Dat is geen feit. Ze zijn Belg, dus ze zijn Europeaan."73% of children in Brussels, the capital of Europe, are not European." -Elon Musk-
Dat is gewoon een feit. Het is een statement die weliswaar controverse veroorzaakt waarbij rechts zegt dat er iets moet gebeuren en links zegt "so what?". Nogmaals, Musk houdt van de controverse en hij heeft het statuut, aanzien en charisma om zich dat te veroorloven. Ik kan best begrijpen dat mensen meegaan in wat hij zegt. Hoe je tegenover Musk staat is zelfs niet relevant, wat de mensen zelf denken van die uitspraken wel. Het idee is niet weg als een figuur verdwijnt. (zie Jezus, Charlie Kirk, Joseph Stalin, etc...)
Als je bedoelt dat ze een migratieachtergrond hebben, ja. Dan is dat wel een feit. Zoals je het zelf al verwoordde. Dus opnieuw: je moet het afzwakken naar iets wat hij niet zegt, voor je kunt zeggen dat het klopt. Dat wat hij letterlijk zegt, mag je niet letterlijk nemen, want... Ik weet niet waarom, maar blijkbaar mag het gewoon niet.
Ik snap ook waarom mensen meegaan in wat hij zegt. Omdat het populistisch gezwets is dat een gemakkelijke zondebok aanwijst die vooral "de ander" is en niet wij zelf.