La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Hij is vertrokken bij Antwerp omdat hij klaar was voor een stapje hoger. Om dan na een half jaar al terug naar Antwerp te gaan zou zeer teleurstellend zijn.

Voor de progressie misschien nog altijd beter dan constant op de bank te moeten zitten, dat wel, maar toch pjinlijk.
Is hij niet eerder vertrokken omdat Antwerp geld nodig had? Had toch niet echt de indruk dat het van hem zelf kwam.

Hij is vertrokken bij Antwerp omdat hij klaar was voor een stapje hoger. Om dan na een half jaar al terug naar Antwerp te gaan zou zeer teleurstellend zijn.

Voor de progressie misschien nog altijd beter dan constant op de bank te moeten zitten, dat wel, maar toch pjinlijk.
Hij was inderdaad klaar voor een stap hoger op, maar Atletico bleek duidelijk een aantal stappen te veel hogerop, of gewoon een inschattingsfout qua club. Een stap hogerop had evengoed Ajax / PSV kunnen zijn of een topper in de Ligue 1.
Daarom vind ik een halfjaar of jaartje herbronnen bij Antwerp niet verkeerd om de redenen die Sir. K geeft. Die jongen heeft minuten nodig en op de bank van Atletico gaat hij ze niet maken.

Atletico is natuurlijk niet zomaar een stapje hogerop, hij heeft daar enkele stappen overgeslagen en dat heeft bij hem helaas verkeerd uitgepakt. En ik denk dat iedereen zoals @Wilcao aangeeft toch het gevoel heeft dat hij daar vooral vertrokken is omdat Antwerp geld nodig had, anders had die allicht pas deze zomer zijn transfer gemaakt.

Het is wat pijnlijk voor het ego, maar 't is lang niet de eerste voetballer die in die situatie zit en liever nu terug een jaar Antwerp en spelen dan een compleet verloren seizoen bij Atletico.

Hij is vertrokken bij Antwerp omdat ze daar geld nodig hadden. Ze hadden hem beter pas deze zomer laten overkomen en direct uitlenen aan een Spaanse middenmoter.

Nu het feit dat er nog niks geweten is qua uitleen wil toch zeggen dat Simeone plannen heeft met hem. Het zou me sterk verbazen moest hij al zo hard in de vergeetput zitten dat ze hem zelfs niet willen uitlenen.

Nu het feit dat er nog niks geweten is qua uitleen wil toch zeggen dat Simeone plannen heeft met hem. Het zou me sterk verbazen moest hij al zo hard in de vergeetput zitten dat ze hem zelfs niet willen uitlenen.
Vergeetput zeker niet, is de eerste 3 oefenmatchen gestart maar dan tegen Juventus niet wat al wel een slecht voorteken was.
Ik hoop dat ze snel duidelijkheid brengen over een eventuele uitleenbeurt.
Dat hij vorige half seizoen niet veel speelde was ingecalculeerd, ik heb dat onlangs nog eens bevestigd gekregen dat het echt alle focus was op Spaans leren en wennen aan de nieuwe omgeving.
Ik ben echt wel benieuwd wat de toekomst brengt want ze hebben hem echt een lange termijnplan voorgeschoteld maar daar kon/mocht hij niets over vertellen.

Dat hij vorige half seizoen niet veel speelde was ingecalculeerd, ik heb dat onlangs nog eens bevestigd gekregen dat het echt alle focus was op Spaans leren en wennen aan de nieuwe omgeving.
Makes sense en is op zich zelfs geen slechte manier om een jonge speler uit een andere cultuur op te nemen binnen de club.
Ik ben echt wel benieuwd wat de toekomst brengt want ze hebben hem echt een lange termijnplan voorgeschoteld maar daar kon/mocht hij niets over vertellen.
Ik ben ook benieuwd. Hij is nog altijd heel jong dus op zich is die lange termijn nog steeds heel interessant. Maar feit blijft wel dat hij niet beter wordt als hij niet speelt.

Lijkt me toch ook logischer om naar dergelijke subtoppers te gaan ipv terug naar Antwerp.
Weet ook niet als je dat, Antwerp zijnde, eigenlijk zelfs wil - allé, dat is geen transfer voor de toekomst dus als het ff kan heb je daar beter een speler met doorverkoopwaarde of die daar jaren lang kan blijven.

Met de komst van Gallagher daalt die terug in de pikorde. Hij zou beter terug op uitleenbeurt naar Antwerp gaan want Keita staat daar op vertrekken blijkbaar. Vermeeren bij bijvoorbeeld een middenmoter in de PL lijkt mij niet zo'n goede keuze?
Ik denk dat het een goede leerschool kan zijn. Hij heeft de kwaliteiten voor het grootste deel al, maar wennen aan de intensiteit en het tempo is een ander paar mouwen. Zeker als de verwachting is om elke pot te winnen zoals bij Atletico.

Dus oftewel zuiver werken aan intensiteit/tempo bij zo een PL middenmoter waar de verwachting om te winnen niet constant is. Oftewel in de L1/Bundes/Serie A met de subtop meespelen en ook wat werken aan die druk om quasi elke pot te winnen. Elke uitleenbeurt waar hij elke pot kan spelen op hoger niveau dan de JPL zal hem dividend opleveren. Ik denk dat het bij Vermeeren vooral te doen is om wat karakter en persoonlijkheid te manifesteren. De voeten doen goed mee, maar hij staat bij Atletico niet op het veld met veel presence. terwijl hij dat bij Antwerp wel al durfde doen op jonge leeftijd.

Depor is het seizoen gestart met een spijtige 0 op 6. Beide matchen werden gespeeld met virtueel dezelfde 11 als vorig jaar. Dringend extra versterking nodig. Charlie Patiño zou zo meteen officieel aangekondigd worden. Een paar jaar geleden was dat zogezegd the next Messi, dus bizar dat Arsenal hem voor 1 miljoen laat gaan. Hopelijk lost hij de verwachtingen in.

Depor speelde vorig jaar in derde klasse de slechtste heenronde uit haar geschiedenis voor een groot deel omdat de coach om een onbegrijpelijke reden Lucas Perez diep in de spits stak, in plaats van hem een linie terug te trekken. Halverwege het seizoen ziet hij eindelijk het licht en doet hij waar iedereen al maanden om vroeg, en hopla, Depor begint meteen aan een winning streak die ons zowaar van de degradatiezone naar de titel loodste. Lucas Perez had in de heenronde 0 goals en 2 assists, in de terugronde meer dan 10 goals en bijna 20 assists.

Nu begint hij het nieuwe seizoen in tweede klasse met... Lucas Perez als diepe spits. Veel van die trainers zijn toch echt om gek van te woorden. Alsof ze zaagsel in hun kop hebben.

Laatst bewerkt:
Barcelona is zo de ouder die zijn schoolgaand kind op tijd wil kunnen inschrijven, met dat verschil dat de ouder zijn ander kind niet eerst moet verkopen.

Ja sé, de malaise bij Barcelona is nu eenmaal wat ze is. Gundogan laten gaan vind ik nu niet schandalig erg als je ziet welke spelers er nog op dat middenveld rondlopen met Gavi, Pedro, Frenkie De Jong, Olmo, Pablo Torre, Fermin Lopez en nu Casado en Bernal die de eerste wedstrijden toch straffe dingen hebben laten zien (die laatste enorm jammer kruisbanden gescheurd gisteren, was telkens een van de beste spelers op het veld). Liever dan zien wat de jeugd kan brengen.

Verdedigend heb ik de grootste vraagtekens. Ben absoluut geen fan van Iñigo Martinez of Eric Garcia, die linkerflankverdediger van gisteren trok toch ook op niet veel. Koundé niet slecht maar je zag gisteren toch dat die rechterflank niet 100% zijn ding is...

Soit, het effect Dani Olmo is er nu wel, lijkt reuzeveel zin te hebben om met Lamine Yamal iets te gaan laten zien, dan nog een Lewandowski die met Flick herboren lijkt.... Ben benieuwd.

Die Vinicius vandaag in de gazet "ik ben blij dat we Spanje van mentaliteit kunnen veranderen maar als we nog racisme meemaken op het veld kan het zijn dat ik en mijn ploegmakkers moeten stoppen met spelen". Wat een absolute drol is me dat toch. Hij is de enige speler van Real die vanaf minuut 0 wordt uitgefloten terwijl er nog verschillende donkere ploegmakkers op het veld rondlopen maar het is Spanje dat racistisch is... Klein kind.

@Vega: Partij niet gezien, maar is die ergens op 't einde geblesseerd geraakt of zo? Ik zie op Flashscore namelijk dat die niet gewisseld is geweest. Kan me niet voorstellen dat je met gescheurde kruisbanden de partij kan uitspelen.

Er staat wel injury bij Pedri? Is die ook geblesseerd of is dat gewoon een foutje en moet dat Bernal dan zijn?

Pikt wel een beetje hier dat Barça het seizoen start met 3 kleine overwinningen, terwijl het toch niet de simpelste wedstrijden waren. Ik had toch ergens op puntenverlies al gehoopt. :tongue:

Ik ben ook niet akkoord met de meningen dat Real Madrid makkelijk kampioen gaat worden de komende x aantal jaar. Je mag dan nog de betere selectie hebben, de ploeg van Barcelona blijft nog steeds ruim beter dan het gros van La Liga. Die horen toch ook altijd minstens 85 a 90 punten te halen. Als je dan een paar keer te veel een uitschuiver maakt zoals tegen Mallorca kan het zomaar Barcelona worden dit jaar.

@Vega: Partij niet gezien, maar is die ergens op 't einde geblesseerd geraakt of zo? Ik zie op Flashscore namelijk dat die niet gewisseld is geweest. Kan me niet voorstellen dat je met gescheurde kruisbanden de partij kan uitspelen.

Er staat wel injury bij Pedri? Is die ook geblesseerd of is dat gewoon een foutje en moet dat Bernal dan zijn?

Pikt wel een beetje hier dat Barça het seizoen start met 3 kleine overwinningen, terwijl het toch niet de simpelste wedstrijden waren. Ik had toch ergens op puntenverlies al gehoopt. :tongue:

Ik ben ook niet akkoord met de meningen dat Real Madrid makkelijk kampioen gaat worden de komende x aantal jaar. Je mag dan nog de betere selectie hebben, de ploeg van Barcelona blijft nog steeds ruim beter dan het gros van La Liga. Die horen toch ook altijd minstens 85 a 90 punten te halen. Als je dan een paar keer te veel een uitschuiver maakt zoals tegen Mallorca kan het zomaar Barcelona worden dit jaar.
Minuut 96 of zo (wedstrijd gespeeld tot minuut 102, over de arbitrage valt ook weer wat te zeggen) inderdaad geblesseerd en er ineens uit gegaan, Barça dus nog enkele minuten met een man minder. Pedri gewisseld maar meer voor alle veiligheid, zou geen blessure hebben (wat een klein wonder is als je de charge zag van de Rayo speler en de blessuregevoeligheid van Pedri).

Goh, Real heeft dit elk jaar opnieuw... Koud aan het seizoen beginnen, tegen oktober-november komt de motor op gang en spelen ze 10x beter dan in september. Barça heeft dan weer vaak goed beginnen aan het seizoen en dan tegen februari-maart een dip. Hopen op een leuk seizoen.

Terug
Bovenaan