. De juf maakt haar nog geen zorgen maar toch, ik train liever wat.

Met dochter (3) naar een supermarkt waar we uitzonderlijk eens op de dakparking moesten staan omwille van de drukte.

"Kom je hebt nog jonge benen, we nemen de trap ipv de lift"

<Kleuter terror mode activated>

"WAAROM ZEG JIJ DAT IK EEN JONGEN BEN???
IK HEB TOCH GEEN PIEMEL!!!! IK BEN ZO BOOS OP JOU STOMMERIK"

en het was luid met vreemde blikken onze richting uit tot gevolg

Laatst bewerkt:
Dochterlief heeft driekoningen leren zingen op school. De tekst vraagt nog een beetje werk.

Drie koningen, drie koningen.
Geef mij een nieuwe hoed.
Ons moeder is versleten.
Ons moeder mag het niet weten.
Etc...

😒

Van voordeur naar auto =>
"Waauw sneeuw, ik heb nu al 1x sneeuw gezien in het donker en 2x in het licht en als je sneeuw eet verandert dat in sap en dat sap smaakt naar water en ...."

In auto terwijl poort open gaat =>
"Er ligt ook sneeuw op de auto, maar niet in de auto want in de auto is het droog want er is een dak op de auto, maar het dak van de auto is wel helemaal in sneeuw en, ...."

Poort is open en we rijden richting straat =>
"OEIOEI, de straat is weg, maar er ligt wel sneeuw en die sneeuw ligt ook op de auto en ook op ons huis en ik lust graag sneeuw en, ...."

Heel aangenaam als je zelf nog niet helemaal wakker bent. :unsure:

De kleine zijn beste vriend is vandaag bij ons. Ik ben ze samen gaan oppikken en afgezet bij de madam omdat zij niet graag in de sneeuw rijdt. Heel de rit naar huis lang was alles pipi kaka prot, en maar gieren :laugh: Die 2 samen zijn toch niet te doen ze. Mama stuurde daarnet wel dat ze mooi samen spelen.

De jongste moet het woord monnik schrijven. Die kent dat niet en vraagt dus: "wat is dat?"

Antwoord van de oudste: "een monnik is een mannelijke non"

Tijdend oudjaar wou zoontje van een vriendin me ook 6-7 doen zeggen. Alleen vroeg hij "hey apzoeir, hoeveel is 7 maal 8?" 🤣 Leer tellen kiddo's 😂

Die 2 van mij hebben de lelijke gewoonte van hun tube tandpasta te laten openliggen, ondanks meerdere smeekbedes van onzentwege.

Soit, daarnet poetsen ze hun tanden voor ze naar school gingen en de tube was dichtgedraaid 😲
Ik vraag dus aan allebei: Wie heeft dit gedaan en ik toon de dichtgedraaide tube tandpasta.

Alle 2 naar elkaar wijzend, hij! hij!
Ik zeg: goed gedaan jongens, de tube dichtgedraaid, papa fier
Alle 2 naar zichzelf wijzend: nee ikke!!!

:laugh:

Tijdend oudjaar wou zoontje van een vriendin me ook 6-7 doen zeggen. Alleen vroeg hij "hey apzoeir, hoeveel is 7 maal 8?" 🤣 Leer tellen kiddo's 😂
67 is een priemgetal, zou moeilijk gaan met de maaltafels :laugh:
Mijn petekind wou op oudejaar ook nie anders zeggen, en zo uw hand in een ringske doen en naar laten kijken "kijk ik heb iets voor u" 👌

Deze ochtend was ik volgens mijn zoon oa een piemel met kaka :)

De oudste was potje van zijn fruit kwijtgeraakt op school maandag. Gisterenavond had hem het terug mee.
Waar lag het nu?
Ik weet het niet. Plots is dat gespawnd in mijn boekentas.

De oudste (7) tegen mijn vrouw: "Mama, ik vind het goed dat jij yoga doet. Jouw benen zijn goed, maar je moet een beetje meer yoga doen voor de poep, want die is nog te dik".

De sfeer was bedrukkelijk slecht achteraf.

Dochter: "Papa, als ik er niet ben, dan ben jij helemaal alleen! Gelukkig ben ik er nu om jou te vergezellen"
GM: "Das waar, heel lief van je"

Ge zou eens moeten weten :rofl:

Laatst bewerkt:
Ik plaag m'n vrouw en kinderen de laatste tijd wat door hen aan te spreken met dochter, zoon en moeder als we thuis zijn.

Vorige donderdag ga ik m'n dochter halen in 't lokaal theater, waar ze Woord heeft. Ik sta in stilte te wachten aan de deur met alle andere ouders wanneer die deur plots opengaat en ik helemaal achteraan mijn dochter hoor roepen: 'VADER!'.

Toch heel wat vreemde blikken gekregen.

Terug
Bovenaan