Kids say the darndest things!

Ik plaag m'n vrouw en kinderen de laatste tijd wat door hen aan te spreken met dochter, zoon en moeder als we thuis zijn.

Vorige donderdag ga ik m'n dochter halen in 't lokaal theater, waar ze Woord heeft. Ik sta in stilte te wachten aan de deur met alle andere ouders wanneer die deur plots opengaat en ik helemaal achteraan mijn dochter hoor roepen: 'VADER!'.

Toch heel wat vreemde blikken gekregen.
Mijn oudste heeft zo paar weken terug ook een periode gehad om mij vader te noemen. Die is er mee gestopt toen ik telkens weer antwoordde: ja, mijn zoon... :laugh:

De oudste (7) tegen mijn vrouw: "Mama, ik vind het goed dat jij yoga doet. Jouw benen zijn goed, maar je moet een beetje meer yoga doen voor de poep, want die is nog te dik".

De sfeer was bedrukkelijk slecht achteraf.
Ik hoop dat jij niet zei tegen je vrouw: "De waarheid komt uit een kindermond" :rofl:

Ik weet niet wat het is maar den onzen trekt tegenwoordig meer naar mij. Deze ochtend in de auto op weg naar school "papa ik wil jou een knuffel geven" en dan mijn arm vast pakken :love:

Komt mijn dochter van vier naast me in bed liggen. Lekker dicht, knus, gezellig!
Wrijft ze over mijn wang. Glimlacht heel lief. Kijkt diep in mijn ogen. "Papa", fluistert ze. "Jouw stem stinkt".

Laatst bewerkt:
Vanmorgen was de dochter weer dwars aan het doen met het ontbijt en ze zat achterstevoren op haar stoel. Dus ik dacht handig in te spelen op het feit dat ze zondag prinses was op het kinderbal en ik zei "prinsessen zitten altijd netjes aan tafel". Waarom zij zei "maar wij wonen toch ook niet in een kasteel" :unsure: .

Dochter van 5 al lachend tegen broer die op potje zit "Is dat jouw kleine penis broertje"
Dan erna tegen mij, nu al schaterlachend "is dat jouw kleine penis papatje" wijzend naar mijn broek
Dan komt kleine broer van 2.5j mij verdedigen en roept vanop zijn pot streng "NEE, PAPA GROTE PENIS!!"

Tis niet wat zoonlief vandaag gezegd heeft maar gedaan...
Hij was bij een vriendje gaan spelen maar ze waren nogal luidruchtig dus de papa gaat naar boven om iets te zeggen.
Boven aangekomen treft hij daar de twee bengels (6j) aan zonder kleren. Poedelnaakt zaten ze daar...

Niet van mijn kinderen maar hoorde een kleine het zeggen toen ik die van mij op school ging afzetten:
Mama, mijn boekentas loopt uit.

KDK: "Wat moet ik hier nu in godsnaam doen zodat jij eens je eten zou opeten, moet ik op mijn kop gaan staan of zo?"
Dochter van 5j: "Nee papa, je moet het gewoon lekkerder maken"
-_-
1-0

De vijfjarige wil sinds kort trouwen met Elle, hij was voor haar een tekening aan het maken met hun namen erop en hartjes enz.
Ik vraag hem: en wat vind je nu zo leuk aan Elle, is ze lief? Nee, zegt hij, maar wel mooi.
Ik was wel even sprakeloos eigenlijk 😅

Ik moest gaan tanken. Ik rij de auto voor de pomp en de oudste zegt: "overdrijven ze niet met hun prijzen door de oorlog in Iran? 95 euro voor diesel."
"Nee", zeg ik hem "kijk daar is de prijs op dat bord en dat is x voor een liter diesel"
Terwijl ik aan het tanken ben, kijk ik wat rond en realiseer ik mij dat hem voor "prijs" de soorten benzine boven die pomp die aan die pomp beschikbaar waren had afgelezen:
Diesel
Euro 95
Super Plus 98

We zitten in gezelschap:
'mama en papa seksen in de douche' zo out of the blue.

Onze kop helemaal rood en tegelijkertijd 200 vragen hebben. Sinds wanneer kent ze het woord 'seks'? Waarom komt dat nu naar boven? Heeft ze ons betrapt? Wat verstaat zij onder seks? Wat? Hé? Hoe?

Blijkt dat samen naakt onder de douche gaan en een knuffel geven = seks.

Terug
Bovenaan