Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar geloof ik geen snars van. Pogacar gaf werkelijk geen krimp op de Galibier. In theorie klinkt dat allemaal wel mooi enzo, maar uiteindelijk moeten Vingegaard en Roglic ook gewoon meegaan wat ook gewoon energie kost. Ik geloof absoluut niet dat ze hem daar hebben afgemat. Toch niet in die mate dat Pogacar steendood zat en Vingegaard zo fris als een hoentje.De ploegtactiek en aanvallen van Jumbo hebben wel degelijk iets uitgehaald.. het doel was om Pogacar zoveel mogelijk af te matten en te doen wankelen met hun aanvallen en dat is gelukt. Daar komt het op neer. Alle lof naar Jumbo en hun manier van koersen..
Klopt, maar deze aankomst lag wel vrij hoog hè. +2400 meter geloof ik. Zo vaak komen ze niet aan op zo'n hoogte. En het is geen geheim dat dat niet het allersterkte punt is van Pogacar.Hoogte+ hemlingsgraad. Dat is een tweevoudig tourwinnaar he. Werd ingehaald door Gaudu, hongerklop of ziekte.
hij heeft 10 aanvallen moeten counteren en is dan zelf maar gaan aanvallenm omdat hij dat niet meer wou/kon.Daar geloof ik geen snars van. Pogacar gaf werkelijk geen krimp op de Galibier. In theorie klinkt dat allemaal wel mooi enzo, maar uiteindelijk moeten Vingegaard en Roglic ook gewoon meegaan wat ook gewoon energie kost. Ik geloof absoluut niet dat ze hem daar hebben afgemat. Toch niet in die mate dat Pogacar steendood zat en Vingegaard zo fris als een hoentje.
Ze hebben daarna in de afdaling voldoende tijd gehad om te recupereren want er werd niet doorgereden tot Roglic kwam aansluiten... Mocht men nu direct terug begonnen zijn met klimmen tot daar aan toe... Ik vind die superlatieven voor Jumba-Visma werkelijk tenenkrullend. Tot aan de voet van de Granon heeft heel die ploegtactiek geen zak uitgehaald, daarna was het man tegen man. Het is enkel en alleen Vingegaard die hier alle lof verdiend voor wat hij gedaan heeft.
Of wel was dit een loepzuivere hongerklop, of wel een combinatie van hoogte + hellingsgraad. (In 2020 moest hij bv. als enige keer Roglic laten rijden op een soortgelijke klim). Zoals ik daarstraks al gezegd heb, gaan we morgen veel meer weten over wat nu wellicht het probleem was.
Ik zeg nergens dat het geen hol heeft uitgemaakt, maar niet in die mate dat hij hier op 3 minuten binnenkomt. Dat ligt ergens anders aan. Dan zouden mannen als Bardet en Thomas ook gewoon op +-3 minuten of zelfs meer moeten finishen.hij heeft 10 aanvallen moeten counteren en is dan zelf maar gaan aanvallenm omdat hij dat niet meer wou/kon.
Tuurlijk heeft hem dat krachten gekost.. Gij doet alsof het geen hol uitmaakt wat Jumbo gedaan heeft. De rituitslag zegt genoeg wat voor ravage ze hebben aangericht..
Dat ligt ergens anders aan

Ik niet. Tijden waarin een klassementsman 180km solo rijdt en de rit wint, mogen van mijn part nooit meer terugkomen. Idem met klimmers die even lang alleen rijden en amper tijd verliezen op meerdere bergen. Als er meerdere coureurs meerijden, dan ja, natuurlijk.Hoop op een Floyd Landiske
Iets wat in mijn hoofd steekt voor een geruime tijd:Hoogte+ hemlingsgraad. Dat is een tweevoudig tourwinnaar he. Werd ingehaald door Gaudu, hongerklop of ziekte.
Of RasmussenVingegaard is toch ook echt een levend lijk hé. Precies de jonge versie van Froome.
Zelfde race 2011:Maar de sprong voorwaarts van Vingegaard is toch ook opmerkelijk imo. Als belofte was dat toch totaal geen topper? En hij werkte toen wel ook maar dan nog
Bv https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-l-avenir/2018/stage-10
met het verschil dat Jumbo een heel team heeft die kan controleren tov Pogi alleen..Morgen de rollen omgedraaid mannen.
Niemand nog het tempo van Vingegaard heel de col volgen, klopt.Hoe zou van Aert daar nog iets kunnen doen? Geen enkele klimmer kon het tempo van Vingegaard volgen, dan gaat hem dat ook niet lukken he. De rol van van Aert zou groter geweest zijn als Vingegaard over de top van Galibier al een gat had, maar aangezien dat niet was, kon van Aert eigenlijk niets voor hem betekenen.
Het parcours hémet het verschil dat Jumbo een heel team heeft die kan controleren tov Pogi alleen..

2j later reed hij wel top-10 he en was zijn broer 2eZelfde race 2011:
Simon Yates 43e op meer dan veertig minuten.
Won toch schoontjes de ronde van Spanje en had de Giro bijna op zak.