La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Dit is natuurlijk totaal niet waar. Die regel wordt in alle landen te pas en te onpas allesbehalve consistent toegepast, dus om nu te doen dat Vinicius er net wel mee wegkomt slaat nergens op. In elke partij dat ik kijk is er haast altijd wel een speler die geen kaart krijgt voor dergelijke zaken.
Pfffff...

Het is in Spanje wel degelijk geweten dat Vini dingen mag zeggen en doen die alleen hij mag, de anderen krijgen geel. Wat verwacht je dan ook in een competitie waar scheidsrechters 2 maanden in de koelkast gezet worden en 2j Real niet mogen fluiten nadat ze C. Ronaldo rood gaven (overigens nog eens terecht ook).

Je moet behoorlijk fanatiek zijn om dat niet te zien, oftewel gewoon zeer weinig wedstrijden zien. Dat is elke wedstrijd hetzelfde hoor.

Soit, leuke week idd als Barça supporter, hopelijk kunnen we hier nog een tijd op teren, het zou eens leuk zijn om naar de winterstop te gaan met een mooie afstand op nummer 2 in de Liga, doorgaan naar de volgende ronde in de CL en bovendien met een ploeg waar stilaan de ziekenboog (op Ter Stegen en Bernal na) leegloopt. Toch wel zeer spannend elke keer die buitenspelval, ooit gaan we toch eens een paar goals incasseren...

Dan nog ben ik uiteraard fan van Herr Flick en zijn Flicki Taka.

Dit is natuurlijk totaal niet waar. Die regel wordt in alle landen te pas en te onpas allesbehalve consistent toegepast, dus om nu te doen dat Vinicius er net wel mee wegkomt slaat nergens op. In elke partij dat ik kijk is er haast altijd wel een speler die geen kaart krijgt voor dergelijke zaken.
Er werden dit seizoen al meer dan 100 gele kaarten gegeven voor protesteren in Primera, waar ze vrij streng zijn met deze regel. Vinicius heeft er effectief al 3 gekregen. Als het hem gisteren geen rood had opgeleverd, dan had hij ze zeker ook gekregen.

Het is nog vroeg maar Europees is Barça dit seizoen toch van het allersterkste dat ik al heb zien. Raphina man in vorm daar.

Real Madrid zou last-minute besloten hebben om niet naar Parijs af te reizen voor de Gouden Bal, omdat ze zouden opgevangen hebben dat niet Vinicius maar Rodri hem gaat winnen :unsure:

Ik zei het hier eergisteren nog. Als Vinicius hem niet wint, is het door zijn rotkarakter. Persoonlijk vind ik dit hilarisch. En ik vind het zelfs ook gewoon terecht. Ik vind het triestig dat er veel kinderen zijn die naar zo iemand opkijken. Fair play is ook een van de criteria voor die Gouden Bal, en daar scoort hij onder nul.

Nu zal Real Madrid er waarschijnlijk weer een racisme-fabeltje van proberen te maken. Op dat vlak is het heel mooie timing dat hun eigen supporters net een tegenstander racistisch beledigd hebben in hun eigen stadion, waar Vinicius plots geen woord over gerept heeft. Zorgt er toch voor dat ze moeilijker het onschuldig slachtoffer en moraalridders gaan kunnen uithangen. Ongetwijfeld zullen ze het wel proberen.

Real Madrid zou last-minute besloten hebben om niet naar Parijs af te reizen voor de Gouden Bal, omdat ze zouden opgevangen hebben dat niet Vinicius maar Rodri hem gaat winnen :unsure:

Ik zei het hier eergisteren nog. Als Vinicius hem niet wint, is het door zijn rotkarakter. Persoonlijk vind ik dit hilarisch.

Goh ik vind het wel mooi dat Rodri hem wint eigenlijk. Prachtige voetballer, de beste speler in de wereld op zijn positie (kan je niet over discussieren zoals bij Vinicius) en vorig jaar EK & Premier League gewonnen en daar een gigantisch aandeel in gehad. En inderdaad geen rotkarakter ookal ben ik van mening dat dat eigenlijk niet zou mogen uitmaken, alsof Ronaldo zo'n aangename mens is.

Als enkel het team van de speler die de Gouden Bal wint naar de uitreiking gaat komen, gaat het maar een saaie bedoeling worden. Slaagt toch nergens op dat ze niet meer zouden komen omdat ze "denken" dat ze niet gaan winnen?

Ik zei het hier eergisteren nog. Als Vinicius hem niet wint, is het door zijn rotkarakter. Persoonlijk vind ik dit hilarisch. En ik vind het zelfs ook gewoon terecht. Ik vind het triestig dat er veel kinderen zijn die naar zo iemand opkijken. Fair play is ook een van de criteria voor die Gouden Bal, en daar scoort hij onder nul.

Nu zal Real Madrid er waarschijnlijk weer een racisme-fabeltje van proberen te maken. Op dat vlak is het heel mooie timing dat hun eigen supporters net een tegenstander racistisch beledigd hebben in hun eigen stadion, waar Vinicius plots geen woord over gerept heeft. Zorgt er toch voor dat ze moeilijker het onschuldig slachtoffer en moraalridders gaan kunnen uithangen. Ongetwijfeld zullen ze het wel proberen.
Ik moet nu zeggen, is het onverdiend dat Rodri hem wint? Stond in de CL finale en heeft het EK gewonnen, Vinicius heeft de CL gewonnen en verder.... Was even onzichtbaar als Rodri de afgelopen paar maanden met het verschil dat Rodri geblesseerd is en Vini niet.

Soit, het zal inderdaad weer racisme zijn, de calimero reacties laten zich zo al voelen. Heel de wereld tegen hem, hij kan er niets aan doen, blablabla.... Zum kotzen.

Puur naar de voetballende kwaliteiten kijkende kan je toch niet om Vinicius heen imo. Rodri maakt enkel kans door het EK, maar goed dan kan je hem evenwel aan Carvajal geven want die had ook een fantastisch seizoen als rechtsback.

Kroos was overigens van hetzelfde niveau als Rodri vorig seizoen en die wordt dan pas achtste.

Los van alles belachelijke boycot van Real, maar dat doen ze natuurlijk niet zomaar dus ze zullen wel uit goeie bron vernomen hebben dat Vinicius niet zal winnen.

Ik vind het zalig dit, Rodri verdient het dan ook dubbel en dik. Typisch dat real en veel brazilianen nu spreken over racisme, dat is toch zo een gemakkelijke kaart om te trekken tegenwoordig.

Rodri zonder tattoos, zonder fancy haircut En zonder Instagram.

Je zou kunnen zeggen dat "he only wants to play football".

De dragende speler van de ploeg die het Ek won en ook de dragende speler van premier league winnaar. En fair play telt ook mee blijkbaar in deze prijs. Dan ist niet meer dan normaal dat vini niet wint

Puur naar de voetballende kwaliteiten kijkende kan je toch niet om Vinicius heen imo. Rodri maakt enkel kans door het EK, maar goed dan kan je hem evenwel aan Carvajal geven want die had ook een fantastisch seizoen als rechtsback.

Kroos was overigens van hetzelfde niveau als Rodri vorig seizoen en die wordt dan pas achtste.

Los van alles belachelijke boycot van Real, maar dat doen ze natuurlijk niet zomaar dus ze zullen wel uit goeie bron vernomen hebben dat Vinicius niet zal winnen.
3e punt dat FIFA vooropstelt is.... Fair play en imago. Dus naast de voetballende kwaliteiten zal Vini zichzelf vooral in de voeten geschoten hebben door altijd maar met iedereen die hij kan in de clinch te liggen, tegenspelers, trainers van rivalen, supporters van rivalen, etc... Carvajal was idd ook een mogelijkheid maar die is toch een pak minder bepalend voor Spanje en Real dan dat Rodri dat is voor Spanje en City.

Zonder die brainfart van Taylor was Spanje hoogstwaarschijnlijk al uitgeschakeld door Duitsland

Ondertussen lijkt Depor een retourtje naar derde klasse te boeken. De huidige sportief directeur is gewoonweg de grootste idioot die in het bestuur van de club gezeten heeft de laatste 20 jaar, en dat zegt al iets.

Vorig jaar promoveerden we door het individuele talent van de jeugdspelers die al in de ploeg zaten voor zijn komst, en omdat Lucas Perez zichzelf had aangeboden. De coach mocht blijven deze zomer, terwijl iedereen al van ver zag dat dit niet ging goedkomen in Segunda.

In de zomer slaagde hij er niet in om 1 deftige transfer te doen, en hypothekeert hij de toekomst van de club door de laatste dagen van de transfermarkt spelers van bedenkelijk niveau binnen te halen, en ze dan nog 4-jarige contracten met veel te hoog loon te geven ook. We spelen zowaar met dezelfde elf als vorig seizoen in derde klasse. Twee spelers die in derde al niet konden volgen, kregen ook nog eens een contractverlenging. Voor 1 ervan werd zelfs de aankoopclausule van een half miljoen gelicht. Ze hebben geen minuut gespeeld dit seizoen.

Nu ligt de coach buiten met Depor in de degradatiezone, en de nieuwe coach die hij binnenhaalt, is Bruno Saltor. Een bevriende sportief directeur van Brighton geweest, en hulpcoach van Chelsea, die tot nu toe in zijn loopbaan welgeteld één match gecoacht heeft.

De manier waarop de club keer op keer de macht geeft aan incompetente debielen die alleen maar aan vriendjespolitiek doen, is hallucinant. 4 jaar sukkelen om uit de put van derde klasse te geraken, en dan dit doen. Om gek van te worden.

Imago heeft Rodri dan toch ook een buis

Hoezo? Ooit al op Gibraltar geweest? Ooit al een discussie daarover gehad met Spanjaarden en/of Gibraltarezen? Of enkel een artikel gelezen erover waarin je las dat de "Gibraltar FA" offended was?

Het was trouwens de ganse ploeg (en Spaanse supporters) die dat zongen, misschien ineens het EK afpakken alsook de EK's en WK's van de afgelopen 20 jaar.

Terug
Bovenaan