Tour de France 2022

Ewan plaatst elke dag een behind the scenes filmpje op zijn instagram (briefing in bus, nabespreking, etc.) en deze ochtend kwam het filmpje van de etappe van gisteren online. Onder andere een stuk waarbij Ewan en Gilbert het hebben over een renner die gevaarlijk rijdt in sprints. en volgens Gilbert "door heel het peloton gehaat wordt". Aangezien het gesprek gisterenochtend aan tafel plaatsvond kan iedereen wel raden dat het over Sagan ging :laugh: Ondertussen werd dat stuk toch maar snel uit het filmpje geknipt.

Echt, die discussie hebben we hier al gevoerd met Evenepoel zijn overwinning in Noorwegen. Je moet niet rechtdoor sprinten. Je mag je eigen lijn kiezen zonder daarbij iemand in gevaar te brengen. VA heeft alle recht om richting de nadar te gaan. Over dat laatste kan je discussieren. Als je Sagan gisteren niet DSQ dan moet dat met VA vandaag zeker ook niet. Zet die nadars rechtdoor en Sagan kennende vlamt die daar gewoon tussen.

Ewan die kan al helemaal nergens naartoe. Die wordt door Sagen en Groenewegen gewoon vast gezet.
Inderdaad en Sagan had zelfs nog plaats om naast VA te komen.. Gewoon de benen en snelheid niet anders komt hij er gewoonweg langs..

Net opgemerkt dat Quinn Simmons het tweede staat in het bergklassement. Magnus Cort is de enige die punten gepakt heeft op de bergjes, en Simmons heeft een strafpunt gekregen omdat ie een stukje over gras heeft gereden. Aangezien de rest van het peleton geen punten heeft, staat Simmons dus als tweede geklasseerd met -1 punten.

Net opgemerkt dat Quinn Simmons het tweede staat in het bergklassement. Magnus Cort is de enige die punten gepakt heeft op de bergjes, en Simmons heeft een strafpunt gekregen omdat ie een stukje over gras heeft gereden. Aangezien de rest van het peleton geen punten heeft, staat Simmons dus als tweede geklasseerd met -1 punten.

Dat is wel een zware straf voor een stukje over gras te rijden. Staat ook op -40 punten voor het puntenklassement.

Ik begrijp niet goed waarom MVDP zich niet opwerpt als piloot tbh.
Een hele tour in de luwte rijden om een of twee keer uit te pakken vind ik maar on-MVDP's maar daar begint het wel op te lijken.
Mvdp rijdt tot nu toe de hele tijd ongeïntresseerd in het peloton rond .. meestal helemaal achteraan. Zou zich idd beter opwerpen als laatste man de laatste 400-500 meter in de lead-out ipv de laatste 3km

bizar trouwens dat de ploeg van VLV met hun gans hebben en houden op locatie zijn en renaat en jose gewoon in de studio aan de reyers?

Dat is wel een zware straf voor een stukje over gras te rijden. Staat ook op -40 punten voor het puntenklassement.
Wat is daar zwaar aan? Dat is gewoon een lachwekkende straf.
Simmons rijdt ettelijke honderden meters over het gras om een vijftigtal renners te passeren. Net nadat hij kan inschuiven voor het peloton staat er een mens met zijn fiets op die strook gras. Of wat als in die strook gras één put is en hij het peloton in valt? Voor zo'n koersgedrag verdien je een stevige boete en bij een tweede soort vergrijp uit de Tour.

Mvdp rijdt tot nu toe de hele tijd ongeïntresseerd in het peloton rond .. meestal helemaal achteraan. Zou zich idd beter opwerpen als laatste man de laatste 400-500 meter in de lead-out ipv de laatste 3km
Zijn periode in de tour komt nog.
We hebben twee etappes gezien waar hij gewoon geen interesse heeft om mee te doen en geen risico wilt lopen. Begrijpelijk natuurlijk.
De balans zal opgemaakt worden in Parijs, we rijden pas morgen de eerste maal in Frankrijk. De tour is dus nog lang.

Wat is daar zwaar aan? Dat is gewoon een lachwekkende straf.
Simmons rijdt ettelijke honderden meters over het gras om een vijftigtal renners te passeren. Net nadat hij kan inschuiven voor het peloton staat er een mens met zijn fiets op die strook gras. Of wat als in die strook gras één put is en hij het peloton in valt? Voor zo'n koersgedrag verdien je een stevige boete en bij een tweede soort vergrijp uit de Tour.

lol ik dacht dat het over een uitwijkmanoeuvre ging of een poging om de kop van het peloton voorbij te geraken als die de boel blokkeren om de vlucht te laten vertrekken. Heb het niet gezien dus had het raden ernaar. Klinkt inderdaad als een lichte straf dan.

Misschien eens gaan kijken naar Cassel. Iemand een gedacht hoe veel vroeger ik er zou moeten zijn om een plekje te hebben?

bizar trouwens dat de ploeg van VLV met hun gans hebben en houden op locatie zijn en renaat en jose gewoon in de studio aan de reyers?

Ja, gelukkig zijn ze allebei zeer ervaren, want qua inlevingsvermogen moet dat toch ook een stuk moeilijker zijn. Daarentegen als je iedere dag midden in die sfeer en drukte zit...

Stel je voor dat Filip Joos de finale van het WK vanuit zijn slaapkamer moet doen...

De dure cabines krijgen de naam... maar misschien ziet José al dat rondreizen niet meer zitten ;)

Ja, gelukkig zijn ze allebei zeer ervaren, want qua inlevingsvermogen moet dat toch ook een stuk moeilijker zijn. Daarentegen als je iedere dag midden in die sfeer en drukte zit...

Stel je voor dat Filip Joos de finale van het WK vanuit zijn slaapkamer moet doen...

De dure cabines krijgen de naam... maar misschien ziet José al dat rondreizen niet meer zitten ;)
En daarbij, de tour wordt bijna over heel de wereld uitgezonden, niet iedereen kan op de aankomstmeet zitten. Zouden er geen minder dure cabines zijn, als prijs echt de dealbreaker is?

De tour en het vakantiegevoel zijn met elkaar verbonden, en dan vind ik het bijdragen aan de sfeer als een commentator de dode momenten wat kan opvullen met anekdotes over hun verblijf, wie ze tegen het lijf gelopen hebben, als ze de avond ervoor een lekkere fles wijn (of 2) soldaat gemaakt hebben, etc. etc.

Ik zeg niet dat het niet zo is maar als ik mij niet vergis was het vooral Wuyts die niet zat te springen om die rondes nog ter plaatse te verslaan ipv gewoon op het gemak vanuit de kelder van de VRT.
Ergens is het ook wel niet onlogisch dat het op deze manier geregeld wordt. Ik twijfel niet aan de toegevoegde waarde, zeker met een figuur als José die 80% van het peloton kent maar je kan je natuurlijk wel afvragen of de belastingbetaler dat moet blijven financieren. Maar ik ben wel akkoord met, ik denk de meerderheid hier, dat het ergens wringt dat Renaat en José hier in Brussel zitten terwijl Karl weeral een snoepreisje cadeau krijgt om zijn merk nog wat meer te promoten.

Gisteren vond ik ook weer pijnlijk. Het ging even over Polen-Jakobsen-Groenewegen en van het moment dat het té serieus werd met Jan werd die afgekapt om snel over iets anders te beginnen. God forbid dat het over koers gaat in een programma dat uiteindelijk wel gemaakt wordt naar aanleiding van... een koers. :unsure:

Ik zeg niet dat het niet zo is maar als ik mij niet vergis was het vooral Wuyts die niet zat te springen om die rondes nog ter plaatse te verslaan ipv gewoon op het gemak vanuit de kelder van de VRT.
Ergens is het ook wel niet onlogisch dat het op deze manier geregeld wordt. Ik twijfel niet aan de toegevoegde waarde, zeker met een figuur als José die 80% van het peloton kent maar je kan je natuurlijk wel afvragen of de belastingbetaler dat moet blijven financieren. Maar ik ben wel akkoord met, ik denk de meerderheid hier, dat het ergens wringt dat Renaat en José hier in Brussel zitten terwijl Karl weeral een snoepreisje cadeau krijgt om zijn merk nog wat meer te promoten.

Gisteren vond ik ook weer pijnlijk. Het ging even over Polen-Jakobsen-Groenewegen en van het moment dat het té serieus werd met Jan werd die afgekapt om snel over iets anders te beginnen. God forbid dat het over koers gaat in een programma dat uiteindelijk wel gemaakt wordt naar aanleiding van... een koers. :unsure:
Ja, want Karl mag dit jaar zelfs een week langer, zeker? Met de vrouwenkoers erna... ?

De kostprijs van Renaat en José ter plaatste zal een habbekrats zijn t.o.v. wat Vive le Velo kost. Nu ja, dat laatste is natuurlijk wel een apart programma, dus niet helemaal te vergelijken.

En op zich merkt de kijker er ook weer niet zo heel veel van natuurlijk, dat is waar.

Sven Nys en Christophe Vandegoor mogen voor Radio 1 blijkbaar wel nog commentaar geven vanuit een cabine aan de aankomst.

Sven Nys en Christophe Vandegoor mogen voor Radio 1 blijkbaar wel nog commentaar geven vanuit een cabine aan de aankomst.
Radio en televisie zijn twee aparte mediums die apart behandeld worden en een aparte prijs kennen.

Mij stoort het eerlijk gezegd niet dat ze niet meereizen met heel dat circus. Of je nu in de kelder zit of aan de meet, 99% van de tijd is er toch geen renner te zien.

Er rijzen nu vragen over heel de vive le velo kledinglijn en prullaria. Langs een kant snap ik dat, maar langs de andere kant slaagt onze Karl er toch in om een programma te maken dat vele kijkers trekt.
Heel veel kijkers trekt. En het is al bij al zeker geen slecht programma. Het is vrij laagdrempelig waardoor veel mensen het kunnen volgen zonder wielerfanaat in hart en nieren te zijn.

Alsook overtuigt hij om mensen een shirt van zijn programma te doen kopen.
Logisch want anders was het al snel doodgebloed. Ik zie in onze Karl dus vooral iemand die heel goed weet waarmee hij bezig is en vooral iemand die blijkbaar toch goed is in zijn vak. De investering die de VRT doet in hem wees maar gerust dat die zich dubbel en dik zal terugbetalen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan