Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Qua boni's is het gewoon gelijk hè. Hij zou er dan 4 verliezen, terwijl Pogacar er nu ook gewoon 4 heeft gepakt in de eindsprint. En dan mag hij nog van geluk spreken dat Lafay vooruit blijft of hij pakte er 6 tov Vingegaard.

En je weet trouwens nooit van er gebeurd in een sprint met twee hè.

Ik kan het ook ergens begrijpen hoor, maar ik ben er van overtuigd dat er veel andere kopmannen gewoon zouden meegaan ook al weten ze dat de kans groot is dat ze de sprint verliezen van Pogi.

Dat hij daar niet overpakt is logisch , met een top WVA achter je moet je gewoon wachten.
Maar die laatste rechte lijn moest hij gewoon doortrekken vingegaard in dat peleton. Zet hij Wout in een zetel ,minder kans op valpartijen(nu zat hij in dat groepje en je weet nooit wat er gebeurd).

Voor hetzelfde geld kan Wout wel dat gat toekletsen door vroeger (te vroeg) aan te zetten en komt pogi er nog in extremis over. Waren ze dubbel de jos

Qua boni's is het gewoon gelijk hè. Hij zou er dan 4 verliezen, terwijl Pogacar er nu ook gewoon 4 heeft gepakt in de eindsprint. En dan mag hij nog van geluk spreken dat Lafay vooruit blijft of hij pakte er 6 tov Vingegaard.

En je weet trouwens nooit van er gebeurd in een sprint met twee hè.

Ik kan het ook ergens begrijpen hoor, maar ik ben er van overtuigd dat er veel andere kopmannen gewoon zouden meegaan ook al weten ze dat de kans groot is dat ze de sprint verliezen van Pogi.
Oke dat klopt, maar dan had hij wel effectief moeten rijden ipv nu in de groep mee te glijden, dus er was weinig voordeel uit te halen. En met van Aert in de groep erachter, het is al bij al gewoon logisch.

En ja hij heeft geluk dat Lafay vooruit blijft, maar langs de andere kant, om wat op het olie op het vuur te gooien: misschien doet hij op einde bewust geen beurt voor van Aert om Lafay voorop te laten, zodat Pogacar minder boni's pakt. Best niet tegen Jose zeggen. :biglaugh:

Hoezo? Toch 2 leuke ritten gehad. Een mooie start van de Tour zou ik zeggen.
Ja tuurlijk, 2 heel fijne winnaars. Ik had het op de Jumbo farce :]

De sfeer bij UAE vs Jumbo zal ook totaal verschillend zijn. Tophelper Yates in geel, Pogacar helemaal blij vs Jumbo zonder zege tot 2x toe en Vingegaard die (in de pers) verweten wordt.

Laatst bewerkt:
Hey Wout! Zin in een interview !?

"en slaat autodeur toe", ja want die deur lag er bijna uit hé man man 😂

Dit is toch enorm zonde voor Wout. Je ziet het altijd, een goedzak wordt nooit echt door iedereen geruggensteund.

Vingegaard kan je niets verwijten vind ik, die zit met zijn gedachten bij geel. De teamleiding en Kelderman dan weer 100% wel, beiden ontbrak koersintelligentie want dit was een ritwinst voor Wout op een gouden plateau. Hopelijk klopt die vanavond serieus op tafel.

Hopelijk dus straks een titel op Sporza a la: 'Wout schuift stoel onder tafel'

Vingegaard kan je niets verwijten vind ik, die zit met zijn gedachten bij geel. De teamleiding en Kelderman dan weer 100% wel, beiden ontbrak koersintelligentie
Benoot zijn koersintelligentie was toch ook niet top. Rijdt als een gek het gat dicht op Bilbao om dan leeggereden af te zakken naar de laatste positie. Waarna van aert zelf een paar keer mag gaan reageren.

Je bent al zoveel jaar prof, dan moet je toch het verstand hebben dat je Bilbao best wat laat sudderen net voor het peloton uit.

Vorig jaar was het een droomtour voor Jumbo. Maar sprookjes blijven niet duren.

Is natuurlijk ook gewoon het nadeel om bij zo'n klassementsploeg te rijden hè. Geef Wout een Tourploeg die constant in zijn dienst kan rijden en die had misschien al dubbel zoveel ritten gewonnen in zijn hele Tour-carrière.

Is natuurlijk ook gewoon het nadeel om bij zo'n klassementsploeg te rijden hè. Geef Wout een Tourploeg die constant in zijn dienst kan rijden en die had misschien al dubbel zoveel ritten gewonnen in zijn hele Tour-carrière.

VA wist natuurlijk naar waar hij ging. Jumbo is al langer op jacht voor Tour winst dan dat VA er rijdt.

Het is toch ook best triestig dat Vingegaard niet eens wou overnemen daar in het zog bij Pogacar. Ergens begrijpelijk hè, maar toch. Lelijke coureur.
Sú-per standaard toch?
Doorrijden en erop gelegd worden in de sprint en boni´s weggeven VS wachten op de achterliggende groep waarin je ploegmaat duidelijk de snelste is van het pak.
Hoe is dat zelfs een moeilijke beslissing?

Dat mensen vinden dat Vingegaard in die laatste km nog even moet rijden, tot daaraan toe, ik vind van niet maar voor dat standpunt kan ik begrip opbrengen.
Maar dat we nu ook al renners gaan verwijten omdat een clear cut objectief optimale beslissing nemen... zelfs het niveau hier wordt mee de dieperik in gesleurd precies.

Also: Wout had vandaag in geen enkele andere ploeg gewonnen. Wie ging controleren voor hem daar? En bij UAE zou Pogacar zeker ook niet gereden hebben... dan slachtoffered hij zijn sprint waar hij een pak boni´s kan nemen.

Vingegaard is DE kopman, VA is geen kopman maar heeft een vrije rol. Hij weet dat goed genoeg en is daar duidelijk ok mee, anders teken je niet bij.
Eigenlijk krijgt hij zelfs zeer veel steun in een team dat vooral op eindwinst mikt. Benoot en Kelderman verspillen hier misschien energie die ze elders tekort gaan komen om mee te zijn.

De sfeer bij UAE vs Jumbo zal ook totaal verschillend zijn. Tophelper Yates in geel, Pogacar helemaal blij vs Jumbo zonder zege tot 2x toe en Vingegaard die (in de pers) verweten wordt.
De denk écht niet dat Vingegaard wakker ligt van wat 2 Belgen op pensioenleeftijd vinden...

Laatst bewerkt:
Jongens, even voor de duidelijk want denk dat mijn reactie bij sommige verkeerd wordt geïnterpreteerd. Alhoewel ik letterlijk zeg dat het begrijpelijk is dat hij niet meerijdt, maar:

Er zouden genoeg andere renners gewoon meerijden met Pogacar daar, misschien niet vol, maar alleszins niet pertinent weigeren om over te nemen. Wat Vingegaard doet in zo'n situaties maakt van hem gewoon een lelijke coureur, meer moet je daar niet achter zoeken hoor. Het is gewoon allemaal veel te berekend en dat zien koersliefhebbers gewoon niet graag. Maar nogmaals: ik verwijt hem niks in die situatie.

En wat betreft Van Aert: Volgens mij was het juist beter als Vingegaard wat langer vooruit bleef met Pogacar. Zo laat je de andere renners het vuile werk opknappen dat je nu zelf hebt moeten doen en je nu de rit kost.

Feit is wel had Jonas iets of wat moeite gedaan en Wout wint dan heb je iemand die zich 5 dubbel gaat plooien in de rest van de tour. Da’s ook een deel koersintelligentie imo. Ik denk dat Wout het nu al rapper gaat laten varen in de komende weken. En had Pogi nog een paar seconden meer boni gepakt daardoor, daar gaat het volgens mij echt niet op aankomen in de eindafrekening.

De discussie van een ploeg heb je niet nodig, tot je plat valt of ergens een slipper maakt en moet teruggebracht worden.
Het zal nu rapper zijn "ah sorry mijn oortje werkte niet of teveel lawaai of weet ik veel wat", hopelijk moet Jonas zich binnen een aantal weken niet beklagen van 'had ik op dag 2 toch wat meer werk verzet ...".

On a sidenote, deze morgen Hermans getransfereerd voor Lafay en die dan ook nog eens kopman gemaakt. Top of beyondgaming league boys, alle toch voor 1 dag :oi22:

Ik denk eerlijk gezegd dat Vingegaard ook gewoon te weinig aanvoelt wat hij kan betekenen in zo een situatie. Is een situatie dat je als klassiek renner vaak tegenkomt, als GC renner nooit, dus geen verwijt mogelijk.

Toffe winnaar hoe dan ook. Jammer voor Wout, maar toch weer knap dat die daar u erhaupt zat... Had hem eigenlijk niet zo goed verwacht deze tour tbh

Terug
Bovenaan