Student geneeskunde verkracht medestudente en krijgt opschorting

Slachtoffers van verkrachting hebben al genoeg angst om klacht in te dienen zonder deze verdere stigmatisering.
Zattemansseks wordt verkrachtig nadat de vrouw zich gegeneerd voelt.

Gisteren iets gaan drinken in Leuven, als we deze denkwijze doortrekken verwacht ik binnenkort zeer veel rechtzaken.

Dienen jongen ocharme 's morgens van geen kwaad bewust, denkende dat hij touche heeft. Stuurt haar zelf nog een bericht of ze goed thuisgekomen is om dan opgepakt te worden 😭

Da is toch waarschijnlijk hoe 70% van de relaties in menig studentenstad starten (exclusief rechtzaken) of zit ik er nu naast :S

Niet alleen de dader moet imo heropgevoed worden in dit geval.

Het zal aan mijn conservatieve ik liggen hé, maar misschien mogen we als maatschappij toch eens wat preutser worden en seks met wildvreemden na een nachtje stappen gewoon afkeuren. Het feit dat we dat als maatschappij als "normaal" beschouwen gaat ook veel sneller tot dit soort zaken leiden.
Want "how how how, das lekker stoer en mannelijk, zo wat grietjes opscharen die ge van toeten noch blazen kent".
Heel onze houding daarop mag echt wel eens veranderen.
Amai, dit komt heel dicht bij victim blaming, hè. Dat je niet verkracht wordt als je niet 'zo losbandig bent'. Ik vind dat geen conservatieve houding, ik vind dat heel veel stappen achteruit op het vlak van gelijke behandelingen. De vrouw zit hier ook wel in een heel gewilloze rol, plus 'wat grietjes opscharen die je van toeten noch blazen kent' betekent niet dat je ze ook moet verkrachten, toch. Het probleem zit waar het zit, bij de verkrachting, bij consent, bij mensen die ofwel niet stilstaan bij hun daden ofwel met hun piet denken, of erger. Maar je gaat toch ook niet zeggen: Erg, al die verkeersdoden, zeg. Al die mensen die braaf te voet gaan en stoppen voor het rood, zouden beter een grote auto kopen.

Eens zij zegt dat er geen consent was, en het vaag is of zij die kon geven (achteraf gezien, op die moment zelf dacht hij dat ze dat wel kon), dan kunt ge idd niet anders. Wilt niet zeggen dat hij het doelbewust gedaan heeft, of dat dit voor vele mensen die dit ervaren zelfs als verkrachting gezien zou worden.

Voor velen is hij idd ook een slachtoffer van de situatie, en dat is toch begrijpelijk. Hij probeert een meisje te helpen, nadien lijkt ze wat op te nuchteren, maakt ze avances naar u, er komt een beetje iets van, ge zijt u nadien van geen kwaad bewust, en ineens zijt ge een verkrachter... 't is voor u raar dat mensen hem dan als slachtoffer zien?
Ja, als slachtoffer zien wel. En wat jij hier uitlegt, is niet wat @Herman De Croo zei, die het had over het feit dat hij nu het slachtoffer was van zijn eerlijkheid in zijn verklaringen. Wat neerkomt op: hij had beter gelogen, dan was hij er goedkoper vanaf gekomen. Oké, als dat je beeld is van 'beter'.

Maar ik vind het raar om hem als slachtoffer te zien van die verkrachtingssituatie. Ik kan hem gerust als slachtoffer zien in de behandeling in de media en zeker door oa Acid en lelijke consorten. Maar in de verkrachtingssituatie vind ik het crazy

Daar heb ik het moeilijk mee, het klinkt zo simpel om gewoon 'te vergeten', misschien omdat ik nog nooit zo'n blackout heb gehad en me moeilijk kan inbeelden letterlijk uren te vergeten.
Misschien heb ik er wel al gehad en ben ik ze simpelweg vergeten, wie weet...

Kan men zo zat zijn dat men midden in de nacht een random jongeman begint te kussen op straat? Misschien.

Nog mee geweest met BGers (9L) in Leuven destijds en kreeg aangeboden om te blijven slapen in ene z'n kot, mannen en vrouwen naast elkaar... Misschien had ik ook een blackout en herinner ik me de gangbang niet, maar na een paar uren slapen stond ik om 8u op om terug naar de kust te rijden en te gaan werken. Ik kon evengoed zat terug naar huis zijn gereden.

Na uit te gaan in Gent random in een café aangeboden gekregen om te blijven slapen bij een onbekende studente, vreselijk akward maar ja, er is voor zover ik weet geen vrijpartij geweest, hoewel we op een bepaald moment wel beiden wederzijds in de verleiding vielen dit wel te doen. Wiens gezond verstand toen de bovenhand had weet ik niet.
Je kan effectief wel zo dronken zijn dat je niet meer weet wat je gedaan hebt, gedurende enkele uren.
Ik ben ooit van het kot van m'n vrienden in de Naamsestraat te voet vertrokken richting m'n kot in Heverlee (aan sportkot) en herinner mij daar niets van. Ik werd "wakker", zittend op m'n wc en m'n lip was volledig bebloed van ergens tegen te vallen/... god weet wat, onderweg.
Tot op vandaag weet ik nog altijd niet welke weg ik heb afgelegd en wat ik onderweg uitgespookt heb :unsure:

Dusja, ik kan wel geloven dat dat meisje misschien wel dingen gedaan heeft, maar zich de dag erna niets meer van herinnert.
De vraag is natuurlijk: heeft de kerel dat correct kunnen inschatten? Van iemand die ik niet ken, zou ik ook niet kunnen zeggen hoe anders die persoon reageert als hij dronken of volledig lam is.

Maar ik vind het raar om hem als slachtoffer te zien van die verkrachtingssituatie. Ik kan hem gerust als slachtoffer zien in de behandeling in de media en zeker door oa Acid en lelijke consorten. Maar in de verkrachtingssituatie vind ik het crazy
Dus hij heeft een aangenaam contact met iemand (vanuit zijn perspectief, en op de moment zelf van alles wat hij kan zien ook vanuit haar perspectief), hij denkt dat hij alles juist gedaan heeft, en nadien zis hij plots een verkrachter. En ge vindt het raar dat sommigen hem als slachtoffer zien in die situatie? Niet enkel hoe de pers er op gesprongen is, maar ook dat hij wettelijk gezien een verkrachter is, en zwaar de fout in is gegaan in die situatie.

Kunt ge dat eens verduidelijken? We weten allemaal dat hindsight 20/20 is, maar gij hebt 0 empathie met hem, en hebt niet het gevoel dat als zijn getuigenis klopt, hij helemaal ter goeder trouw gehandeld heeft?

Amai, dit komt heel dicht bij victim blaming, hè. Dat je niet verkracht wordt als je niet 'zo losbandig bent'. Ik vind dat geen conservatieve houding, ik vind dat heel veel stappen achteruit op het vlak van gelijke behandelingen. De vrouw zit hier ook wel in een heel gewilloze rol, plus 'wat grietjes opscharen die je van toeten noch blazen kent' betekent niet dat je ze ook moet verkrachten, toch. Het probleem zit waar het zit, bij de verkrachting, bij consent, bij mensen die ofwel niet stilstaan bij hun daden ofwel met hun piet denken, of erger. Maar je gaat toch ook niet zeggen: Erg, al die verkeersdoden, zeg. Al die mensen die braaf te voet gaan en stoppen voor het rood, zouden beter een grote auto kopen.

Totaal langs de kwestie geantwoord. Helemaal niet wat ik zei noch bedoelde.

Dat is idd de crux van de zaak. Volgens zijn getuigenis heeft zij avances naar hem gemaakt. Dus hij is verantwoordelijk voor zijn daden al was hij dronken, maar zij was niet verantwoordelijk voor haar daden want zij was dronken?

Dat is de dubbele standaard waar iedereen hier op reageert. En volgens killalot zodra ik dit zeg is het victim blaming.

Of hebt gij een duidelijker standpunt waarom hij volle verantwoordelijkheid heeft, en zij niet? Want dat zie ik niet. Ik merk bij sommigen dat dat wel zo is, maar 'k lijk dan ergens iets compleet te missen.
Dat is alleen een dubbele standaard omdat je je eigen misvatting weigert in te zien :D Ik heb het al 10x uitgelegd.
Zij is OOK verantwoordelijk voor haar daden. Welke daad heeft ze gesteld? Geflirt. Haar daad is niet 'verkracht worden'.

Haar consent is gewoon niets meer waard omdat die niet correct is verkregen. Je gaat niet vrijuit voor wildplassen omdat je te zat bent. Je gaat niet vrijuit voor verkrachting om dat je te zat was. En als dader hoor je te weten dat die consent niet correct is verkregen, en als je twijfelt steek je er je piemel niet in... iedereen die hier post dat ze in hun studententijd niets anders deden, daar twijfel ik toch wel ernstig over. Ik betwijfel serieus of er zo veel wilde vrijpartijen zijn geweest waarbij de posters hier twijfelden of dat meisje nog wel bij haar volle verstand is, of misschien niet meer zou willen als ze nuchter was.

Totaal langs de kwestie geantwoord. Helemaal niet wat ik zei noch bedoelde.
Ah nee? Jij zegt: de normalisering van die onenightstands ligt mee aan de basis van het probleem. Dat is exact waar ik het over had, maar het logische gevolg vind je ongemakkelijk om uit te spreken.

Ah nee? Jij zegt: de normalisering van die onenightstands ligt mee aan de basis van het probleem. Dat is exact waar ik het over had, maar het logische gevolg vind je ongemakkelijk om uit te spreken.

Nee, ik zeg dat daar al een oplossing zou liggen als we one night stands niet meer als iets normaals beschouwen.
Dan zullen dit soort zaken minder gebeuren.

Oa deze clickbait vind ik hatelijk
Nu ook geen straf voor jongeman die als 18-jarige seks had met 13-jarig meisje

Moet dit nu echt in de krant komen?

Ik dacht trouwens dat zolang het leeftijdsverschil max 5 jaar is dat er niet meer 'by default' sprake is van verkrachting (indien wederzijdse toestemming)? Maar goed .. whatever ..

Ik heb even de wet nagekeken: Blijkbaar mag iemand van 14 seks hebben met iemand van 19. Maar iemand van 13 mag geen seks hebben met iemand van 18. Je moet minstens 14 zijn om toestemming te kunnen geven. Just.

Laatst bewerkt:
Hij is schuldig bevonden voor verkrachting, voor mij is die uitspraak duidelijk. Ik zoek geen excuses voor hem.
Maar vindt ge zelf niet dat er een verschil is tussen iemand drogeren, meepakken en verkrachten en iemand die ge probeert te helpen door haar eerst naar haar eigen kot te brengen, daar geraakt ze dan niet binnen. Ondertussen zijn ze elkaar continu aan het opgeilen (allebei zat)
Uiteindelijk gaat ze dan met hem mee om toch ergens te kunnen slapen, ze blijven ondertussen elkaar binnen doen ( staat allemaal op camera) gaan dan naar binnen, kruipen samen in bed en hebben seks. Smorgens weet die kerel zelf niet dat hij iets mis gedaan heeft..
Nu ik weet niet of gij al eens zat geweest zijt, maar u hormonen werken dan in overdrive. Ik spreek het dus zeker niet goed, maar het niet zo zwart wit als zeggen : HIJ IS NE VERKRACHTER!
Jawel, hij is dan een verkrachter. En ja, er is een verschil tussen iemand drogeren, meepakken en verkrachten en dit. Vandaar dat er een verschil is tussen de minimumstraf en een maximumstraf. Maar het is allebei verkrachting, hoor. Nogmaals, nog maar 100x gezegd, het feit dat verkrachter = vetzak en smeerlap die moet hangen, heb ik nooit gezegd.
Dienen jongen ocharme 's morgens van geen kwaad bewust, denkende dat hij touche heeft. Stuurt haar zelf nog een bericht of ze goed thuisgekomen is om dan opgepakt te worden 😭
Wat een ongepaste reactie. Die dader ocharme... Ik ken pedofielen die denken dat het kind echt van hen houdt, wat betekent dat? Niks. Die dader, ocharme. En het slachtoffer? Dat moet zwijgen, want ocharme die dader had wel goeie bedoelingen toen hij er (zelf toegegeven!) wilsonbekwaam seks mee had.

Da is toch waarschijnlijk hoe 70% van de relaties in menig studentenstad starten (exclusief rechtzaken) of zit ik er nu naast :S
Ja tuurlijk, tis 10 jaar geleden dat ik student was maar toen was/is uzelf bedrinken en zo in het uitgaansleven iemand tegenkomen de standaardmanier om een vriend(in) te vinden. Daarom wrs dat hij dan die ochtend ook nog een berichtje naar haar stuurde om te vragen of ze goed was toegekomen. Als dat allemaal verkrachtingen zijn zitten/zaten we echt wel ver over de 30.000 verkrachtingen per jaar :crazy:

Kvraag mij dan ook wel wat af in hoeverre je dan uitspraken kan doen over landen heen. Ik zag wat pancartes bij de protesten, oa "België fix your shit", maar als je definitie van wat een verkrachting is veel nauwer is dan in andere landen is het ook niet moeilijk dat je veel verkrachtingen hebt. Is dat niet idem in Zweden?

Nee, ik zeg dat daar al een oplossing zou liggen als we one night stands niet meer als iets normaals beschouwen.
Dan zullen dit soort zaken minder gebeuren.
En wat is het verschil tussen:
- als onenightstands niet meer als normaal beschouwd worden, zouden dit soort zaken minder gebeuren
en
- het normaliseren van onenightstands ligt mee aan de basis van dit probleem

??

Dat is alleen een dubbele standaard omdat je je eigen misvatting weigert in te zien :D Ik heb het al 10x uitgelegd.
Zij is OOK verantwoordelijk voor haar daden. Welke daad heeft ze gesteld? Geflirt. Haar daad is niet 'verkracht worden'.

Haar consent is gewoon niets meer waard omdat die niet correct is verkregen. Je gaat niet vrijuit voor wildplassen omdat je te zat bent. Je gaat niet vrijuit voor verkrachting om dat je te zat was. En als dader hoor je te weten dat die consent niet correct is verkregen, en als je twijfelt steek je er je piemel niet in... iedereen die hier post dat ze in hun studententijd niets anders deden, daar twijfel ik toch wel ernstig over. Ik betwijfel serieus of er zo veel wilde vrijpartijen zijn geweest waarbij de posters hier twijfelden of dat meisje nog wel bij haar volle verstand is, of misschien niet meer zou willen als ze nuchter was.
Ja, idd, achterafgezien is't allemaal super duidelijk. Maar gij doet alsof dat op de moment zelf ook zo duidelijk was.

Als ge veronderstelt dat hij op de moment van de feiten dit allemaal wist, dan is hij uiteraard een verkrachter, en kan hij geen slachtoffer zijn in deze situatie. Dat spreekt voor zich.

Maar het hele punt is toch dat dit niet zo is. Op die moment was dat niet duidelijk voor hem, en dacht hij iets te doen met wederzijdse instemming. Daarom dat mensen hem ook als slachtoffer zien. (zeker als ge ook ziet dat hij haar meermaals heeft proberen helpen zodat ze terug bij haar vriendinnen kon geraken).

Gij maakt precies geen onderscheid tussen de avond zelf (allebei dronken, alles leek met consent te gebeuren), en achteraf (zij voelde zich er niet goed bij, en gerechterlijk gezien kon er idd geen consent zijn).

Maar dat onderscheid is er toch wel, of hoe ziet gij dat dan?

Hoeveel mensen die fel reageren en protesteren op straat hebben dit stuk gelezen?

QYfgaeC.png

Of waarom sommige mensen aangeven dat er nog heel wat werk is, als je echt denkt dat seks via list 'vrijwillig' is.
Maar concreet, vind je in het voorbeeld van de webcamseks de vragende partij werkelijk een verkrachter?

Hij heeft haar piemel in haar gestoken, hè. Wat, webcamseks? Wat, klepel?
Ja, maar de discussie gaat eerder over het feit of deze situatie het label verkrachting moet krijgen, met alle gevolgen vandien.
Zou dit pre-2022 verkrachting zijn, vraag ik mij af?

Ja, idd, achterafgezien is't allemaal super duidelijk. Maar gij doet alsof dat op de moment zelf ook zo duidelijk was.

Als ge veronderstelt dat hij op de moment van de feiten dit allemaal wist, dan is hij uiteraard een verkrachter, en kan hij geen slachtoffer zijn in deze situatie. Dat spreekt voor zich.

Maar het hele punt is toch dat dit niet zo is. Op die moment was dat niet duidelijk voor hem, en dacht hij iets te doen met wederzijdse instemming. Daarom dat mensen hem ook als slachtoffer zien. (zeker als ge ook ziet dat hij haar meermaals heeft proberen helpen zodat ze terug bij haar vriendinnen kon geraken).

Gij maakt precies geen onderscheid tussen de avond zelf (allebei dronken, alles leek met consent te gebeuren), en achteraf (zij voelde zich er niet goed bij, en gerechterlijk gezien kon er idd geen consent zijn).

Maar dat onderscheid is er toch wel, of hoe ziet gij dat dan?
Tuurlijk is er onderscheid. Maar dat pleit hem niet vrij. Het is niet omdat hij goeie bedoelingen had, of dacht dat hij niks misdeed, dat het allemaal oké is. Onderscheid betekent niet vrijpleiten.

En daarom dat hij schuldinzicht moet hebben, want dat duidt op het feit dat er een gedragsverandering zal zijn en hij de volgende keer wel die inschatting anders zal maken. En hopelijk andere mensen ook, als ik de reacties hier zie...

En toen heb ik zonder aankodiging mijn vinger in zijn mond gestoken en daar gehouden en hem onderwijl aan blijven kijken. Hij was geschokt en enigszins aangedaan. Wat ik snap en wat ook het doel was. Wat hij voelde was dat zijn fysieke integriteit aangedaan was,
Je beseft dat je hem juridisch verkracht hebt, en als hij klacht zou indienen dat je er dik aan hangt?
("gelijk welk voorwerp in gelijk welke opening")

Terug
Bovenaan