Exorikos
Active member
Het is de bewering dat iemands privéleven irrelevant is in de recrutering waar ik het zo flagrant mee oneens ben. Ik ben het bovendien ook oneens met de bewering dat het irrelevant is in een team. Ik ben het wel eens met het feit dat je niet vraagt of iemand een kind(erwens) heeft, want dat is niet de meest relevante vraag. Ik ben het ook eens met dat het sollicitants eigen keuze is om open te zijn over bepaalde zaken of niet. Er wordt alleen door @iamhollywood een karikatuur van mijn standpunt gemaakt alsof ik zou gezegd hebben dat iemand iets *moet* zeggen. Dat soort van bewust verkeerd voorstellen van mijn standpunt maakt mij wel wat lastig. 

. Je hebt daarna uw stellingen afgezwakt.
Ja, ik denk inderdaad dat er (ook hier) een verschil is tussen mensen die ervaring hebben als teamleader of recuiter, en mensen die spreken vanuit hun principes of die ervaring niet hebben en in het recruiten zijn gerold zonder opleiding.
. Maar goed je hebt u achteraf gecorrigeerd
). Of iemand met een medische problematiek waardoor die geregeld ziek en afwezig zal zijn tegenover iemand die geen onderliggende aandoeningen heeft (ook weer ceteris paribus). Volgens de wet mag je daar niet op discrimineren, maar het lijkt mij eigenlijk heel normaal en logisch dat werkgevers dat doen. Je zoekt toch steeds de meest geschikte kandidaat, en dan spelen in realiteit (onbewust) heel wat meer factoren mee dan enkel diploma, (technische) skills en motivatie, ook al hebben we over een aantal zaken weinig of geen vat.