La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Plezant die VAR in Segunda. Tegen Málaga hadden we drie keer penalty moeten krijgen. De ref oordeelt de eerste twee keer dat het contact te licht is om penalty te fluiten, terwijl het beide keren wel degelijk zuiver strafschop was, maar goed. De VAR mag dan ook niet ingrijpen omdat het geen clear error is, dat is correct.

De derde keer fluit hij wel penalty, het lichtste contact van de drie fases, maar opnieuw wel penalty. Plots grijpt de VAR wel in, wat het in deze fase ook niet mag doen, want ook hier gaat het niet om een clear error. En de ref annuleert dan uiteraard de penalty wegens "te licht".

Ik begin te denken dat ze de VAR uitgevonden hebben om Depor nog meer te kunnen kloten :unsure:
VAR mag tussen komen voor penalty/no penalty hoor. Ongeacht clear error of niet

VAR mag tussen komen voor penalty/no penalty hoor. Ongeacht clear error of niet
Ik lees overal dat de VAR enkel mag ingrijpen bij een clear of obvious error. Zo staat het ook op de site van de Uefa. En zo werd het ook door de commentators gezegd.

In het geval dat het niet zo is, dan is het nog erger, want de eerste penaltyfase was er een zonder discussie, en dan doet de VAR niks. De tweede was een heel opzichtige trekfout. En de laatste heeft hij niks van bal en raakt hij de enkel van de spits. Ik zie hier geen enkele reden voor de VAR om in te grijpen, in geen enkele van de drie fases, want de ref had het telkens gezien, en oordeelde twee keer dat het te licht was, om dan bij het lichtste contact te oordelen dat het wel penalty is. Als ze bij die laatste fase ingrijpen, moeten ze dat bij de eerste fase ook doen.

Ik snap echt niet waarom het zo moeilijk is voor die idioten in dat busje om een beetje consistent te zijn, logisch na te denken, en de richtlijnen te volgen.

Edit: De scheids in kwestie gaat 1 of meerdere weken "geschorst" worden voor "fout tegen het protocol", aangezien ze volgens de de RFEF effectief niet mochten ingrijpen in deze fase omdat het niet om een clear error ging. Maar goed, daar schieten we weer niet veel mee op, de punten zijn we kwijt. Ik weet dus niet goed waar jij je info haalt.

Laatst bewerkt:
Ik lees overal dat de VAR enkel mag ingrijpen bij een clear of obvious error. Zo staat het ook op de site van de Uefa. En zo werd het ook door de commentators gezegd.

In het geval dat het niet zo is, dan is het nog erger, want de eerste penaltyfase was er een zonder discussie, en dan doet de VAR niks. De tweede was een heel opzichtige trekfout. En de laatste heeft hij niks van bal en raakt hij de enkel van de spits. Ik zie hier geen enkele reden voor de VAR om in te grijpen, in geen enkele van de drie fases, want de ref had het telkens gezien, en oordeelde twee keer dat het te licht was, om dan bij het lichtste contact te oordelen dat het wel penalty is. Als ze bij die laatste fase ingrijpen, moeten ze dat bij de eerste fase ook doen.

Ik snap echt niet waarom het zo moeilijk is voor die idioten in dat busje om een beetje consistent te zijn, logisch na te denken, en de richtlijnen te volgen.

Edit: De scheids in kwestie gaat 1 of meerdere weken "geschorst" worden voor "fout tegen het protocol", aangezien ze volgens de de RFEF effectief niet mochten ingrijpen in deze fase omdat het niet om een clear error ging. Maar goed, daar schieten we weer niet veel mee op, de punten zijn we kwijt.
Ja clear en obvious error van de ref of serious missed incident.

In praktijk kijken ze toch naar alles natuurlijk 😊 "potential penalty check" dus ze hadden hem sowieso naar het scherm kunnen roepen als zij het wel penalty vonden, en dan kan die alsnog bij zijn beslissing blijven.

Zeker als jij zegt dat het zonder discussie penalty's waren

Net terug uit Madrid. Match gaan zien zaterdag.

Carvajal :frown::frown::frown: Wat een akelig moment. Misschien wel de blessure te veel uit zijn carrière, ik ben benieuwd hoe hij hier van gaat terugkomen. Ondertussen ook alweer de 6e kruisbandblessure bij Real op ongeveer anderhalf jaar tijd, dat mag best eens geanalyseerd worden want dat is toch niet normaal meer.

Nu zit je daar overigens enkel met Lucas Vazquez als rechtsback... Ongelofelijk dat er in de zomer niets is gehaald voor in de verdediging.

Een Belg genaamd Stanis Idumbo Muzambo heeft de eer gered voor Sevilla tegen Barcelona.

Nog nooit van die gast gehoord

Barça de match beëindigd met gavi tussen de lijnen. 11 maanden geleden zijn laatste match gespeeld.

Met ansu fati, pedri en gavi terug opnieuw wat kwaliteit erbij.

Nu nog verder wachten op frenkie, olmo en ter stegen 😅

Een Belg genaamd Stanis Idumbo Muzambo heeft de eer gered voor Sevilla tegen Barcelona.

Nog nooit van die gast gehoord
Is van Gent naar Ajax gegaan en daar tot Jong Ajax gespeeld. Daarna naar Sevilla vertrokken jammer genoeg. Gent en Anderlecht hadden toen ook nog interesse.

Zware cijfers zo. Defensieve fouten hard afgestraft. Mbappe kan precies alleen scoren als hij buitenspel staat. Hij en Bellingham moeten toch ook gewoon meer kunnen laten zien?

Mbappé :unsure: Dit gaat heel lang duren vooraleer hij dit heeft goedgemaakt. Ik overdrijf volgens mij echt niet als ik zeg dat Ronaldo hier minstens 5 mogelijkheden van had binnengesjot.

Los daarvan is er defensief een duidelijk probleem, waar er vorig jaar een zeer sterke organisatie stond, schiet er nu precies niks meer van over. Militao is niet meer de Militao van voor zijn blessure en Vazquez tsja, dat is gewoon 10 klasses minder dan Carvajal.

Hansi Flickt het hem daar toch maar. De juiste man op de juiste plek en Barca terug naar de roots met eigen spelers uit La Masia, eindelijk!

Mbappé :unsure: Dit gaat heel lang duren vooraleer hij dit heeft goedgemaakt. Ik overdrijf volgens mij echt niet als ik zeg dat Ronaldo hier minstens 5 mogelijkheden van had binnengesjot.

Los daarvan is er defensief een duidelijk probleem, waar er vorig jaar een zeer sterke organisatie stond, schiet er nu precies niks meer van over. Militao is niet meer de Militao van voor zijn blessure en Vazquez tsja, dat is gewoon 10 klasses minder dan Carvajal.
Maar hoezo heeft iedereen het over die momenten van Mbappe. Het was iedere keer buitenspel. Barcelona doet dat top qua de tegenstander offside zetten.

In ieder geval een heerlijke week als Barca-fan.

Maar hoezo heeft iedereen het over die momenten van Mbappe. Het was iedere keer buitenspel. Barcelona doet dat top qua de tegenstander offside zetten.

In ieder geval een heerlijke week als Barca-fan.
Omdat hij daar beter mee moet omspringen tiens. Je kan u daar één of twee keer aan laten vangen, maar geen acht keer natuurlijk. Ik snap ook niet waarom Mbappé telkens het randje opzocht, die gast is zo snel dat die gerust wat marge kan laten.

En daarnaast heeft die ook kansen gemist waar hij geen buitenspel stond natuurlijk. En dan heb ik enkel de tweede helft nog maar gezien.

Opvallend dat Vinicius geen woord zegt wanneer Lamine Yamal racistische beledigingen naar het hoofd geslingerd krijgt in het Bernabéu. Dan ziet hij er geen graten in.

Op een bepaald moment krijgt hij ook geel, gaat hij gaan klagen bij de ref, wat altijd een tweede geel zou zijn voor gelijk welke andere speler dit seizoen, en komt hij er ook mee weg.

Als hij de Gouden Bal niet wint, is het puur door zijn gedrag. Fingers crossed. Grootste eikel die ik ooit op een voetbalveld gezien heb.

Op een bepaald moment krijgt hij ook geel, gaat hij gaan klagen bij de ref, wat altijd een tweede geel zou zijn voor gelijk welke andere speler dit seizoen, en komt hij er ook mee weg.
Dit is natuurlijk totaal niet waar. Die regel wordt in alle landen te pas en te onpas allesbehalve consistent toegepast, dus om nu te doen dat Vinicius er net wel mee wegkomt slaat nergens op. In elke partij dat ik kijk is er haast altijd wel een speler die geen kaart krijgt voor dergelijke zaken.

Terug
Bovenaan