Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yes, yes. Patje 4 life.Misschien is dit het muzikale kantelpunt in mijn leven. Vanaf nu vind ik geen nieuwe muziek meer goed en luister ik alleen nog naar de echte muziek uit mijn jeugd.
Vanaf nu vind ik geen nieuwe muziek meer goed en luister ik alleen nog naar de echte muziek uit mijn jeugd.
Goh, er is een beetje de tendens om al die bands wat op 1 hoop te gooien, maar ikzelf maak nog een onderscheid. Fontaines en Squid vind ik beiden zeer goed. Alsook Parquet Courts, die je niet opnoemt. Bij al die bands kan je wel het spelletje "zoek de inspiratiebronnen" spelen, maar imo slagen de bovenstaande 3 er in om alles toch min of meer coherent te maken en in hun sound die referenties te overstijgen. En Fontaines specifiek slaagt er in om onderweg enkele anthems en pareltjes van vrij toegankelijke pop/rock songs af te leveren. 'Jackie Down The Line', ik zit er nu al weken mee in mijn hoofd.Ik snap die muziek jammer genoeg ook niet echt. Fontaines, Idles, Squid, Black Midi,... Ik zie daar altijd zo'n lovende reacties over maar heb al die albums al veel opgelegd en de klik komt maar niet. Ik vind het gewoon allemaal niet mooi klinken, en dat moet niet per se maar het heeft dan ook niet de energie en de punch van hardere punk, of andere experimentele lawaaidingen zoals Death Grips. Beetje vis noch vlees.
Misschien komt de energie er live beter uit?
.Ja seg, Kikagaku Moyo gisteren... Wat een afscheid! Heerlijke show, van psychedelische noise naar groovy funk en dan plots loeiharde rock ertussen, zo strak aan elkaar gewoven dat je het nooit hoort aankomen maar niet anders kan dan meedansen of headbangen. Ik ga ze missen.

Stromae op Pinkpop gezien in 2014 en dat was toen al fenomenaal. Eigenlijk naartoe gegaan met het idee van "we zien wel", maar iedereen was toen onder de indruk.Werchter Boutique:
* Khruangbin: ik houd van hun muziek, maar imo geen band voor een weide zoals Werchter. Wat een gigantisch luide bas ook.
* Years & Years: ik kende eigenlijk enkel echt King, maar wat een heerlijk campy pop-optreden.
* Stromae: wat een show. We hebben een nieuwe koning in dit land, en hij heet Stromae. Voor een groot deel van het publiek ook de echte headliner, want velen gingen meteen daarna al naar huis
Gorillaz helaas niet kunnen meepikken, wegens telefoontje van de schoonouders die aan het babysitten waren dat mijn zoontje ziek is en ze er vandaag niet voor kunnen zorgen. Dus maar meteen naar huis gekeerd.
Ik zou hem wel zeer graag eens in een zaal zien, gaat daar zeker nog beter tot zijn recht komen.Stromae op Pinkpop gezien in 2014 en dat was toen al fenomenaal. Eigenlijk naartoe gegaan met het idee van "we zien wel", maar iedereen was toen onder de indruk.
vond het eigenlijk net ideaal voor dat moment van de dag, zeker met het zonnetje dat door brakmaar imo geen band voor een weide zoals Werchter.
Heerlijk toch, zeker als Laura Lee erop tokkeltWat een gigantisch luide bas ook.

Ook naar Boutique geweest;
- Khruangbin; Ideaal als achtergrondmuziek tijdens het eten
-Years&Years; aangenaam verrast! Kende ze niet, aangename show
-Stromae: WAT EEN OPTREDEN! Enige minpunt: was nog beter geweest in het donker.
-Gorillaz: Ook enorm van genoten, Damon had er duidelijk zin in! (Wel na een driekwart optreden vertrokken: vandaag werkendag)
Enige nadeel: paar keer enorm gestoord een de KBC-medewerkers die er blijkbaar hun personeelsfeest kwamen vieren.
Die waren totaal niet geïnteresseerd in de bands en stonden (vaak) halfdronken te lallen.
Zo stond er tijdens stromae zo een bende achter mij. Continue commentaar (lees: ongepaste tot zelf racistische opmerkingen) als ze een nummer niet kenden.
Denk dat het een meerdere was, waarbij zijn werknemers zichzelf verplicht voelden om ermee te lachen.
Na een nummer of 5 hem en zijn collega's er op aangesproken; was nadien gelukkig wel minder.

Stromae wordt hier toch totaal niet onderschat?Meest onderschatte artiest van België

Stromae wordt hier toch totaal niet onderschat?![]()
8.000 KBC-werknemers aanwezigEr waren inderdaad veel te veel mensen in het publiek die er niet waren voor de muziek / de artiesten. Dat heb je wel vaker op festivals, maar het viel echt wel op in Boutique.