La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Ancelotti weg bij real einde seizoen?
Plaats maken voor Xabi Alonso ;-)

De transfergeruchten omtrent Vini naar de Saudi Pro League steken ook weer de kop op..

Als Vini effectief wil gaan en niet gaat bijtekenen, zie ik Florentino hem wel verpatsen.
Je krijgt een enorme zak geld, hij gaat geen concurrent versterken en de positie is met Mbappé en Rodrygo reeds opgevuld.

Plaats maken voor Xabi Alonso ;-)

De transfergeruchten omtrent Vini naar de Saudi Pro League steken ook weer de kop op..

Als Vini effectief wil gaan en niet gaat bijtekenen, zie ik Florentino hem wel verpatsen.
Je krijgt een enorme zak geld, hij gaat geen concurrent versterken en de positie is met Mbappé en Rodrygo reeds opgevuld.
En heel wat drama minder... Want ooit gaat het toch ophouden dat hij slechts 1 van de 10 verdiende kaarten krijgt hoor.

Als je een masterclass in slechte arbitrage wil zien, kijk dan gewoon eens naar Las Palmas - Osasuna met Gil Manzano gisteren :unsure: Geknoei van begin tot einde, 15 gele kaarten,...

Bij Depor is het circus ook weer begonnen. Clubicoon Lucas Perez, die twee jaar geleden nog geld uit zijn eigen zak betaalde om tijdens de winter een club uit Primera te verlaten en terug bij zijn Deportivo te spelen, heeft halsoverkop en uit het niets de club terug verlaten. In mei vorig jaar scoorde hij nog de goal van de promotie, en we kunnen gemakkelijk stellen dat we zonder Lucas nog steeds in derde klasse zaten.

Hij vertrekt met heel wat verwijten richting de sportief directeur (hallucinant dat die nog om zijn stoel zit) en de CEO, en vraagt openlijk aan de voorzitter om beiden te ontslaan. Net zoals anderen dat in het recente verleden ook al deden. Heel wat marginalere fans zijn zodanig kwaad, dat ze via Twitter die twee begonnen te bedreigen. Waarop de club een bericht de wereld instuurde dat ze die mensen gaan aanklagen voor het gerecht, op een zeer agressieve toon en ook beledigend naar de normale fans toe. Het belooft dus weer een interessante thuismatch te worden vanavond.

Sportief directeur Soriano is in ieder geval een randdebiel. Vorig jaar promoveerden we dankzij Lucas, onze jeugdspelers en de spelers die we het jaar ervoor al in de ploeg hadden hadden. Dit jaar heeft hij miljoenen uitgegeven aan spelers die zelfs in vierde klasse niet van de bank zouden komen. Hij trachtte de job van coach aan een persoonlijke vriend te geven zonder trainerservaring, vooraleer hij werd teruggefloten door el presidente. Waarom die mannen niet ontslaan worden, is me een raadsel. De transfermarkt is nu al bijna afgelopen, we hadden dringend versterking nodig... Het enige dat hij gedaan heeft, is het contract van onze sterspeler ontbonden, en 300.000 euro betaald om een speler die we uitgeleend hadden aan een derdeklasser halverwege het seizoen terug te halen via een clausule.

We hadden het potentieel om te stunten dit jaar, met een heel sterke basis. Hadden we bepaalde posities versterkt, had het een mooi jaar kunnen worden. Nu wordt het weer een strijd tegen de degradatie, en zal het onmogelijk worden om deze zomer Mella, Mario en Yeremay in de ploeg te houden. Lucas zijn we al kwijt. Dus volgend seizoen beginnen we weer vanaf 0... Hopelijk in Segunda. En met een nieuwe sportief directeur.

Mbappé wordt hier neergehaald op volle snelheid met een vliegende tackle langs achter en die gast krijgt maar geel :rofl: :rofl: :rofl: Onwaarschijnlijk

Dezelfde speler scoort vervolgens de winning goal. La Liga op z'n best weer :woohoo:

Laatst bewerkt:
Mbappé wordt hier neergehaald op volle snelheid met een vliegende tackle langs achter en die gast krijgt maar geel :rofl: :rofl: :rofl: Onwaarschijnlijk

Dezelfde speler scoort vervolgens de winning goal. La Liga op z'n best weer :woohoo:
Denk dat je als Real supporter daar echt niet teveel over mag klagen... Hoe vaak had Vinicius al rood moeten krijgen en kreeg hij dat niet? Dit seizoen alleen al kan je niet eens op 1 hand tellen.

Begrijp me niet verkeerd, die overtreding moet altijd rood zijn. Maar ik vind het ergens wel lachwekkend dat dit nu voor 1x tegen Real gebeurt en niet voor Real en nu opeens gaan de poppen in de Madrileense pers ook aan het dansen, gaan we de komende 2 weken niets anders lezen en gaan de refs nog meer onder druk komen te staan waardoor de compensatiefouten de komende weken (volgend weekend tegen Atleti heb ik al een vermoeden welke ploeg het voordeel van de twijfel zal krijgen) bij deze al aangekondigd zijn.

Wat voor mij vooral opvalt is dat Real enkele wedstrijden goed speelde, Vinicius in de ploeg komt en het trekt weer op niks. De ploeg lijkt de bal op den duur ook niet meer naar hem te willen spelen want hij speelt de bal toch maar kwijt. Nog iets wat opvalt is fat Ancelotti eeeeecht nog niets heeft geleerd. Zelfde basisploeg blijven opstellen, geen wissels tot minuut 80, de jeugd 0 kansen geven en dan verschieten dat bvb Rudiger zich blesseert.

Maar neen, Real moet verontwaardigd zijn op een rode kaart die niet gegeven werd, dat is het belangrijke dat we onthouden (lol).

Als een dergelijke horrortackle al niet meer benoemd mag worden, dan weet ik het ook niet meer. Zeker als die ook nog eens rechtstreeks invloed heeft op het uiteindelijke eindresultaat. Als we trouwens geen nadelige beslissingen meer mogen aankaarten, omdat we er eerder al in ons voordeel hebben gehad, dan moet niemand op dit forum nog z'n mond opentrekken. Het is gewoon dweilen met de kraan open langs beide kanten. Die afgekeurde goal van Vinicius was trouwens ook discutabel en daar heb ik niet eens iets over gezegd.

Over Ancelotti heb ik denk ik al genoeg woorden vuil gemaakt dit seizoen, dat riedeltje hoef ik niet iedere week te herhalen. Indien we toch nog kampioen spelen, zal het toch veeleer ondanks zijn dan dankzij dit seizoen. Man klaagt ook over de hoeveelheid wedstrijden, maar roteert zelf voor geen sikkepit.

Als je dit een horrortackle noemt, zoals ze in de pers doen, ben je toch ook weer aan het overdrijven. Romero tikt met de punt van zijn schoen de linkerzij van Mbappé aan, en bij het neerkomen glijdt hij met de studs langs zijn scheenbeen. De foto die nu circuleert doet lijken alsof Romero met de voet vooruit op zijn scheenbeen inhakt, maar dat is absoluut niet het geval als je effectief de beelden bekijkt. Een horrortackle is dit in de verste verten niet. Mbappé zal er amper iets van gevoeld hebben, en er was ook geen risico op een ernstige blessure.

Dat gezegd zijnde vind ik het uiteraard ook een donkerrode kaart, maar zogezegd mag de VAR niet ingrijpen omdat de ref het gezien heeft en van oordeel was dat het niet genoeg was om rood te trekken. Ik veronderstel dat hij de tik gezien heeft, maar niet het daaropvolgend contact met het scheenbeen. In ieder geval, ik heb al veel ergere dingen gezien dit seizoen. Het feit dat dit nu ook weer zo opgeblazen wordt, doet bij veel mensen hun frustratie met Real Madrid alleen maar stijgen. De afgekeurde goal van Vinicius leek me toch ook gewoon terecht. Gewoon dom van Mbappé, je kan daar moeilijk niet voor fluiten.

Zulke beslissingen zijn wekelijkse kost voor andere ploegen. Wat is het verschil hier? Dat deze ref volgende week gegarandeerd niet zal mogen fluiten. Daarmee is het voor de refs weer duidelijk tegen wie ze zich zeker niet mogen vergissen.

Voor de match mochten de spelers van Real Madrid de handen van de jeugdspelers ook niet vasthouden omdat die met een shirtje van La Liga het veld opliepen. Orders van Florentino. Het is en blijft een triestige club.

Laatst bewerkt:
Als een dergelijke horrortackle al niet meer benoemd mag worden, dan weet ik het ook niet meer. Zeker als die ook nog eens rechtstreeks invloed heeft op het uiteindelijke eindresultaat. Als we trouwens geen nadelige beslissingen meer mogen aankaarten, omdat we er eerder al in ons voordeel hebben gehad, dan moet niemand op dit forum nog z'n mond opentrekken. Het is gewoon dweilen met de kraan open langs beide kanten. Die afgekeurde goal van Vinicius was trouwens ook discutabel en daar heb ik niet eens iets over gezegd.

Over Ancelotti heb ik denk ik al genoeg woorden vuil gemaakt dit seizoen, dat riedeltje hoef ik niet iedere week te herhalen. Indien we toch nog kampioen spelen, zal het toch veeleer ondanks zijn dan dankzij dit seizoen. Man klaagt ook over de hoeveelheid wedstrijden, maar roteert zelf voor geen sikkepit.
Horrortackle... het is een tackle langs achteren met uitgestoken been en daardoor altijd rood maar doe nu niet alsof Mbappé dat vandaag zelfs nog zal voelen hé...

Over kaarten die niet gegeven werden en invloed hadden op het eindresultaat, waar was jij in de Supercup toen Real tegen Celta speelde en Vinicius (en Valverde maar soit, daarover kan je nog ietwat discussiëren) van het veld hadden gemoeten? Wie maakte er in de extra time de doelpunten? Vinicius en Valverde... Waar was jij toen?! Of al die keren dat Vinicius onterecht op het veld mag blijven en dan bepalend was dit seizoen? Moest hij niet "Vinicius" heten hij zou potverdekke meer rode kaarten hebben gekregen dan goals gemaakt hebben dit seizoen. Heb ik u nog niets over horen zeggen.

Dus een beetje gaan zagen dat je benadeeld werd, allemaal geen probleem mee, maar doe dat dan ook als Real wordt bevoordeeld, dat is nl. een pak meer dan omgekeerd hoor.

En zoals gezegd, de Madrileense pers gaat even loss. Bij Marca zelfs "de grootste fout in jaren" :rofl: Geen wonder dat heel Spanje buiten de Real supporters een degout krijgen voor die club, geen enkele andere ploeg op deze planeet (in de westerse wereld) heeft de pers zo onder zijn duim als Real en vele Real supporters smikkelen dat dan nog eens allemaal lekker naar binnen...

Laatst bewerkt:
Als we dit al geen horrortackle mogen noemen, weet ik het niet meer hoor. Dat hij Mbappé (gelukkig!) maar licht raakt doet er toch niet toe? Als die iet voller was dan is dat wellicht gewoon een zware blessure. Die tackle heeft niks met voetbal te maken en was enkel bedoeld om Mbappé neer te halen. In een normale competitie is dat zuiver rood en weken schorsing.

Waar was ik in de Spaanse Supercup? Ik heb die partij tegen Celta niet gezien, dus ik kan daar moeilijk over gaan oordelen dan lijkt me. Als je mij nog niets over Vinicius hebt weten zeggen, dan raad ik je aan dit topic eens door te bladeren (tenzij ik toevallig net al die posts elders heb geplaatst), ik heb mij al voldoende uitgelaten over Vinicius. Als is jouw statement over die rode kaarten op twee handen niet meer te tellen ook weer fameus overdreven. Mekkeren is iets dat in 't algemeen nog veel te weinig wordt bestraft, niet enkel bij Vinicius dus.

En nogmaals: als je je niet meer mag uitlaten omdat je in het verleden al bevoordeeld werd, dan moeten we hier gewoon helemaal niks meer posten. En dan wil ik jullie hier ook niet meer zien als Barça weer eens benadeeld wordt trouwens. :wink: Want dat mes snijdt langs beide kanten.

Als we dit al geen horrortackle mogen noemen, weet ik het niet meer hoor. Dat hij Mbappé (gelukkig!) maar licht raakt doet er toch niet toe? Als die iet voller was dan is dat wellicht gewoon een zware blessure. Die tackle heeft niks met voetbal te maken en was enkel bedoeld om Mbappé neer te halen. In een normale competitie is dat zuiver rood en weken schorsing.

Waar was ik in de Spaanse Supercup? Ik heb die partij tegen Celta niet gezien, dus ik kan daar moeilijk over gaan oordelen dan lijkt me. Als je mij nog niets over Vinicius hebt weten zeggen, dan raad ik je aan dit topic eens door te bladeren (tenzij ik toevallig net al die posts elders heb geplaatst), ik heb mij al voldoende uitgelaten over Vinicius.

En nogmaals: als je je niet meer mag uitlaten omdat je in het verleden al bevoordeeld werd, dan moeten we hier gewoon helemaal niks meer posten. En dan wil ik jullie hier ook niet meer zien als Barça weer eens benadeeld wordt trouwens. :wink: Want dat mes snijdt langs beide kanten.
:rofl:

Ik herhaal, ergens grappig dat je hier komt posten over hoe Real wel niet werd benadeeld, dit is letterlijk de enige keer in jaren dat ik me kan herinneren dat Real "genomen" werd, moet ik even de statistieken van penalty's (terecht en onterecht) die Barça en Real kregen gaan opzoeken? Denk dat een Barça supporter doorsnee wel wat meer te zagen heeft dan Real, dat is vooral de afgelopen 2 seizoenen heel duidelijk dat de Negreira verhalen en de druk van Presidente Perez op het scheidsrechtercomité Barça alles behalve goed heeft gedaan.

Dusjah, "ik zal me niet meer uitlaten", niet moeilijk, kans is er dat je hier pas over 5 jaar weer eens kan zeuren dat Real een penalty niet kreeg.

En nogmaals, niemand betwist hier dat het rood zou zijn, denk dat iedereen akkoord ging, maar je doet net alsof Mbappé zijn been er half afhing, beetje nuchter redeneren mag toch nog wel denk ik.

-edit- Kijk maar eens naar de wedstrijd van Barça - Alaves. Er zijn nu 40 minuten ongeveer gespeeld, de helft van Alaves heeft al op de grond liggen rollebollen voor de kleinste contacten. Het is zeer duidelijk dat die trainer heeft gezegd "mannekes, de ref gaat onder druk staan om Barça vandaag zeker niet te bevooroordelen dus zorg dat die mannen zoveel mogelijk kaarten pakken".

-edit- Wedstrijd gedaan, 2e helft gewoon meer van dat. Barça 8 fouten, 5 gele kaarten, Alaves 20 fouten, 2 gele kaarten, waanzin. Zelfs de commentator zei na een uur spelen "uiteindelijk zal hij die van Alaves ook wel eens een kaart moeten geven"... 1 gele kaart voor Raphina vanwege protest bij zijn wissel (ook hier verwijs ik graag naar Vinicius, die mag de refs voor het vuil van't straat uitschelden en krijgt daar geen kaart voor) en Lamine geel voor een loepzuivere verovering van de bal. Dus ik herhaal, de Madrileense pers is al aardig zijn job aan't doen.

Laatst bewerkt:
Pinkman, ik kan de frustratie nog enigszins begrijpen, maar het is toch ronduit absurd om dat een horrortackle te noemen? Kijk gewoon naar die beelden. Hij tikt Mbappé lichtjes aan met de zijkant van zijn schoen en gaat op geen enkel moment voet vooruit. Pas na de tik glijdt hij bij het neerkomen langs het been van Mbappé. Dat is het moment waarop Marca en Real Madrid TV de foto nemen, maar op dat moment is er geen enkel risico of gevaar voor Mbappé. Dat was in de verste verten geen gevaarlijke tackle.

Gisteren kreeg Mella van Deportivo tegen Eibar ook een tackle langs achter te verwerken, een tackle waarbij de verdediger ook geen kans had om de bal te spelen, en wel écht met de studs vooruit. Ook die van Eibar kreeg slechts geel. Dat gebeurt zodanig vaak dat ik het hier niet eens zou gepost hebben, want voor mij is dit gewoon nog een lichte fout van de ref in vergelijking met andere blunders die ik wekelijks zie. Om het dan te hebben over horrortackle en de grootste blunder in jaren...

Het is officieel, ze zijn gek geworden in de hoofstad

Niets nieuws natuurlijk. Weer druk zetten op de RFEF om de refs schrik aan te jagen iets tegen hen te fluiten.

Nu klagen ze het systeem van de arbitrage aan, maar wie was degene die een kleine twee jaar geleden TEGEN stemde om iets aan het systeem te veranderen (meer richting het Engelse systeem) toen Rubiales nog aan de macht was? Real Madrid. Ze willen het systeem hetzelfde houden omdat het hen uiteraard heel goed uitkomt, maar ze klagen erover in de pers en hangen het slachtoffer uit om druk te blijven zetten om de arbiters. Heel doorzichtig en immoreel, maar het werkt wel voor hen natuurlijk. Walgelijke club, zal ook nooit veranderen.

En voila, de refs van Espanyol - Real zijn geschorst, zoals gewoonlijk. Dat iedereen dat daar gewoon blijft slikken is ronduit triestig. Hoe een voetbalclub zĂł corrupt kan zijn, zo de nationale pers kan controleren, zelfs de politiek. Om van te kotsen.

Nu verkondigen dat het systeem gebouwd is om te manipuleren, maar achter de schermen wel stemmen om er niks aan te veranderen. Ondertussen gaat de misleidende foto van de tackle de wereld rond. En dan heb je nog wereldwijd fans die meegaan in dat verhaal. Hallucinant.

Laatst bewerkt:
Tjah, de vrouw van een Real-afgevaardigde, Yolanda Parga, zit mee in het scheidsrechtercomité en is verantwoordelijk voor het beoordelen van scheidsrechters in Spanje, dat zegt op zich toch al genoeg natuurlijk...

Soit, het zal de komende weken even bibberen worden waarin Real carte blanche krijgt, nog niet eens de helft van de kaarten zal krijgen dat het verdient en moeilijk een penalty tegen zal krijgen (en nog steeds vlot penalty's in het voordeel) vermoed ik. Dat Lewandowski maar niet aan zijn neus krabt of Flick niet eens naar de ref kijkt of we kunnen weer een schorsing van enkele wedstrijden verwachten :)

-edit-
Ondertussen gekend dat het scheidsrechtercomité de problemen wil bespreken, er is 1 ploeg die niet gaat.... Real Madrid. Dus eerst klagen dat het allemaal niet eerlijk is, om vervolgens als een klein kind te zeggen "ik doe niet mee".

Ondertussen ook weerwoord op Real Madrid zijn schrijven van Athletic Bilbao:

*popcorn*

Laatst bewerkt:
Soit, het zal de komende weken even bibberen worden waarin Real carte blanche krijgt, nog niet eens de helft van de kaarten zal krijgen dat het verdient en moeilijk een penalty tegen zal krijgen (en nog steeds vlot penalty's in het voordeel) vermoed ik. Dat Lewandowski maar niet aan zijn neus krabt of Flick niet eens naar de ref kijkt of we kunnen weer een schorsing van enkele wedstrijden verwachten :)
:fingerguns:

Wat een goedkope penalty.
Die van Atletico is eigenlijk te laat en Tchouaméni moet zijn voet ergens zetten natuurlijk. Typisch geval van kijken naar het contact maar niet de actie. Zeer goedkoop inderdaad.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan