Migratie, Vluchtelingen en Asiel

Geen idee, dus jij zult me vast en zeker de cijfers geven gok ik?

Wel blijkbaar gaat het in meer dan 70% van de verkrachtingen over recidivisme.
Lijkt me dat we daar wel wat aan zouden moeten doen. Sneller daders opsporen zodat ze niet kunnen recidiveren en ze uit de maatschappij verwijderen.

Algemeen recidive in verkrachtingen varieert per studie, dat draait rond de 15%.
Rond de 3000 gemelde verkrachtingen per jaar.
Dus tel maar uit.

Laatst bewerkt:
Wel blijkbaar gaat het in meer dan 70% van de verkrachtingen over recidivisme.
Lijkt me dat we daar wel wat aan zouden moeten doen. Sneller daders opsporen zodat ze niet kunnen recidiveren en ze uit de maatschappij verwijderen.

Algemeen recidive in verkrachtingen varieert per studie, dat draait rond de 15%.
Rond de 3000 gemelde verkrachtingen per jaar.
Dus tel maar uit.
Dat is zeker te veel en moet zeker iets aan gedaan worden. Ik zou zeggen strengere straffen, maar daar zullen geen cijfers over bestaan of dat recidive gaat tegenhouden.

Dat is zeker te veel en moet zeker iets aan gedaan worden. Ik zou zeggen strengere straffen, maar daar zullen geen cijfers over bestaan of dat recidive gaat tegenhouden.

Iemand die in een vergeetput zit, kan niet in de buurt van een nieuw slachtoffer komen.
Dat is de reden waarom we de absolute monsters zoals Dutroux of de moordenaar van Julie Van Espen (hopelijk) ook nooit zullen vrijlaten (en men zelfs terbeschikkingstelling van de regering aan de straf toevoegt). Ik en anderen argumenteren gewoon dat die lat lager mag voor wie je zo'n behandeling geeft, gewelddadige verkrachters hebben weinig meerwaarde in een samenleving en zijn een immens risico voor hun nieuwe slachtoffers..

Geen cijfers voor nodig, elementaire logica.
Enige cijfers die relevant zouden zijn: wat zou die grap kosten?

Dit land is al dichtbevolkt, we kunnen gerust wat extra mensen missen.

Laatst bewerkt:
Iemand die in een vergeetput zit, kan niet in de buurt van een nieuw slachtoffer komen.
Dat is de reden waarom we de absolute monsters zoals Dutroux of de moordenaar van Julie Van Espen (hopelijk) ook nooit zullen vrijlaten (en men zelfs terbeschikkingstelling van de regering aan de straf toevoegt). Ik en anderen argumenteren gewoon dat die mag voor wie je zo'n behandeling geeft, lager mag.

Geen cijfers voor nodig, elementaire logica.
Enige cijfers die relevant zouden zijn: wat zou die grap kosten?

Dit land is al dichtbevolkt, we kunnen gerust wat extra mensen missen.
Dat weet ik en ik vind het niet zo zwart-wit dat je ergens een harde lijn kunt trekken. Nogmaals, dat is een verschil in mening en dat is prima. Net zoals er een verschil in mening is in het toepassen van de doodstraf, maar daar is een ander topic voor.

Al jobs vervangen door AI en robots. En wij allemaal een UBI. Geen extra nageslacht meer nodig om ons pensioen te betalen.

We zijn nu al drie of vier jaar over AI aan het zeveren en het enigste wat er bij gekomen is, is spamcalls krijgen van AI-robots. We hebben de spamcalls van india vervangen door AI.

Misschien dat we daar geraken in het jaar 2125 en dan nog gaat dat enkel in heel selecte landen zijn. Dus ja, ai is geen oplossing. En dus gaat er nog veel illegale of legale immegratie zijn komende 100 jaar.

Dat is alsof je op kernfusie moet rekenen voor een energieprobleem die zich nu stelt :p.

opletten met veralgemeningen over hele bevolkingsgroepen
Walgelijk dat Wilders de moord op het meisje Lisa gebruikt om stemmen te winnen.

En het ergste vind ik de mensen die het niet door hebben dat het probleem niet die ene vluchteling is maar mannen in het geheel. Ik snap niet dat mensen niet verder kunnen kijken en gewoon even kijken naar Amerika.

Immigratie was daar de oorzaak van zoveel problemen en kijk nu... Immigratie moet aangepakt worden maar het is gewoon een makkelijk punt geworden om te gebruiken om stemmen te winnen.

En het ergste vind ik de mensen die het niet door hebben dat het probleem niet die ene vluchteling is maar mannen in het geheel.
Allee, merci.
Je bent toch niet boos op elke man IRL hoop ik? Want dat zou ongezond mentaal vermoeiend zijn, zodat je niet van het leven kan genieten, hetgeen spijtig zou zijn.

Walgelijk dat Wilders de moord op het meisje Lisa gebruikt om stemmen te winnen.

En het ergste vind ik de mensen die het niet door hebben dat het probleem niet die ene vluchteling is maar mannen in het geheel. Ik snap niet dat mensen niet verder kunnen kijken en gewoon even kijken naar Amerika.

Immigratie was daar de oorzaak van zoveel problemen en kijk nu... Immigratie moet aangepakt worden maar het is gewoon een makkelijk punt geworden om te gebruiken om stemmen te winnen.

Het is absurd - en wat mij betreft evenzeer walgelijk - om te insinueren dat de mannen van hier inwisselbaar zijn voor de mannen van elders ter wereld, die naar hier migreren vanuit regio's waarin opvoeding, cultuur & ideologie geheel anders staan tegenover vrouwen, en vaak niet positiever.

Zijn er hier geen varkens of zelfs monsters, onder de mannen? Absoluut, zonder enige twijfel.
Zijn alle asielzoekers problematisch op dit vlak? Neen, maar sta me toe vanuit eigen ervaring binnen een asielcentrum te stellen dat de regio waar een man vandaan komt er alvast wél toe doet qua gedrag dat deze mannen stellen tegenover vrouwen.

Maar alle mannen, tja... zegt veel over jou. Zelfs al ben ik kritisch tegenover migratie, zeg ik zelfs niet 'alle migranten'. Wél: elke samenleving moet maar verantwoordelijk zijn voor z'n eigen criminelen, en uit voorzorg hebben wij de plicht aan onze samenleving om selectief te zijn in wie we hier toelaten en vrij laten rondlopen (op meerdere vlakken), in plaats van altijd maar te vertrekken vanuit de 'rechten' van wie naar hier migreert.

Wijzen naar het grote boze Amerika.
If anything komt hun migratiestroom nog uit landen met een meer gelijkaardige cultuur dan de migratie waar wij hier in Europa mee geconfronteerd worden. Plus ik meen me te herinneren dat daar migranten als een geheel ondervertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers, dat kan je hier ook zeker niet zeggen, en zelfs dan nog alle begrip voor mensen die illegale criminelen hun land uit willen, waarom heb je anders nog grenzen?

Maar er zijn er dan die boos zijn op elke migrant IRL, en dat wordt dan steeds vaker aanvaard.
Wie is er boos op elke migrant?

Er is een hemelsbreed verschil tussen boos zijn op elke migrant en stellen dat migratie een halt toegeroepen moet worden omwille van de negatieve gevolgen die het heeft voor het gastland. Met name als de normen en waarden van de migranten sterk verschillen van die van het gastland, als het opleidingsniveau van de migrant laag is, en als die de taal niet spreekt. Of korter: als bijvoorbeeld blijkt dat migranten buitensporig opduiken in de misdaadcijfers.

Wie is er boos op elke migrant?

Er is een hemelsbreed verschil tussen boos zijn op elke migrant en stellen dat migratie een halt toegeroepen moet worden omwille van de negatieve gevolgen die het heeft voor het gastland. Met name als de normen en waarden van de migranten sterk verschillen van die van het gastland, als het opleidingsniveau van de migrant laag is, en als die de taal niet spreekt. Of korter: als bijvoorbeeld blijkt dat migranten buitensporig opduiken in de misdaadcijfers.
Is dat een verschil? Laat staan een 'hemelsbreed'? Dat is gewoon omdat je er geen gezicht wilt opplakken, toch dan... Stellen dat "migranten negatief zijn voor het gastland, want hun normen en waarden zijn anders, hun opleidingsniveau is lager en ze plegen meer misdrijven" (zonder daarbij rekening te houden met de honderden andere mogelijke redenen dan gewoon afkomst, zoals de lagere sociale klasse, of zonder rekening te houden met hoelang iemand al hier is, om welke reden, etc, etc), is toch exact waar het om gaat hierboven. Dat je niet zomaar mag zeggen dat "mannen" de schuldige zijn, en niet elke man zo mag bekijken. Maar met "migranten" is het geen probleem. Toevallig behoren de meeste posters die dat schrijven wel tot de eerste groep en niet tot de tweede.

Maar alle mannen, tja... zegt veel over jou. Zelfs al ben ik kritisch tegenover migratie, zeg ik zelfs niet 'alle migranten'. Wél: elke samenleving moet maar verantwoordelijk zijn voor z'n eigen criminelen, en uit voorzorg hebben wij de plicht aan onze samenleving om selectief te zijn in wie we hier toelaten en vrij laten rondlopen (op meerdere vlakken), in plaats van altijd maar te vertrekken vanuit de 'rechten' van wie naar hier migreert.

Het is een mannen probleem, daarom dat het femicide wordt genoemd. Of ze nu van het buitenland komen of van het binnenland er moet gewoon iets aan gedaan worden in het geheel.

En ik zeg dit als broer van 2 zussen. Ik heb genoeg dingen gezien en meegemaakt.

Lisa maakt geen zak uit voor Wilders. Het past gewoon perfect in zijn haat propaganda zo simpel is het.

Is dat een verschil? Laat staan een 'hemelsbreed'? Dat is gewoon omdat je er geen gezicht wilt opplakken, toch dan... Stellen dat "migranten negatief zijn voor het gastland, want hun normen en waarden zijn anders, hun opleidingsniveau is lager en ze plegen meer misdrijven" (zonder daarbij rekening te houden met de honderden andere mogelijke redenen dan gewoon afkomst, zoals de lagere sociale klasse, of zonder rekening te houden met hoelang iemand al hier is, om welke reden, etc, etc), is toch exact waar het om gaat hierboven. Dat je niet zomaar mag zeggen dat "mannen" de schuldige zijn, en niet elke man zo mag bekijken. Maar met "migranten" is het geen probleem. Toevallig behoren de meeste posters die dat schrijven wel tot de eerste groep en niet tot de tweede.
Euh ja dat is een verschil.
1) Ik neem het geen enkele migrant kwalijk als hij naar België wil komen. Ik viseer niet elke migrant, ik zeg niet dat alle migranten een probleem zijn. Ik schreef migratie. Omdat migratie vanuit bepaalde landen gemiddeld gezien negatieve effecten heeft voor het gastland.

2) Tuurlijk dat zaken zoals sociale klasse, hoelang iemand hier al is, ... invloed hebben. So what? Dat veranderd niets aan het feit dat er een probleem is. Een probleem dat ten laste komt van het gastland. Het probleem benoemen =/= het probleem oplossen.
En zolang dit probleem in niet-verwaarloosbare mate ook leeft onder de autochtone bevolking zie ik niet in waarom men niet eerst het probleem in eigen huis zou oplossen alvorens de probleemgroep te vergroten door migratie. En daarbij trouwens andere problemen nog verergert: bv steeds minder betaalbare huizenmarkt, files, wachttijden in de gezondheidssector, .... Hoe meer mensen hoe zwaarder deze problemen worden.

3) Ik ben zelf migrant, al is het dan van België naar Amerika. En buiten wat klagen over het gebruik van hun achterlijke imperische units en het smerige uitbuitende gezondheidssysteem denk ik niet dat ze veel last hebben met mij. Ik heb een stabiele job, betaal belastingen en doe geen vlieg kwaad.

Het is absurd - en wat mij betreft evenzeer walgelijk - om te insinueren dat de mannen van hier inwisselbaar zijn voor de mannen van elders ter wereld, die naar hier migreren vanuit regio's waarin opvoeding, cultuur & ideologie geheel anders staan tegenover vrouwen, en vaak niet positiever.

Zijn er hier geen varkens of zelfs monsters, onder de mannen? Absoluut, zonder enige twijfel.
Zijn alle asielzoekers problematisch op dit vlak? Neen, maar sta me toe vanuit eigen ervaring binnen een asielcentrum te stellen dat de regio waar een man vandaan komt er alvast wél toe doet qua gedrag dat deze mannen stellen tegenover vrouwen.

Wijzen naar het grote boze Amerika.
If anything komt hun migratiestroom nog uit landen met een meer gelijkaardige cultuur dan de migratie waar wij hier in Europa mee geconfronteerd worden. Plus ik meen me te herinneren dat daar migranten als een geheel ondervertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers, dat kan je hier ook zeker niet zeggen, en zelfs dan nog alle begrip voor mensen die illegale criminelen hun land uit willen, waarom heb je anders nog grenzen?
Niet dat ik het oneens bent, maar er is geen enkele zekerheid dat je dit kunt uitsluiten. Niet iedereen die hier een misdaad begaat is per se ervoor ook een crimineel in eigen lang geweest. Dan moet je gewoon eerlijk zeggen dat we geen enkele immigrant willen. Dan kan er met zekerheid ook geen criminele immigrant naar binnenkomen. Ikzelf ben zeker voor een strenger asiel- en migratiebeleid, maar er wordt vaak gedaan alsof het allemaal zo simpel is om de rotte appels eruit te halen.

Niet dat ik het oneens bent, maar er is geen enkele zekerheid dat je dit kunt uitsluiten. Niet iedereen die hier een misdaad begaat is per se ervoor ook een crimineel in eigen lang geweest. Dan moet je gewoon eerlijk zeggen dat we geen enkele immigrant willen. Dan kan er met zekerheid ook geen criminele immigrant naar binnenkomen. Ikzelf ben zeker voor een strenger asiel- en migratiebeleid, maar er wordt vaak gedaan alsof het allemaal zo simpel is om de rotte appels eruit te halen.

Als je minder appels binnenlaat heb je er ook minder rotte tussen zitten.
We hebben al genoeg problemen met de rotte appels die over decennialang binnengebracht zijn en waarvan de problemen nooit ten gronde deftig zijn aangepakt.

Volledig uitsluiten zal nooit gaan inderdaad. Dusja migratie volledig blokkeren voor sommige landen: ja. Bijvoorbeeld landen met een lage LGBT equality index, lage gelijkheid voor vrouwen, waar men religie vaak boven de wet zet of de wet religieus opgesteld is ... De lijst kan steeds bijgesteld worden adhv statistieken.

De rotte appels zijn niet enkel moordenaars of verkrachters. Mensen die homo's uitschelden of vrouwen lastig vallen zijn evenzeer rotte appels die de hele mand bevuilen en hun rot te verspreiden over de samenleving.

Het is een mannen probleem, daarom dat het femicide wordt genoemd. Of ze nu van het buitenland komen of van het binnenland er moet gewoon iets aan gedaan worden in het geheel.

En ik zeg dit als broer van 2 zussen. Ik heb genoeg dingen gezien en meegemaakt.

Lisa maakt geen zak uit voor Wilders. Het past gewoon perfect in zijn haat propaganda zo simpel is het.

Naast de kwestie, ik ben hier niet om Wilders te verdedigen.

Jouw stelling dat het een 'mannenprobleem' is, en volkomen los zou staan van migratie, is gewoon de waarheid geweld aandoen.
Des te ironischer dat je dan nog de term femicide (fout) hanteert eigenlijk.

Oh, en om aan je emotioneel argument tegemoet te komen, ik heb ook een zus hoor...

Terug
Bovenaan