Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Dat is het net, als je tegen Pogacar wil winnen dat moet je beredeneerd koersen. Vingegaard zal beter zijn in gewoon een strak tempo te rijden dan proberen snel een gat te slaan (bewijst zijn tijdrit & sprint vandaag), als je daarmee de TDF kan winnen i.p.v. 2de te worden waarom zou je het dan anders aanpakken.
Het is eigenlijk al ver gekomen dat je je anders zou moeten voordoen om geen urine of "erger" over jou te krijgen. En hoe koerst UAE dan wel aantrekkelijker dan Jumbo los van Pogacar? Ik zie niemand zoals Van Aert die regelmatig aanvalt of ritten probeert te winnen.
Ik heb het eigenlijk voornamelijk over de geslotenheid van Jonas tegenover een veel lossere Tadej.
Een karakter mag je niet veranderen voor de koers, maar dat is hetgeen waar het publiek van houdt, desnoods speel je even mee tegen je zin.
Een deel natuurlijk de calculerende machine (van Jumbo) met zoveel overmacht als ze willen. Nu pakt dat nog goed uit, maar wat als het blijft duren?

Jumbo kan zit een beetje menselijker gedragen :unsure:.
Roglic doet ook mee. Als TJV de Vuelta wint, dan hebbe ze de drie Grand Tours gewonnen in een jaar.
Vingegaard die meedoet, zou één van de redenen van TJV zijn om tegelijk ook meer data in te winnen over hoe Vingegaard zich verhoudt tegenover Remco, met het oog op de Tour van 2024?
Vingegaard + Roglic vs. Pogacar + Evenepoel? (Als Pogacar meedoet.)

Ik denk dat Vingegaard toch eerder gaat als steun voor Roglic + als backup. Als het even kan, willen ze winnen met Roglic Maar als het niet kan, dan gaan ze voor Vingegaard. (Vermoed ik.)
Als Vingegaard zich dicht bij Remco kan houden of zelfs voor in het klassement blijft, dan hoeft Jonas zich geen zorgen te maken over Evenepoel in de Tour volgend jaar. Zit hij op ruime achterstand én gaat de Deen ervoor, dan zou het misschien kunnen spannen.
Jumbo heeft Vingegaard overtuigd om mee te doen, want stel dat Roglic zoals vorig jaar valt, dan kunnen ze een historische treble in de prullenbak gooien.
Anderzijds kan Vingegaard zich eens testen om in de toekomst een dubbel te realiseren, waarvan ik hoop dat Pogacar dat ook eens probeert.

Realistisch gezien voor de kenners: hoeveel kans maakt Evenepoel volgend jaar in de Tour tegen een Vingegaard & Pogacar in deze vorm, en vooral de machine van Jumbo Visma?
Op dit moment zou ik zeggen heel weinig. Ik heb voorlopig nog geen indicatie gezien van Evenepoel om te kunnen stellen dat hij zou meekunnen met die twee heren.

Laat 'm om te beginnen al eens de Vuelta winnen en liefst zonder al te veel problemen. Als die al moeite gaat hebben met het huidige deelnemersveld dan vrees ik dat je niks te zoeken hebt tegen een frisse Pogacar/Vingegaard.

Op welke basis zeg je dat? Wattages? Karakteristieken? Ik heb dat gevoel ook wel, maar ken er te weinig van om het met feiten te kunnen staven.
Only time will tell.

Toen Ullrich zijn eerste tour won ging hij het record van 5 Tour zeges zeker doen sneuvelen. Toen Bernal zijn eerste won gingen er nog volgen. Toen Pogacar er 2 binnen had gingen er nog vele volgen.

Ook die toppers zijn geen robots. Het is geen garantie dat Vingegaard de komende x aantal jaar er telkens in slaagt om met deze conditie aan de start te staan. Of zonder tegen de grond te gaan Parijs haalt.

Evenepoel heeft al uitzonderlijke dingen getoond. Ik wil hem gerust het voordeel van de twijfel geven.

Denk ook niet dat Remco volgend jaar al in staat gaat zijn om echt mee te dingen voor de knikkers in de tour, proberen een rit te winnen en top 5 zou al mooi zijn. Verwacht ook niet dat ie zijn vuelta titel gaat verlengen, maar is wel perfect om zijn eigen grenzen weer te verlengen en te meten met een Ayuso, Rogla & Vingegaard.

Ik zou Jonas toch ook al durven opschrijven in de erelijst van de Vuelta winnaars tbh

Laatst bewerkt:
Hoe pissen die mannen eigenlijk terwijl ze rijden? Bij mijn outfit heb ik al moeite omdat rechtstaand te doen. Die broek begint 25cm hoger en gaat alleen maar omhoog bij mij.

Hoe pissen die mannen eigenlijk terwijl ze rijden? Bij mijn outfit heb ik al moeite omdat rechtstaand te doen. Die broek begint 25cm hoger en gaat alleen maar omhoog bij mij.
Gewoon door hun fluit er uit te halen:
  • Stoppen aan de kant
  • Al rijdend in de afdaling
  • Ploegmaat die duwt
Bij laatste 2 wel rekening houden met de wind

Op een parcours als dit jaar ? Niks, noppes, nade, niënte, njet, rien de knots, zero, nul. Met een 3de plaats achter die 2 mag hij heel tevreden zijn want dat is het maximum haalbare.
Indien je er anders over denkt wordt het tijd om de chauvinistische bril af te zetten.
In before kimme :lol:

Knap van de VocSnor, straks eerst nog eens knallen op de kasseien van de Champs.
Terecht. Ik had VA op 1 staan (echter naar huis) maar VocSnor stond toch ook in mijn top-5. Dus hij was wel 1 van de kandidaten.

Absoluut niet de talentvolste renner, verre van .. maar hij laat en doet er wel alles voor.
En hij was toch wel goed in vorm. Hij gaf zich ook altijd volledig.

Op een parcours als dit jaar ? Niks, noppes, nade, niënte, njet, rien de knots, zero, nul. Met een 3de plaats achter die 2 mag hij heel tevreden zijn want dat is het maximum haalbare.
Indien je er anders over denkt wordt het tijd om de chauvinistische bril af te zetten.
Het hangt ook af van de groeimarge hé. Vingegaard was daar ook plots heel snel.

Momenteel zou ik ook wel zeggen dat Vingegaard en Pogacar nog een niveautje hoger zijn.
Remco is van het niveau van Roglic - net onder die twee.

The future shall tell.

Pogacar's eerste Tour waar hij geen drie ritten wint.
Misschien sprint hij nog op de Champs-Élysées tegen maatje Philipsen.

En ik zie dan weer eerder Uitenbroecks bij Bora de Tour winnen dan Ayuso God weet waar.
Ik hoop dat hij hem vooral in zijn broek houdt eerlijk gezegd…

Voor boude statements is er toch ook maar één adres eh :p
Niklas de koning der voorspelling die zeker nooit uitkomen.

Intussen heeft de media mijn seconds of fame ook opgepikt :oi22: :oi22:

Het hangt ook af van de groeimarge hé. Vingegaard was daar ook plots heel snel.

Momenteel zou ik ook wel zeggen dat Vingegaard en Pogacar nog een niveautje hoger zijn.
Remco is van het niveau van Roglic - net onder die twee.

The future shall tell.
Natuurlijk. Ik heb het over nu. Het niveau dat Vingegaard, Pogacar en Evenepoel nu hebben. En dat op het parcours dat ze dit jaar afgelegd hebben. Remco maakt geen schijn van kans. Hij kan nog groeien, natuurlijk. Maar hij zal toch nog wat boterhammekes moeten eten :tongue:

Terug
Bovenaan