Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Kelderman reed 6x top 10 waarvan 3x top 5 in een grote ronde. Wat gewoon beter is dan bvb Yates heeft gedaan tijdens zijn carrière. Hij heeft mssn niet de topvorm van weleer maar was gewoon goed in Zwitserland. Als er maar 10 man overblijft dan kan hij daar perfect bij zitten volgens mij.

Kuss is waarschijnlijk de beste pure klimmer van het peleton na Vingegaard. die zijn slechte dagen moet je erbij nemen, maar als die zijn dagje heeft gaat die ver boven een Yates/Majka uit.

Kelderman is een top5 GT renner, dus die ga je gerust naast een Yates kunnen zetten qua knechtenwerk. Lijken me heel erg vergelijkbaar qua mogelijkheden

Van Baarle is ook een enorme toevoeging aan het Jumbo team, het is al even geleden, maar ik meen mij een aantal enorme exploten van hem te herrineren in de Skytrain van 2019, die kon een peleton uitdunnen tot 10-15 man op een col. En is sindsdien nog enorm veel sterker geworden qua vermogens. Met hem heb je een 2e Van Aert mee voor het hooggebergte.

Wie zijn ze kwijt: Kruiswijk, maar dan heb ik liever Kelderman. Roglic, is in theorie een enorm verlies en kan je inderdaad niet vervangen door Van Baarle, maar als we naar de gewonnen tour van vorig jaar kijken was de verdienste van Roglic beperkt. In de rit naar de Granon had hij een belangrijk aandeel, maar was vooral door het gedrag van Pogacar... als je daar Roglic door Kelderman vervangt en je voert hetzelfde uit krijg je waarschijnlijk hetzelfde resultaat.

Laatst bewerkt:
Geen Greg bij Ag2R, wel Olli en Stan Dewulf. En verder wel wat mogelijkheden daar met Cosnefroy, Paret-Peintre en O'Connor.
Biermans mee met Arkea (geen Hofstetter :()
Stef Crass mee met Total :oink: terwijl die nog de Duaphine heeft moeten verlaten met een breuk in de elleboog.

Ik weet niet of de ploeg van UAE nu echt zoveel sterker is dan vorig jaar. Yates is op papier een verbetering maar zoals dadash al aanhaalde heeft McNulty ook wel berewerk gedaan vorig jaar.
Het team van Jumbo is in de breedte zeker ook niet minder sterk. Kelderman ipv Kruijswijk vind ik zeker ook geen downgrade. Kruijswijk is al lang niet meer de renner die 3de werd in 2019... en Van Baarle is ook allerminst een verzwakking, dat is eigenlijk een type VA en die heeft in dienst van Sky/Ineos ook al zotte dingen gedaan. De rest van de kern is dezelfde zeker? Ok, ze missen die 2de spits die ze vorig jaar wel hadden maar ik denk dat iedereen ondertussen ook wel gesnapt heeft dat Vingegaard en Pogacar nog van een ander niveau dan Roglic zijn en ook dat Vingegaard ondertussen zeker ook gegroeid is in dat kopmanschap en geen 2de kopman nodig heeft naast zich om de druk af te houden.
De verliezer zal het in Parijs niet op zijn ploeg kunnen steken.
100% dit. Tenzij mannen als Yates of Kuss plots geen deuk in een pakje boter trappen zal het zeker niet aan de ploegen liggen.

Geen Greg bij Ag2R, wel Olli en Stan Dewulf.

Greg zwaar ontgoocheld. Maar als hij eerlijk is met zichzelf moet hij zich daar toch kunnen bij neerleggen.
Het is al enkele jaren niet meer wat het was en om den hoop te vullen of puur omdat het zijn 10e tour zou zijn, neen dan kan je toch beter nederig zijn.

Greg zwaar ontgoocheld en had op meer respect gehoopt :laugh: Rijdt al twee jaar of zo geen deuk meer in een pakje boter.

Die gast zijn gejank ga ik toch absoluut niet missen als hij stopt hoor.

Met hem heb je een 2e Van Aert mee voor het hooggebergte.
Nog niet aan gedacht. Kan al niet wachten om Dylan op de Colombier kop zien te trekken op het einde. Kan letterlijk een kopie zijn van Van Aert bij dit sterker team, met Vingegaard in het wiel en VA daarachter om zijn zesde rit te pakken in deze Tour en een Kelderman daarachter om plek drie te bemachtigen in Parijs :sarcastic:.
Greg zwaar ontgoocheld en had op meer respect gehoopt :laugh: Rijdt al twee jaar of zo geen deuk meer in een pakje boter.

Die gast zijn gejank ga ik toch absoluut niet missen als hij stopt hoor.
Wat dan met Naesen? Hij rijdt nog slechter dan Greg de afgelopen jaren.
Voor AG2R is het armoe troef om Naesen mee te nemen.
Blijkbaar zijn er een aantal niet in vorm of geblesseerd bij die ploeg.
Greg als pure knecht meenemen was een optie geweest, maar dat zou hij niet gedaan hebben, denk ik. Zijn eer om zich een laatste keer te bewijzen ligt te hoog én het beginparcours ligt hem niet.

Beide teams gaan toch vrij gelijk op denk ik.
Ik zou een Yates niet onderschatten in een knechtenrol. Net zoals ik Van Baarle toch ook wel van serieuze waarde schat.

Het enige waar ik mij vragen bij stel zijn de persoonlijke ambities van de mannen.
Ik denk bij UAE dat er niet zoveel persoonlijke ambities zijn en het alles op Pogacar zal zijn.
Maar bij jumbo zie ik toch Van Aert en Van Baarle op tafel kloppen voor een dag met vrijheid. En wat met Laporte?

Ik snap Greg trouwens wel. Als je AG2R hun selectie ziet dan vraag je u af waarom hij niet gewoon meegaat. Al is 2023 echt wel nog tweemaal niks geweest voor hem. Maar dat telt voor heel AG2R.
Wat een ploeg van triestese is me dat toch.

Ja Laporte gaat sowieso enige vrijheid vragen. Van Baarle kan zich wel schikken zoals hij bij Ineos ook deed denk ik.

Nog niet aan gedacht. Kan al niet wachten om Dylan op de Colombier kop zien te trekken op het einde. Kan letterlijk een kopie zijn van Van Aert bij dit sterker team, met Vingegaard in het wiel en VA daarachter om zijn zesde rit te pakken in deze Tour en een Kelderman daarachter om plek drie te bemachtigen in Parijs :sarcastic:.

Wat dan met Naesen? Hij rijdt nog slechter dan Greg de afgelopen jaren.
Voor AG2R is het armoe troef om Naesen mee te nemen.
Blijkbaar zijn er een aantal niet in vorm of geblesseerd bij die ploeg.
Greg als pure knecht meenemen was een optie geweest, maar dat zou hij niet gedaan hebben, denk ik. Zijn eer om zich een laatste keer te bewijzen ligt te hoog én het beginparcours ligt hem niet.
Naesen gaat mee omdat hij zich wel als knecht kan ten dienst stellen van zijn ploeg, iets wat Greg nooit in zijn carrière heeft gedaan.

zou wel de max zijn , hij is fit , wat moet hij wat gaan trainen in de dolomieten als de grootste koers ter wereld bezig is .

Vorige week kon hij nog Sklejmose en Ayuso niet kloppen en jij denkt dat hij volgende week even Pogacar en Vingegaard tussen zijn boterham gaat leggen? VDP vorig jaar zien sukkelen? Zelfs toppers moeten topvorm hebben om in de Tour te presteren. En nee BK winnen is mooi maar betekend niet dat hij plots de benen van het begin van de Giro of de Vuelta vorig jaar terug te pakken heeft. Daarvoor dient die stage in de dolomiten net.

Niklas maakte die "grap" omdat Moscon naar de Tour gaat. Terwijl wie anders moet Astana sturen?

Vorige week kon hij nog Sklejmose en Ayuso niet kloppen en jij denkt dat hij volgende week even Pogacar en Vingegaard tussen zijn boterham gaat leggen? VDP vorig jaar zien sukkelen? Zelfs toppers moeten topvorm hebben om in de Tour te presteren. En nee BK winnen is mooi maar betekend niet dat hij plots de benen van het begin van de Giro of de Vuelta vorig jaar terug te pakken heeft. Daarvoor dient die stage in de dolomiten net.

Niklas maakte die "grap" omdat Moscon naar de Tour gaat. Terwijl wie anders moet Astana sturen?
zeg ik dan ergens dat hij Pogacar en Vingegaard tussen zn boterham gaat leggen ? Gewoon de ervaring opdoen in die eerste week. +de Tour is financieel en commercieel wel belangrijk voor de sponsors. Die zullen hem wel graag erbij hebben .

Remco en de tour.
Voelt aan als een discussie die we nog niet gevoerd hebben. :sarcastic:
Ik denk dat de sponsor vooral wilt dat hij koersen wint, niet dat hij op Puy De Dôme gelost wordt door Neilson Powless. In de vuelta kan hij ook voldoende ervaring opdoen als titelverdediger, dat zal al druk genoeg geven.

Duurt wel erg lang voor de selectie bekend te maken bij Soudal-QS. Mss harde knopen om door te hakken? Merlier vs Jakobsen. Remco?
Een mens mag dromen/hopen :D

Duurt wel erg lang voor de selectie bekend te maken bij Soudal-QS. Mss harde knopen om door te hakken? Merlier vs Jakobsen. Remco?
Een mens mag dromen/hopen :D
Zal dan wel eerder weer twijfels rond Alaphilippe zijn. Die was blijkbaar ziek tijdens het Frans kampioenschap.

Remco moet zaterdag op zijn REV-ride zijn. ;-) Merlier blijft thuis. Dat was al langer beslist en hij rijdt nu ook niet zo geweldig rond. Jakobsen 2 overwinningen in de Baloise Belgium Tour dus die is klaar om mee te sprinten.

Terug
Bovenaan