Tour de France 2022

De ploegtactiek en aanvallen van Jumbo hebben wel degelijk iets uitgehaald.. het doel was om Pogacar zoveel mogelijk af te matten en te doen wankelen met hun aanvallen en dat is gelukt. Daar komt het op neer. Alle lof naar Jumbo en hun manier van koersen..
Daar geloof ik geen snars van. Pogacar gaf werkelijk geen krimp op de Galibier. In theorie klinkt dat allemaal wel mooi enzo, maar uiteindelijk moeten Vingegaard en Roglic ook gewoon meegaan wat ook gewoon energie kost. Ik geloof absoluut niet dat ze hem daar hebben afgemat. Toch niet in die mate dat Pogacar steendood zat en Vingegaard zo fris als een hoentje.

Ze hebben daarna in de afdaling voldoende tijd gehad om te recupereren want er werd niet doorgereden tot Roglic kwam aansluiten... Mocht men nu direct terug begonnen zijn met klimmen tot daar aan toe... Ik vind die superlatieven voor Jumba-Visma werkelijk tenenkrullend. Tot aan de voet van de Granon heeft heel die ploegtactiek geen zak uitgehaald, daarna was het man tegen man. Het is enkel en alleen Vingegaard die hier alle lof verdiend voor wat hij gedaan heeft.

Of wel was dit een loepzuivere hongerklop, of wel een combinatie van hoogte + hellingsgraad. (In 2020 moest hij bv. als enige keer Roglic laten rijden op een soortgelijke klim). Zoals ik daarstraks al gezegd heb, gaan we morgen veel meer weten over wat nu wellicht het probleem was.

Hoogte+ hemlingsgraad. Dat is een tweevoudig tourwinnaar he. Werd ingehaald door Gaudu, hongerklop of ziekte.

Hoogte+ hemlingsgraad. Dat is een tweevoudig tourwinnaar he. Werd ingehaald door Gaudu, hongerklop of ziekte.
Klopt, maar deze aankomst lag wel vrij hoog hè. +2400 meter geloof ik. Zo vaak komen ze niet aan op zo'n hoogte. En het is geen geheim dat dat niet het allersterkte punt is van Pogacar.

Maar dan nog zou hij geen 7e mogen worden op 3 minuten neen, dat klopt.

Daar geloof ik geen snars van. Pogacar gaf werkelijk geen krimp op de Galibier. In theorie klinkt dat allemaal wel mooi enzo, maar uiteindelijk moeten Vingegaard en Roglic ook gewoon meegaan wat ook gewoon energie kost. Ik geloof absoluut niet dat ze hem daar hebben afgemat. Toch niet in die mate dat Pogacar steendood zat en Vingegaard zo fris als een hoentje.

Ze hebben daarna in de afdaling voldoende tijd gehad om te recupereren want er werd niet doorgereden tot Roglic kwam aansluiten... Mocht men nu direct terug begonnen zijn met klimmen tot daar aan toe... Ik vind die superlatieven voor Jumba-Visma werkelijk tenenkrullend. Tot aan de voet van de Granon heeft heel die ploegtactiek geen zak uitgehaald, daarna was het man tegen man. Het is enkel en alleen Vingegaard die hier alle lof verdiend voor wat hij gedaan heeft.

Of wel was dit een loepzuivere hongerklop, of wel een combinatie van hoogte + hellingsgraad. (In 2020 moest hij bv. als enige keer Roglic laten rijden op een soortgelijke klim). Zoals ik daarstraks al gezegd heb, gaan we morgen veel meer weten over wat nu wellicht het probleem was.
hij heeft 10 aanvallen moeten counteren en is dan zelf maar gaan aanvallenm omdat hij dat niet meer wou/kon.
Tuurlijk heeft hem dat krachten gekost.. Gij doet alsof het geen hol uitmaakt wat Jumbo gedaan heeft. De rituitslag zegt genoeg wat voor ravage ze hebben aangericht..

hij heeft 10 aanvallen moeten counteren en is dan zelf maar gaan aanvallenm omdat hij dat niet meer wou/kon.
Tuurlijk heeft hem dat krachten gekost.. Gij doet alsof het geen hol uitmaakt wat Jumbo gedaan heeft. De rituitslag zegt genoeg wat voor ravage ze hebben aangericht..
Ik zeg nergens dat het geen hol heeft uitgemaakt, maar niet in die mate dat hij hier op 3 minuten binnenkomt. Dat ligt ergens anders aan. Dan zouden mannen als Bardet en Thomas ook gewoon op +-3 minuten of zelfs meer moeten finishen.

Vingegaard heeft zelf gezegd dat hij dacht dat hun plan niet ging werken omdat Pogacar op de Galibier nog heel sterk leek volgens hem

Dat ligt ergens anders aan

giphy.gif

Wat ik vooral onthouden heb is dat super man ook een minder dag hebben en dat als GC mannen elkaar bestoken met aanvallen je een prachtige koers te zien krijgt, zo iets was al een tijd geleden. :drool:

Morgen is een andere rit e..
Ik vond vandaag echt een van de beste toeritten die ik ooit gezien heb. Tenzij die van Floyd Landis, da was ook gestoord :)

Hoop op een Floyd Landiske
Ik niet. Tijden waarin een klassementsman 180km solo rijdt en de rit wint, mogen van mijn part nooit meer terugkomen. Idem met klimmers die even lang alleen rijden en amper tijd verliezen op meerdere bergen. Als er meerdere coureurs meerijden, dan ja, natuurlijk.
Iets wat in mijn hoofd steekt voor een geruime tijd:
Zou Pogacar in mindere vorm naar de Tour zijn vertrokken en hopen dat het goed genoeg is om te winnen, om enkele weken later de Vuelta te betwisten en ook te winnen?
In 2023 de Giro rijden en het kunststukje van Froome (drie op een rij) te herhalen? En mogelijk te overtreffen om voor Giro-Tour te gaan?
In de Vuelta zijn het steile rotdingen, waar hij tijd kan pakken in sprintjes bergop en in de Giro veranderende weersomstandigheden (de regen waar hij volgens zovelen gek op is).

Jakobsen heeft trouwens als allerlaatste nog de finish gehaald. Morkov heeft hem erdoor gesleurd.

Hoe zou van Aert daar nog iets kunnen doen? Geen enkele klimmer kon het tempo van Vingegaard volgen, dan gaat hem dat ook niet lukken he. De rol van van Aert zou groter geweest zijn als Vingegaard over de top van Galibier al een gat had, maar aangezien dat niet was, kon van Aert eigenlijk niets voor hem betekenen.
Niemand nog het tempo van Vingegaard heel de col volgen, klopt.
Ik bedoel eerder dat WvA 500m had kunnen sleuren met Vingegaard in het wiel om nog wat extra seconden te winnen.

Laatst bewerkt:
Sep Vanmarcke is echt wel aangenaam om naar te luisteren in Vive le Vélo de voorbije dagen. Doet dat heel goed, mogen ze meer uitnodigen als "analyst", veel beter dan een Bert De Backer en Jan Bakelants.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan