Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Maandan of dinsdag was het toch dat ze zouden bekend maken en we zijn nu pas dinsdag.

Enige vraag teken misschien is Alaphilippe die was blijkbaar ziek op het NK of moest toch allezins heel vroeg lossen en opgeven een week voor de start is dat niet echt veel belovend. Die was normaal met Jakobsen de leider die voor ritten moest gaan. Zonder Alaphilippe gaat QS in veel ritten niet te zien zijn.

Maandan of dinsdag was het toch dat ze zouden bekend maken en we zijn nu pas dinsdag.

West-Vlaams is niet m'n sterkste kant :unsure:

Een goeie Alaphilippe is toch een meerwaarde voor de Tour maar zoals het er de afgelopen maanden heeft uitgezien verwacht ik niet veel om eerlijk te zijn. Hopelijk kan hij z'n goede vorm terug vinden.

Sleutelbeenbreuk voor Casper Pedersen niet vergeten, leek wel iemand te zijn die in het treintje voor Jakobsen paste

Voila ze zijn er daar mee. In artikel geen woord van Alaphilippe's problemen het voorbije weekend. Hopelijk valt het mee anders is het alles op Jakobsen.

Hopelijk is Alaphilippe een beetje op niveau anders zullen we heel weinig QS in beeld zien vanaf het een klein beetje bergop gaat

Who cares. Sprint duels zijn passé. Met de kwalitatieve lead outs van Van Poppel, Van der Poel, Laporte, De Buyst,... Gaan we al een paar honderd meter eerder kunnen smullen denk ik!
De vraag is: Gaat Cavendish het record van Eddy kunnen breken? Zou wel straf zijn op zijn 38 om nog een sprint te winnen...

Enige vraag teken misschien is Alaphilippe die was blijkbaar ziek op het NK of moest toch allezins heel vroeg lossen en opgeven een week voor de start is dat niet echt veel belovend. Die was normaal met Jakobsen de leider die voor ritten moest gaan. Zonder Alaphilippe gaat QS in veel ritten niet te zien zijn.
Alaphilippe zal wel sowieso ergens nog 2 tandjes extra moeten gevonden hebben want anders gaat het sowieso maar weinig worden.
Dat openingsweekend in Baskenland is op papier perfect voor hem maar hij gaat súper moeten zijn want ik denk dat zowel Pogacar als Vingegaard die ritten toch ook al wel omcirckeld hebben als kansen om de tegenstand vroeg in het defensief te drijven en dan heb je ook nog van der Poel die dat weekend en bijhorende gele trui toch ook wel met dikke vette stift omcirkeld zal hebben.

Het parcours van de eerste 2 dagen leent zich voor een attractieve finale, ik hoop dat we die ook effectief gaan krijgen, is het niet van de GC mannen dan minstens van de meer klassieke types, en dat het niet Giro gewijs een maat voor niks wordt.
Dag 3 & 4 zullen massaspurts worden zeker?
Die woensdagrit naar Laruns ziet er al een eerste héél mooie kans uit voor een lange vlucht inclusief gele trui potentieel... met de top van Marie Blanque, 7,7km @ 8,6% avg, met vooral een brute laatste 4km met een gemiddelde van 10%+, op minder dan 20km van de streep zullen er daar meteen al een aantal zijn die hun klassementsambities mogen opbergen.

De vraag is: Gaat Cavendish het record van Eddy kunnen breken? Zou wel straf zijn op zijn 38 om nog een sprint te winnen...
In Giro won hij toch ook een rit en dat hadden er misschien wel 2 kunnen zijn als hij daar niet gevallen was in die 1ne rit.
Toegegeven: de tegenstand is hier wel veel groter (op papier alvast) maar je moet in zo'n Tour altijd nog afwachten wie er in Parijs geraakt en in wat voor toestand. Jakobsen kon na die rit naar Peyragudes vorig jaar geen pap meer zeggen.

Alaphilippe was toch goed in de Dauphiné? 1 rit gewonnen, 1 rit 2de en 10de in het algemeen klassement. Het leek toch alsof hij terug rondreed zoals vroeger :)

Alaphilippe was toch goed in de Dauphiné? 1 rit gewonnen, 1 rit 2de en 10de in het algemeen klassement. Het leek toch alsof hij terug rondreed zoals vroeger :)

Gaf daar inderdaad de eerste tekenen dat hij weer naar zijn niveau aan het groeien was maar de Tour is nog een trapje hoger natuurlijk en die openingsrit is echt wel zwaar ik verwacht daar eigenlijk al gewoon Pogacar en Vingegaard en om dan nog mee te kunnen gaat er bij Alaphilippe toch nog een laagje moeten zijn bij gekomen sinds Dauphine en daar zit net het probleem moest vroeg lossen op het NK en gaf op zou ziek zijn geweest dus ipv een laagje erbij zou er wel eens een ferm laagje af kunnen zijn en dan wordt het wel heel moeilijk om een rit te winnen in de Tour.

Ja maar op andere momenten vond ik hem dan misschien toch wat te vroeg passen, misschien bewust dat is altijd moeilijk in te schatten. Maar ik maak misschien de fout van teveel te vergelijken met die Tour van 2019.
Ik zou er niet van verschieten als we van Alaphilippe zo'n Tour krijgen als in 2020 waar hij 1 rit wint en vervolgens geen deuk meer in een pakje boter trapt. Enfin, als je een rit kan winnen mag je sowieso van een geslaagde Tour spreken, daar niet van en daar is hij in zijn laatste 4 deelnames toch telkens in geslaagd.
Rit 2 wordt als 'vlakke rit' gecatalogeerd en duw 50 punten voor de winnaar 😂
Tis alsof ze de kaarten zo willen schudden dat Van Aert na 2 dagen al zoveel punten heeft dat hij wel bijna voor groen móet gaan :unsure:

Terug
Bovenaan