La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Hoezo? Ooit al op Gibraltar geweest? Ooit al een discussie daarover gehad met Spanjaarden en/of Gibraltarezen? Of enkel een artikel gelezen erover waarin je las dat de "Gibraltar FA" offended was?

Het was trouwens de ganse ploeg (en Spaanse supporters) die dat zongen, misschien ineens het EK afpakken alsook de EK's en WK's van de afgelopen 20 jaar.
Kom kom, we moeten het ook niet gaan goedpraten. Op geen enkele manier was dit nodig om tijdens een EK viering dit te gaan zingen. De Gibraltaresen ga je daar echt niet blij mee maken.

Puur naar de voetballende kwaliteiten kijkende kan je toch niet om Vinicius heen imo. Rodri maakt enkel kans door het EK, maar goed dan kan je hem evenwel aan Carvajal geven want die had ook een fantastisch seizoen als rechtsback.

Kroos was overigens van hetzelfde niveau als Rodri vorig seizoen en die wordt dan pas achtste.

Los van alles belachelijke boycot van Real, maar dat doen ze natuurlijk niet zomaar dus ze zullen wel uit goeie bron vernomen hebben dat Vinicius niet zal winnen.
Maar het gaat niet puur om de voetballende kwaliteiten. "Class and fair play" is een criterium. En dan is het volkomen terecht dat Vinicius naast die Gouden Bal grijpt. Je kan niet iedere match alles en iedereen op en naast het veld staan beledigen, en dan verwachten dat iedereen op je gaat stemmen om de Gouden Bal te winnen. Om dan als club je zò belachelijk te maken om het evenement niet meer bij te wonen... Real Madrid is en blijft een gedrocht van een club. Marca is quasi in rauw omdat een Braziliaan de Gouden Bal niet gewonnen heeft, terwijl een Spanjaard hem wél gewonnen heeft. Hallucinant.

Opnieuw, thank the gods dat een aantal supporters van Real Madrid in het Bernabéu racistische opmerkingen gemaakt hebben naar Yamal afgelopen weekend. Nu kan Marca niet helemaal losgaan over hoe arme Vinicius slecht behandeld wordt. Want deze keer hoorde je Vinicius niet. Deze keer geen compilatiefilmpjes van racisme in Spaanse tribunes, wanneer het om zijn eigen club gaat. Deze keer geen wereldwijd drama. Deze keer wordt het Christusbeeld in Brazilië (nota bene een van de meest racistische landen ter wereld) niet uitgedoofd om Yamal een hart onder de riem te steken. Nee, de marketing-machine van Real is nu weer in gang geschoten om de focus te verleggen op het gedoe rond de Gouden Bal, zodat niemand het nog over het racisme in hun stadion heeft.

Leuk detail, dit weekend op het programma: Valencia - Real Madrid :unsure:

Ook wel heel klein als club om dan gewoon niet gaan, terwijl je nog altijd de prijs krijgt van beste club, beste coach voor Ancelotti (Xabi Alonso??) en Mbappé ook in de prijzen viel.

Om dan als zogenaamde grootste ploeg van de wereld volledig afwezig te zijn omdat één van hun spelers niet zijn persoonlijke prijs gekregen heeft, is dat toch echt triestig gedrag?

Maar het gaat niet puur om de voetballende kwaliteiten. "Class and fair play" is een criterium. En dan is het volkomen terecht dat Vinicius naast die Gouden Bal grijpt. Je kan niet iedere match alles en iedereen op en naast het veld staan beledigen, en dan verwachten dat iedereen op je gaat stemmen om de Gouden Bal te winnen. Om dan als club je zò belachelijk te maken om het evenement niet meer bij te wonen... Real Madrid is en blijft een gedrocht van een club. Marca is quasi in rauw omdat een Braziliaan de Gouden Bal niet gewonnen heeft, terwijl een Spanjaard hem wél gewonnen heeft. Hallucinant.

Opnieuw, thank the gods dat een aantal supporters van Real Madrid in het Bernabéu racistische opmerkingen gemaakt hebben naar Yamal afgelopen weekend. Nu kan Marca niet helemaal losgaan over hoe arme Vinicius slecht behandeld wordt. Want deze keer hoorde je Vinicius niet. Deze keer geen compilatiefilmpjes van racisme in Spaanse tribunes, wanneer het om zijn eigen club gaat. Deze keer geen wereldwijd drama. Deze keer wordt het Christusbeeld in Brazilië (nota bene een van de meest racistische landen ter wereld) niet uitgedoofd om Yamal een hart onder de riem te steken. Nee, de marketing-machine van Real is nu weer in gang geschoten om de focus te verleggen op het gedoe rond de Gouden Bal, zodat niemand het nog over het racisme in hun stadion heeft.

Leuk detail, dit weekend op het programma: Valencia - Real Madrid :unsure:
Ik heb je dit hier al eerder zien zeggen in je vorige post (waar ik het met de rest vd post eens was), maar dit klopt dus wel niet hè. Vinicius heeft zich weldegelijk uitgesproken ivm de racistische gezangen jegens Yamal en hem ook zijn steun betuigd.

Kom kom, we moeten het ook niet gaan goedpraten. Op geen enkele manier was dit nodig om tijdens een EK viering dit te gaan zingen. De Gibraltaresen ga je daar echt niet blij mee maken.
Als ik mag kiezen tussen het gedrag van Rodri of het gedrag van Vinicius, wat denk je dat ik ga kiezen? Of alsof Rodri nu opeens niet een aanzien van fairplay is doordat hij dat zong op het EK?

Als ik mag kiezen tussen het gedrag van Rodri of het gedrag van Vinicius, wat denk je dat ik ga kiezen? Of alsof Rodri nu opeens niet een aanzien van fairplay is doordat hij dat zong op het EK?
Ik zeg toch nergens dat je moet kiezen? Ik zeg alleen maar dat we het niet hoeven goed te praten en dat het onnodig was. Ik ben zelf ook blij dat het Rodri is geworden ipv Vinicius.

En niemand die zegt dat het OF Rodri OF Vinicius moest zijn, wat is dat nu. Ik vind Rodri ook gewoon een rare winnaar. Het is allemaal show en closed deals in de backstage dus ik ga er mijn slaap voor laten, maar op geen enkele manier is Rodri een nobrainer. Het lijkt enkel een "logische winnaar" wegens optelsom EK + PL + sleutelspeler, maar dat vind ik een dwaze manier van denken want de beste speler is niet de optelsom van de winst in een ploeg. Laat staan dat het in het verleden al voldoende is geweest om hem te winnen.

Feit dat sommige hier al voldoende moeten benadrukken dat "imago en fair play" ook meespeelt zegt mijns inziens ook genoeg over deze verkiezing. Denk dat niemand had gewezen naar Rodri als pakweg Kroos, Lewangoalski of zelfs KDB hem had gewonnen.

Ik zeg toch nergens dat je moet kiezen? Ik zeg alleen maar dat we het niet hoeven goed te praten en dat het onnodig was. Ik ben zelf ook blij dat het Rodri is geworden ipv Vinicius.
Ok, maar je zegt dat het niet nodig was om dat te zingen, ik neem aan dat we het nog steeds hebben in het kader van het winnen van de gouden bal? Indien je tout court bedoelt, zonder de link te leggen met de gouden bal dat hij dat niet had moeten doen, akkoord. Maar puur voor de gouden bal doet voor mij dat moment dat hij over Gibraltar zingt er weinig (lees: niks) toe.

En niemand die zegt dat het OF Rodri OF Vinicius moest zijn, wat is dat nu. Ik vind Rodri ook gewoon een rare winnaar. Het is allemaal show en closed deals in de backstage dus ik ga er mijn slaap voor laten, maar op geen enkele manier is Rodri een nobrainer. Het lijkt enkel een "logische winnaar" wegens optelsom EK + PL + sleutelspeler, maar dat vind ik een dwaze manier van denken want de beste speler is niet de optelsom van de winst in een ploeg. Laat staan dat het in het verleden al voldoende is geweest om hem te winnen.

Feit dat sommige hier al voldoende moeten benadrukken dat "imago en fair play" ook meespeelt zegt mijns inziens ook genoeg over deze verkiezing. Denk dat niemand had gewezen naar Rodri als pakweg Kroos, Lewangoalski of zelfs KDB hem had gewonnen.
Bij de 3 namen die je noemt zou ik wel degelijk mijn bedenkingen hebben en dan moeten vaststellen dat ze het vooral zouden gewonnen hebben vanwege hun carrière en niet vanwege hun prestaties het afgelopen jaar...

Rodri heeft het zeker het afgelopen seizoen tot de beste speler op zijn positie geschopt, en als misschien wel belangrijkste speler van zowel City als Spanje. De impact die Rodri heeft op het spel van City en Spanje is mijn inziens groter dan de impact die Vinicius heeft op Real en Brazilië.

Ik vind het ook een verademing dat er eens geen aanvaller hem wint.

Bij 90 minutes (denk ik) hadden ze het er ook nog over vorige week. Bij Gouden Bal denk je sneller aan de spelers met de flitsen en de doelpunten en niet aan de speler die een ploeg laat draaien en de winrate met hem erbij bij City. Dan was hun conclusie: 'daarom zal het Vini zijn die zal winnen en niet Rodri'. Waarmee ze geen oordeel vellen over de winnaar.

Bij zo'n verkiezing stel ik meestal de vraag: 'zou het onverdiend zijn dat Rodri/Vini hem winnen'? Bij beiden terecht qua hun voetbalimpact. Hoewel Vini zijn gedrag mij geregeld stoort had hij die zeker ook mogen krijgen.

Ik heb je dit hier al eerder zien zeggen in je vorige post (waar ik het met de rest vd post eens was), maar dit klopt dus wel niet hè. Vinicius heeft zich weldegelijk uitgesproken ivm de racistische gezangen jegens Yamal en hem ook zijn steun betuigd.
Je bedoelt dat Twitter berichtje de dag nadien, waarin hij dan nog eens afrondt met "ik weet dat Madrid en de politie er alles gaan aan doen om de dader te vinden"? :unsure:

Wat hij daarmee impliceert is dat ze in Madrid en bij Real wel waardig genoeg zijn om dat probleem aan te pakken, en elders in Spanje niet. Terwijl die racistische chants wekelijkse kost zijn in het Bernabéu, maar goed, nu kwam het in de media omdat het tegen Barcelona was. In ieder geval, met die tweet maakt hij er terug een wij versus zij verhaal van. "In Madrid en bij Real stellen we alles in het werk om racisme tegen te gaan en elders niet." Dat wou hij daarmee zeggen. En dat in een campagne tegen racisme, tegen verdeeldheid. De hypocrisie druipt er vanaf. Het is niet omdat je voor Real supportert, dat je niet kritisch meer mag reflecteren daarover, in mijn ogen.

Waar was zijn verontwaardiging dan tijdens de match? Waarom ging hij nu geen verhaal halen bij de ref? Waarom ging hij niet zelf naar de supporters? Nee, nu was een korte tweet met een steek onder water voldoende. Tja.

Ik vind het opvallend dat je deze reactie zet nadat je eerst even fijntjes postte over dat Gibraltar-gedoe. Wat Rodri daar deed is uiteraard oliedom. Alle voetballers die met politiek geladen boodschappen afkomen vind ik persoonlijk maar onnozel. Maar ik heb geen weet dat Rodri op het veld voortdurend zit te janken, supporters beledigt, tegenspelers beledigt, etc. En dan nog het grote slachtoffer uithangt ook. Vinicius is de meest gehate speler die er rondloopt. Dat heeft nu eenmaal een impact op zulke wedstrijden. Veel meer dan een geïsoleerd voorval. Ronaldo en Messi waren ook niet de meest sympathieke mensen.

Als hij zijn bakkes had gehouden, als Real die verkiezing niet had geboycot, en als hij zich niet als de grootste eikel op aarde blijft gedragen, dan is er een goeie kans dat hij die trofee volgend jaar had gewonnen. Maar ze kiezen ervoor om weer het slachtoffer uit te hangen en hun eigen ruiten in te slaan. Real Madrid tegen de scheidsrechters (terwijl ze niets te klagen hebben, integendeel), Real Madrid tegen racisme (terwijl er in hun eigen stadion ook wekelijks racisme is), Real Madrid tegen de Uefa, Real Madrid tegen de hele wereld. Sukkelaars toch.

Laatst bewerkt:
Rodri heeft het zeker het afgelopen seizoen tot de beste speler op zijn positie geschopt, en als misschien wel belangrijkste speler van zowel City als Spanje. De impact die Rodri heeft op het spel van City en Spanje is mijn inziens groter dan de impact die Vinicius heeft op Real en Brazilië.

Ik vind het ook een verademing dat er eens geen aanvaller hem wint.
En truitje in de broek 😍

Militao en Rodrygo nog voor de rust eraf met een blessure. Real kan straks een ganse nieuwe verdediging kopen in januari als dit zo doorgaat :unsure:

Asencio geweldige assist wel voor Jude zonet :love:

Nogmaals blijk van het geknoei in Spanje, ditmaal met de VAR... Keuren ze een goal van Barça af terwijl je op beeld duidelijk kan zien dat de voet van de verdediger van Real Sociedad nog achter Lewandowski staat. Op het grafisch beeld dat de computer maakt zie je dan dat de computer de voet van de Real Sociedad verdediger als die van Lewa ziet... Onbegrijpelijk. Uitleg achteraf => Wie hier kritiek op heeft spreekt vanuit de onwetendheid....

WAT?!

Soit, op zich niet zo erg gezien Real Sociedad gewoon stukken beter was en verdiend gewonnen heeft. Goede wake up call voor de ploeg dat er nog veel verbeterd kan worden.

Nogmaals blijk van het geknoei in Spanje, ditmaal met de VAR... Keuren ze een goal van Barça af terwijl je op beeld duidelijk kan zien dat de voet van de verdediger van Real Sociedad nog achter Lewandowski staat. Op het grafisch beeld dat de computer maakt zie je dan dat de computer de voet van de Real Sociedad verdediger als die van Lewa ziet... Onbegrijpelijk. Uitleg achteraf => Wie hier kritiek op heeft spreekt vanuit de onwetendheid....

WAT?!

Soit, op zich niet zo erg gezien Real Sociedad gewoon stukken beter was en verdiend gewonnen heeft. Goede wake up call voor de ploeg dat er nog veel verbeterd kan worden.
Die semi automatische offside heeft echt wel nog mankementen. Ongelooflijk

Is dat het systeem dat wij gekocht hebben en ook op EK/WK en CL gebruikt wordt? Of zijn dat allemaal andere dingen? :unsure:

Terug
Bovenaan