Eland
Well-known member
Ik vrees meer en meer dat Vingegaard vandaag gaat uitpakken.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vrees meer en meer dat Vingegaard vandaag gaat uitpakken.

Een Pogacar met normale voorbereiding, geen pijn in de pols etc. gaat het verschil niet zo groot zijn.Vingegaard buitenaards kregen er toch een aantal gelijk achteraf.
Ik kan er niet super wild worden tho van onze Deen. K hoop dat die niet voor jaren vertrokken is. Nu goed zal hem worst wezen.
Ik weet dat het controversieel is, maar ik ga het gewoon zeggen. Ik geloof hier niets van. Of het nu legaal is of niet, dat terzijde. Van "equal playing field" is hier geen sprake. Noem me een pessimist of doemdenker, ik geloof niet dat dit vooral "talent" is.
Op een dag als vandaag zou je er wel over twijfelen , dit is alles en iedereen overklassen , Pogacar ook zeer sterk , maar dit . Niemand zou hier sneller zijn dan Vingegaard dat is zeker.Ik weet dat het controversieel is, maar ik ga het gewoon zeggen. Ik geloof hier niets van. Of het nu legaal is of niet, dat terzijde. Van "equal playing field" is hier geen sprake. Noem me een pessimist of doemdenker, ik geloof niet dat dit vooral "talent" is.
Oppassen met zo'n uitspraken. Bernal ging er ook een stuk of 5 minstens winnen (hoorde ik geregeld na zijn 1e Tourzege). De toekomst is voor niets of niemand gegarandeerd.Pogi gaat sowieso nog wel een paar Tours winnen, daar twijfel ik niet aan.
ja maar 5 keer de tour winnen ? Ik weet het niet , Vingegaard veel beter omkadert , en dan heb je nog Remco , Ayuso op komst .Een Pogacar met normale voorbereiding, geen pijn in de pols etc. gaat het verschil niet zo groot zijn.
Plus de factor Remco gaat misschien ook wel voor meer tactische opties zorgen.
Pogi gaat sowieso nog wel een paar Tours winnen, daar twijfel ik niet aan.
Zever... heel dicht bij de waarheid denk ik net... UAE heeft vandaag niks laten zien dat "speciaal" was... Jumbo had deze dag tot in het oneindige uitgekiend en gepland. (ok je moet fysiek ook net super zijn op die specifieke dag, maar ook dat hebben ze uiteindelijk gepland)Wat een zever
Trouwens Bert Blocken wil dat UCI ingrijpt op de fietsen op het dak
Pogacar moet echt weg bij die ploeg... Competitieploeg VS recreantenploeg. Vol wiel VS leeg wiel. Geen wissel VS wissel. Duizend fietsen op het dak VS tien...
Dan zijn dan enkel de duidelijk zichtbare zaken en zegt nog niets over het detail van voorbereiding...
was jij ook een van die gasten die colnagos brol vond voor dit seizoen waarna Pogacar eventjes RVV won?Het grappige is dat Vingegaard niet veel voorstelde. Die werd bv. 67 in de Tour de l'Avenir die gewonnen werd door de 2 jaar jongere Pogacar.Ik weet dat het controversieel is, maar ik ga het gewoon zeggen. Ik geloof hier niets van. Of het nu legaal is of niet, dat terzijde. Van "equal playing field" is hier geen sprake. Noem me een pessimist of doemdenker, ik geloof niet dat dit vooral "talent" is.

Wat heeft Jumbo dan laten zien dat 'speciaal' is?Zever... heel dicht bij de waarheid denk ik net... UAE heeft vandaag niks laten zien dat "speciaal" was... Jumbo had deze dag tot in het oneindige uitgekiend en gepland. (ok je moet fysiek ook net super zijn op die specifieke dag, maar ook dat hebben ze uiteindelijk gepland)
Voor Pogacar idem dan? Die rijdt hier ook gewoon een minuut sneller dan de rest van het pak hè
Los van alle details... die wissel vandaag zegt het allemaal: dat was gewoon compleet van de pot gerukt.was jij ook een van die gasten die colnagos brol vond voor dit seizoen waarna Pogacar eventjes RVV won?
Tuurlijk. We zullen het wel weten binnen 20jDat is het punt juist. Er rijdt er al eentje op zo een hoog niveau dat die meer dan een minuut sneller is dan het pak, en dan gaat er een andere dat doen. Plus, Pogacar is nooit uit het niets gekomen, Vingegaard zat 5 jaar geleden nog tussen de vissen. Maar daar gaat het ook niet om. Ik snap niet dat er 10 jaar lang bij elke goede prestatie vraagtekens gezet werden en dan nu heel weinig terwijl we echt ongelofelijke dingen zien. Dit is de gekste TT prestatie ooit misschien wel, of toch sinds die ene van Indurain. Ik geloof niet dat het gewoon "voeding" en "materiaal" is of whatever er elke dag gezegd wordt.
Wat een prestatie!Hier ga ik wel mee akkoord. Die wissel sloeg nergens op.Los van alle details... die wissel vandaag zegt het allemaal: dat was gewoon compleet van de pot gerukt.
Kijk waar Pogacar wisselt, zoals ik gisteren zei: bijna een kilometer ver op die klim, net voor het moment dat de baan naar de 9-11% knikt. Dat duurt 1400m tot aan de KoM en dan "vlakt" de baan terug een beetje uit. Ik heb er speciaal op gelet, het moment dat Vingegaard aan de KoM de bocht rond gaat hij direct terug in zijn beugel zitten... en daar rijden ze opnieuw 25-30kph. Aan zo'n snelheden is aerodynamica zóveel belangrijker dan 2kg verschil...
Je moet dus de tijd goedmaken die je verliest met die wissel (10 seconden?) + je moet alle tijd goedmaken die je in die laatste 3km verliest door slechtere aerodynamica en dan pas begin je eigenlijk voordeel van je wissel te halen... en dat alles op 1400m. As if...
Het feit dat geen enkele andere GC-ploeg wisselt zegt alles, dit was gewoon amateurisme.
Maar los van het team had het vandaag niet uitgemaakt... er is geen enkele fiets (op de auto of onder de renner) of omkadering die hier 4s/km gaat opleveren. Ik had verwacht dat Vingegaard vandaag 10 à 20 seconden zou pakken maar dit? Poeh...
Kung wisselt ook he, Yates dan weer nietLos van alle details... die wissel vandaag zegt het allemaal: dat was gewoon compleet van de pot gerukt.
Kijk waar Pogacar wisselt, zoals ik gisteren zei: bijna een kilometer ver op die klim, net voor het moment dat de baan naar de 9-11% knikt. Dat duurt 1400m tot aan de KoM en dan "vlakt" de baan terug een beetje uit. Ik heb er speciaal op gelet, het moment dat Vingegaard aan de KoM de bocht rond gaat hij direct terug in zijn beugel zitten... en daar rijden ze opnieuw 25-30kph. Aan zo'n snelheden is aerodynamica zóveel belangrijker dan 2kg verschil...
Je moet dus de tijd goedmaken die je verliest met die wissel (10 seconden?) + je moet alle tijd goedmaken die je in die laatste 3km verliest door slechtere aerodynamica en dan pas begin je eigenlijk voordeel van je wissel te halen... en dat alles op 1400m. As if...
Het feit dat geen enkele andere GC-ploeg wisselt zegt alles, dit was gewoon amateurisme.
Maar los van het team had het vandaag niet uitgemaakt... er is geen enkele fiets (op de auto of onder de renner) of omkadering die hier 4s/km gaat opleveren. Ik had verwacht dat Vingegaard vandaag 10 à 20 seconden zou pakken maar dit? Poeh...
Volledig akkoord dat Jumbo een veel betere ploeg is. Maar nee, zonder ‘hulpmiddelen’ is dit niet mogelijk.Hier ga ik wel mee akkoord. Die wissel sloeg nergens op.
Ik vrees een beetje dat Vingegaard en co gewoon veel beter omkaderd zijn daar bij Jumbo-Visma, ik ga niet zeggen dat er doping of zo mee gemoeid is, maar ik ben er wel van overtuigd dat men TJV veel beter is om het maximale uit een bepaalde renner te halen.
Intrinsiek heeft Pogacar gewoon duidelijk meer talent hè, daar bestaat zelfs geen twijfel over imo. Wissel die mannen van ploeg en Pogacar gaat hier voor zijn 4e Tourwinst, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.