Tour de France 2022

En wat denken jullie van de kasseirit voor vandaag? Gaat Wout door op zijn winners elan van gisteren.. of zal Vdp eens winnen? Ben benieuwd alvast..

En wat denken jullie van de kasseirit voor vandaag? Gaat Wout door op zijn winners elan van gisteren.. of zal Vdp eens winnen? Ben benieuwd alvast..
Ik vrees dat Wouts eerste opdracht toch gaat zijn om Roglic en Vingegaard bij te staan. Als 1 van die twee iets voorheeft, lijkt het me al mission impossible voor Van Aert.

Sowieso kijk ik vooral naar de klassieke types die geen kopman hebben zoals Vander Poel, Stuyven/Pedersen, Lampaert. FDJ heeft bijvoorbeeld al gecommuniceerd dat Kung in dienst moet rijden voor Gaudu (onbegrijpelijk imo al is er tussen zeggen en doen natuurlijk nog wel een groot verschil).
Ook heel benieuwd wat Vermeersch kan doen vandaag, zou wel leuk zijn om hem bijvoorbeeld in de vroege vlucht te zien.

Al vrees ik dat mijn verwachtingen weer te hoog liggen en kan deze rit net zo nog goed een muis baren waar we met een tamelijk grote groep naar de streep trekken. Het zou me ook niet verbazen dat we vandaag een van de (sub)toppers voor het GC verliezen.

Die etappe van gisteren was eigenlijk ook wel een kolfje naar de hand van Alaphilipe, met hem erbij zou het wel anders geweest zijn.
Dan had Quick-Step wel eerst Jumbo/Ineos moeten aftroeven in de aanloop, of zich er op zen minst tussen moeten wringen... als Alaphilippe daar gisteren had opgedraait in 8-9ste stelling dan hangt hij er boven ook niet meer aan hoor. Je rijdt niet zomaar even 20-25m dicht als de gas volledig open gaat. Om het met Van Aert zijn woorden te zeggen "Je kan niet harder rijden dan hard".

Ik zeg niet dat Quick-Step daar niet in staat zou geweest zijn om zich er tussen te zetten moesten ze daar echt een goede reden voor gehad hebben. Aan de andere kant hadden ze er gisteren ook alle baat bij van Jakobsen zo ver mogelijk vooraan af te zetten om hem maximale sliding room the geven. Maar ga er maar aan staan als Jumbo en Ineos daar ook willen zitten. Die zijn in de breedte toch nog een ander niveau momenteel.

Ik durf geen voorspellingen doen voor vandaag eigenlijk. We kunnen speculeren wat we willen maar het gaat hoogstwaarschijnlijk een gigantische sprint worden naar strook 2 (de dalende kasseistrook) en daar kan vanalles gebeuren.
Kans is aanzienlijk dat Jumbo daar met 6 in de eerste 10 op draait en als er daar iemand op plaats 13-14 een gaatje laat... of erger gaan er daar nen hoop neer en rijden ze gewoon met 10-15 naar de meet. Die 2de strook zal toch een beetje "het Bos" van vandaag worden vermoed ik.

Ik vrees dat Wouts eerste opdracht toch gaat zijn om Roglic en Vingegaard bij te staan. Als 1 van die twee iets voorheeft, lijkt het me al mission impossible voor Van Aert.
Daar zijn toch andere renners in zijn ploeg voor zoals Van Hooydonck, Laporte en Benoot.. om Roglic en Vingegaard bij te staan? Ik zou het ergens onbegrijpelijk vinden dat Wout VA vandaag moet knechten in een rit die hem zeer goed ligt en dan nog eens in deze topvorm. Als je in vorm bent moet je oogsten.

Daar zijn toch andere renners in zijn ploeg voor zoals Van Hooydonck, Laporte en Benoot.. om Roglic en Vingegaard bij te staan? Ik zou het ergens onbegrijpelijk vinden dat Wout VA vandaag moet knechten in een rit die hem zeer goed ligt en dan nog eens in deze topvorm. Als je in vorm bent moet je oogsten.

Tour winst gaat boven alles natuurlijk. VA is niet de eerste knecht maar moest alles in stukken en brokken liggen en VA is de enige die nog overblijft is het niet meer dan normaal dat hij Roglic/Vingegaard moet helpen in hun gooi naar Tour winst.

Wout zal gewoon mogen vlammen. Ze nemen niet voor niets Laporte, Benoot en Van Hooydonck mee.. Die moeten knechten.
Natuurlijk als er bvb direct 2 zouden uitvallen dan veranderd dat de zaak maar dat zal toch maar last resort zijn. Wout zal zijn gele trui niet zomaar lullig willen afgeven door te knechten. En ik denk dat ze bij Jumbo ook maar al te goed beseffen dat niemand anders dan Van Aert HET uithangbord is van TJV.
Tuurlijk willen ze de tour winnen, maar vorig jaar was er al een beetje wrevel omdat Van Aert zoveel moest knechten. Ik denk echt dat ze hem enkel in allerhoogste nood zullen laten knechten.

De vraag is denk ik vooral wat ze gaan doen als er een ontsnapping wegrijdt met pakweg een Florian Vermeersch daarbij.
TJV gaat daar volgens mij niet met man en macht op gaan jagen louter omwille van het geel of een ritzege, dus dan zal het van anderen moeten komen.

Zou er iemand van de klassementsmannen zich echt geroepen voelen om in het offensief te gaan vandaag? Als die gewoon een snipperdagje nemen en rustig samenblijven, kunnen de flandriens het netjes onder elkaar uitvechten op de kasseien, anders wordt het hectisch en gaan er zijn die zich zullen moeten opofferen.

Ze rijden deze rit tubeless, in de hoop om geen enkel wiel te plooien. Officieel moet WVA ook knechten.
Makes sense... in Roubaix waren het in beide gevallen pinch flats waardoor ze op een paar seconden tijd gewoon op de velg rijden die dan die klappen niet kan verdragen.

Ik denk dat er teveel spel gemaakt wordt van Wout die zou moeten knechten vandaag. Laat ons eerlijk zijn: de ploeg heeft tot hiertoe zeker al zijn deel gedaan voor hem. Niet alleen gisteren, waar ze liever ook Vingegaard en of Roglic hadden mee gehad vermoed ik maar ook de andere dagen heeft Laporte meer gedaan dan heel Alpecin & Lotto samen voor Philipsen & Ewan.

Wout heeft al 2 grote doelen afgevinkt (geel en rit) en staat er zéér riant voor in de strijd om dat laatste doel (groen). Op een moment in de Tour waar het niet ondenkbaar zou geweest zijn dat hij had moeten achtervolgen op de topsprinters staat hij gewoon 61 punten los... het zou dus niet meer dan normaal zijn dat hij vandaag vooral in dienst van Roglic en Vingegaard rijdt en net dat zou het gewoon ook mooi maken. Dat je als kopman niet te beroerd bent om je duit in het zakje te doen voor een andere kopman. Verdeel en heers zou ik zeggen.

Niet exact, wel deze doorgestuurd gekregen via whatsapp (dus heb geen bron)

Roglic 2de snelste ;)

Dit lijkt mij toch wel fake news... Roglic die als 75ste opdraait??? Roglic zat volgens mij gewoon bij die 5-6 Jumbo's die in de eerste 10 opdraaide of heb ik dat zo slecht gezien? Volgens mij bleef Roglic op het wiel van Thomas zitten toen die paste.

Dit lijkt mij toch wel fake news... Roglic die als 75ste opdraait??? Roglic zat volgens mij gewoon bij die 5-6 Jumbo's die in de eerste 10 opdraaide of heb ik dat zo slecht gezien? Volgens mij bleef Roglic op het wiel van Thomas zitten toen die paste.

Zat inderdaad gewoon bij zijn ploegmaats in het wiel.

Wat wel goed om zien is, is dat Vingegaard Roglic eraf kan rijden. Dat wil misschien zeggen dat Roglic niet zo goed is als vroeger maar volgens mij zegt dat vooral dat Vingegaard nog beter is geworden.
Of Roglic piekt - mede door zijn iets oudere leeftijd - later in de Tour, want bij deze ritten verlies je amper tijd, goed wetende dat er nog een fris peloton zal jagen.
Hoe hoger hij op niveau is later in de Tour, hoe minder hij moet afbouwen om zijn vierde Vuelta binnen te halen :tongue:.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan