La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Bij Atletico pakt de mayonaise ook nog niet precies..

Benieuwd naar Real vanavond en wie er gaat starten op het middenveld idpv Bellingham.
Persoonlijk hoop ik op Arda Güler die met zijn linkse voet toch een beetje tegengewicht op rechts kan geven.

Bij Atletico pakt de mayonaise ook nog niet precies..

Benieuwd naar Real vanavond en wie er gaat starten op het middenveld idpv Bellingham.
Persoonlijk hoop ik op Arda Güler die met zijn linkse voet toch een beetje tegengewicht op rechts kan geven.
Hopelijk weer Arda Guler, laat die maar zoveel mogelijk spelen.

Modric zou ook kunnen, maar ik vond die zeer matig invallen de voorbije twee wedstrijden.

Wat is dat met die ploegen die hun grasmat kletsnat maken zodat er amper deftig gevoetbald kan worden :laugh:

Wat een waardeloze begin weer. Vazquez op RB en Militao die weer staat te schilderen.

Crisis is een groot woord maar een fijn begin is het niet.

Reeds 4 punten op Barcelona na 3 matchen..

Daarnaast zullen alle ploegen voortaan met een zeer laag blok (nog meer als anders) spelen tegen Real. Omdat het duidelijk is dat ze hier geen duidelijk antwoord op hebben.

Vini & Mbappe werkt nog niet echt, dus de druk zal daar alleen maar toenemen.
Maar ik maak me vooral zorgen over het middenveld waar het toch duidelijk is dat Kroos oh zo belangrijk was.
Vooral Tchouaméni heeft sinds zijn blessure nooit meer het niveau aangetikt dat hij ervoor had.

Bewust gewacht met reageren tot nu, maar wat een frustrerende pot weer.

Las Palmas scoort na 5 minuten en gaat logischerwijs een dubbele gordel optrekken daarna, dan weet je dat het een moeilijke pot wordt. Het helpt ook niet dat je het eerste uur met een man minder speelt. Modric kan echt niet meer. Viel al twee keer zwak in en speelde gisteren gewoon abominabel slecht. Als ik dan hoor dat Ceballos mogelijks naar Betis gaat begin ik te huiveren.

Voor potten zoals deze snak ik echt naar een andere coach met een duidelijker idee. Ancelotti weet echt van geen hout pijlen maken want zijn "doe maar wat" strategie werkt gewoon niet tegen ploegen die de boel dichtmetsen. Je hebt ook geen breekijzer meer in de vorm van Joselu. Wissels ook weer zwak. Modric moest er bij de rust al af en Endrick veel te laat gebracht voor Vini.

Defensief is het al helemaal huilen met de pet op. Wat heb je nu aan een Mendy en in mindere mate Vazquez in zulke potten? Militao is ook zo onbetrouwbaar dat het geen naam heeft. Er moet dringend een CV bijkomen want het is nog maar de vraag in welke staat Alaba terugkomt. Sommige fans waaronder ikzelf roepen ook echt al jaren om Mendy eens centraal te zetten in zulke potten zodat je met een aanvallende back kan spelen.

Leuk om te weten dat er aan het tijdrekken ook dit seizoen niks zal gedaan worden. Cillessen heeft gedurende de hele pot meer dan vijf minuten de bal bijgehouden en heeft niet eens een kaart gekregen. In de blessuretijd is er een minuut niet gespeeld geweest en dan fluit de scheids nog voortijdig af. Niet dat dat een excuus mag zijn, maar op zo'n momenten is dat wel extra frustrerend natuurlijk.

Laatst bewerkt:
@Pinkman denk dat ik ooit al eens duidelijk gemaakt heb dat die Italiaan alles behalve de trainer is die men laat uitschrijven.--> uitschijnen dus..*
Heb me net zoals Tuchel in die periode kapot geïrriteerd aan die man.

Edit*

Maar zolang hij de Champions Leagues binnenharkte was het allemaal koek en ei...

We zijn 3 speeldagen ver, Real heeft elk jaar hetzelfde dat ze pas later op gang komen, alleen duurt het iets langer...

Barça geweldig gespeeld. Valladolid was echt niet goed maar dan nog klopte het spel van Barça gewoon. Snelle combinaties, veel ballen binnendoor, af en toe een lange bal op maat, mooi zo. Hoop dat we deze lijn na de interlandstop kunnen verderzetten. 7-0 winnen en dan nog 3 ballen op de paal en een buitenspelgoal afgekeurd, dat zijn cijfers die ik al meer dan een jaar niet gezien heb.

Ceballos gekwetst en 1 tot 2 maanden uit.

Het is plots dun bezet op het middenveld bij Real Madrid met Bellingham en Camavinga die reeds in de lappenmand lagen.

Gelukkig niet te veel matchen door de interlandbreak in september.

update: Mendy ook gekwetst

Laatst bewerkt:
Vinicius nu definitief van't padje, heeft gezegd dat hij vindt dat als het racistische Spanje niet minder racistisch wordt, ze het WK van 2010 moeten afpakken.

Wat een idioot... Zouden ze ooit al eens een IQ test hebben afgelegd bij hem?

Vinicius nu definitief van't padje, heeft gezegd dat hij vindt dat als het racistische Spanje niet minder racistisch wordt, ze het WK van 2010 moeten afpakken.

Wat een idioot... Zouden ze ooit al eens een IQ test hebben afgelegd bij hem?
Niet de gewonnen wereldtitel van 2010 afpakken hè. Uitsluiten van organisatie voor het WK 2030 heeft ie gezegd.

Enfin, niet dat dat veel beter is natuurlijk. Vinicius zouden ze beter een contactverbod opleggen soms ja.

Niet de gewonnen wereldtitel van 2010 afpakken hè. Uitsluiten van organisatie voor het WK 2030 heeft ie gezegd.

Enfin, niet dat dat veel beter is natuurlijk. Vinicius zouden ze beter een contactverbod opleggen soms ja.
Heb het nu ook gelezen... Dan nog, wat een oetlul om zoiets te zeggen, heeft hij dan nog niet door dat hij de enige speler is van Real dat in elk stadion (inclusief stilaan in dat van hemzelf) wordt uitgefloten?! Terwijl Real nog een stuk of 10-15 andere donkere jongens heeft lopen waar niemand dan ook maar enig probleem heeft.

Koning van in zijn eigen voeten te schieten.

Wat een potje weer. Tempo over en weer. Real Sociedad schiet drie keer tegen het doelkader en dan maken ze twee oliedomme penaltyfouten in de tweede helft waardoor het 0-2 staat :laugh:

Wat een potje weer. Tempo over en weer. Real Sociedad schiet drie keer tegen het doelkader en dan maken ze twee oliedomme penaltyfouten in de tweede helft waardoor het 0-2 staat :laugh:
Idd, Real Sociedad geeft de match volledig uit handen... Waren gewoon stukken beter dan Real Madrid om dan zo de match uit handen te geven...

Barcelona verliest onverhoopt met 4-2 van Osasuna waardoor Real Madrid een geweldige zaak kon doen gisteren. Real speelt een prima pot tot de 0-1 en dan gaat Ancelotti wederom beslissen om achterover te gaan leunen, waardoor je in de allerlaatste minuut het deksel op de neus krijgt.

Tonnen respect voor Carlo en het zal altijd een legende zijn bij ons, maar ik snak op bepaalde momenten zo hard naar een andere coach. Real beëindigt de wedstrijd met 6 verdedigers + Tchouaméni nog. Schandalig. Dan vraag je er ook gewoon om. De eerste wissel ook pas in minuut 86, terwijl Simeone toen al 5x gewisseld had. Zucht.

Plezant die VAR in Segunda. Tegen Málaga hadden we drie keer penalty moeten krijgen. De ref oordeelt de eerste twee keer dat het contact te licht is om penalty te fluiten, terwijl het beide keren wel degelijk zuiver strafschop was, maar goed. De VAR mag dan ook niet ingrijpen omdat het geen clear error is, dat is correct.

De derde keer fluit hij wel penalty, het lichtste contact van de drie fases, maar opnieuw wel penalty. Plots grijpt de VAR wel in, wat het in deze fase ook niet mag doen, want ook hier gaat het niet om een clear error. En de ref annuleert dan uiteraard de penalty wegens "te licht".

Ik begin te denken dat ze de VAR uitgevonden hebben om Depor nog meer te kunnen kloten :unsure:

Terug
Bovenaan