Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ik ben wel eens benieuwd naar de eerste Tour van Uno X.

Hun selectie :
Alexander Kristoff , Jonas Abrahamsen , Rasmus Tiller , Tobias Halland Johannesen , Jonas Gregaard , Anthon Charmig , Torstein Traeen en Soren Waerenskjold

Volgens mij zijn er ook nog nooit zoveel ploegen geweest die met een ander shirt gaan rijden tijdens de Tour : Jumbo Visma, Bahrein , Uno X , Bora , Movistar , Lidl Trek , DSM firmenech. Het zou me niet verbazen moest EF ook nog veranderen.

Ik denk dat EF niet meer mag. Was er geen regel dat je slechts 1maal van shirt mag veranderen?

Ferme ploeg van Uno-X in elk geval. Zijn wel meerdere renners die kans maken op een top-3 notering in een rit of zelfs kunnen winnen. En Kristoff is wss niet eens hun beste renner in de Tour 😁

Ewan, Van Gils, Campenaerts, Vermeersch, Eenkhoorn, De Buyst, Guarnieri, Frison voor Lotto Dstny.

UNO X is beter :biglaugh:

Even serieus, dat is imo toch echt veel te veel man dat enkel iets waard is in vlakke etappes en dus voor Ewan waar er toch serieuze twijfels rond zijn. Ik neem aan dat er iets mis is met Kron (die was ook nergens te zien in Zwitserland).

Wel tof om Campenaerts in de Tour te zien. Domme aanvallen of niet, goed te zien dat hij heel goed teruggekomen is van zijn zware blessure.

Van Gils zal wel eens top-10 rijden in Baskenland of een andere heuvelachtige etappe zeker?

Als die in vorm is ja, maar dan nog is het toch weer een team dat nutteloos gaat zijn in de helft van de etappes. Ik snap bijvoorbeeld niet wat zo een Frison in zo een selectie doet. Die is toch enkel van meerwaarde op het vlakke, en hij is niet eens een echte schakel in de trein van Ewan. Neem je toch beter een Moniquet mee die zich wie weet ergens bergop kan tonen, of een andere jongen die ergens een heuveltje over kan. Een Sweeny, of Van Moer, ik zeg maar iets.

Had er natuurlijk al anders uitgezien als Kron mee was, ik neem aan dat daar echt iets mee mis is.

flag-nl
Lars van den Berg
flag-fr
David Gaudu
flag-lu
Kevin Geniets
flag-ch
Stefan Küng
flag-fr
Olivier Le Gac
flag-fr
Valentin Madouas
flag-fr
Quentin Pacher
flag-fr
Thibaut Pinot

Voor FDJ overigens.

Hier had je toch gerust Demare in kunnen passen hé, met 1 leadout. In plaats van Van den Berg en Le Gac bv. Ik snap die keuze echt niet, die zijn nu in 8 etappes compleet nutteloos.

flag-nl
Lars van den Berg
flag-fr
David Gaudu
flag-lu
Kevin Geniets
flag-ch
Stefan Küng
flag-fr
Olivier Le Gac
flag-fr
Valentin Madouas
flag-fr
Quentin Pacher
flag-fr
Thibaut Pinot

Voor FDJ overigens.

Hier had je toch gerust Demare in kunnen passen hé, met 1 leadout. In plaats van Van den Berg en Le Gac bv. Ik snap die keuze echt niet, die zijn nu in 8 etappes compleet nutteloos.
Ja dat is ook eigenlijk een debiele selectie. Stage hunters, maar van de 2e rang.
Tenzij Pinot ergens een top bergrit wint en instant op pensioen gaat natuurlijk.

Ze dachten dat Gaudu weer top zou zijn zeker en een gooi zou kunnen doen naar podium (vorig jaar toch 4e) maar die was in de Dauphine erg zwak. Kung won dan wel de TT in Zwitserland maar die in de Tour is een halve klimtijdrit dus dat wordt niks voor hem. Is nu ook niet dat Demare een garantie op success is in de Tour, natuurlijk wie niet waagt niet wint nu gaan ze in die vlakke ritten zeker niet winnen.

Wel tof om Campenaerts in de Tour te zien. Domme aanvallen of niet, goed te zien dat hij heel goed teruggekomen is van zijn zware blessure.

Was daar een twijfel over dan?
Hij heeft nog maar net nipt de bergtrui niet gewonnen in de dauphine.

Was daar een twijfel over dan?
Hij heeft nog maar net nipt de bergtrui niet gewonnen in de dauphine.

Van Wielerflits:

De Tour de France, waar hier en daar over gesproken werd, is dus niet aan de orde. “Voor het seizoen was het 100% zeker dat ik de Tour niet ging rijden. Tijdens mijn revalidatie heb ik er wel aan gedacht. Als ik nog een week of drie vroeger op hoogtestage kon vertrekken, zou de Tour een realistisch doel geweest zijn. Na het opstarten van mijn sessie bij de kinesist was het redelijk duidelijk dat het vertrek naar hoogte moest worden uitgesteld. Vandaar dat mijn doel ook uitrijden is in de Dauphiné. De Tour lijkt geen goed idee. Voor mij niet, maar ook niet voor de ploeg.”

Iemand die iets weet van M. Jorgenson zijn ambitie voor de tour ?
Ik vermoed dat die wel een klein beetje zijn eigen gang mag gaan en niet hoeft te knechten voor Mas (aangezien Mas zelf niet top zit) ?

Iemand die iets weet van M. Jorgenson zijn ambitie voor de tour ?
Ik vermoed dat die wel een klein beetje zijn eigen gang mag gaan en niet hoeft te knechten voor Mas (aangezien Mas zelf niet top zit) ?
Goeie vraag eigenlijk, maar is dit wel iets wat je op voorhand kan voorspellen? Movistar staat nu niet meteen bekend voor hun rationele beslissingen en voorspelbaarheid.
Met de prestatie, of eerder non-prestatie, van Mas in de Dauphiné zou Jorgenson altijd minstens een vrije rol moeten krijgen in deze Tour. Mas gaat in de Tour niet plots een Andy Schleckske doen en ineens mee strijden voor top 3 met de manier waarop die de Dauphiné reed.

Mas presteert nooit in de Dauphiné. In 2020 was hij 20ste, in 2021 was hij 11de. In de Tour was hij dan 5de en 6de. Vorige beide niet uitgereden. En het is niet dat Jorgenson goed op dreef was in de Dauphiné, integendeel zelfs

Terug
Bovenaan