Tour de France 2025

Vdp nu ook ni de aanval (ze gaan die toch niet laten rijden aangezien ie goed is op dit type parcours) en Roglic even gelost trouwens

Ik snap niet dat hij probeert in de vlucht te geraken, wie gaat er hem laten rijden want is normaal goed op dit type parcours.
Hij is ook (nog) niet in absolute hoogvorm, dus het is niet zo dat je kansloos bent als je ermee op pad gaat. Zeker in dit peloton vol toprenners.

Genoeg renners die vandaag toch geïnteresseerd zouden moeten zijn in een vlucht

Laatste TDF's hebben ze hem maar zelden laten rijden hoor.
Maakt ook wel kans bij een sprint als ze de vlucht kunnen terugpakken.
Vorig jaar 2x mee, het jaar ervoor 3x. En maakt nooit van zijn leven kans op een sprint op zo'n aankomst als vandaag

Aha! Het jaarlijks fenomeen van koerskenners die enkel tijdens de tour opduiken hebben deze thread gevonden. :oi22:

Bekijk de finish van etappe 13 van de Giro eens opnieuw :)
En waar rijdt Pogacar daar? En vooral het is een stuk steiler dan toen.

Schermafbeelding-2025-07-01-om-09.35.54.jpg

Ik heb nooit gezegd dat hij 100% zeker wint. Jullie zeggen dat hij nooit kans maakt op een aankomst als vandaag wat niet klopt.
Jawel, met dit peleton wint ie nooit van zijn leven op zo'n aankomst. Hij heeft die explosiviteit niet om hier te winnen.

Ik begrijp niet goed dat Wellens daar zit te zeggen "wij gaan niet controleren (om de rit te winnen)" en dan zie je UAE nu echt geven op kop van het peloton om die vlucht zo net genoeg touw te geven om zichzelf op te knopen. Je kan ook gewoon niks zeggen of iets genre "we zullen zien hoe de koerssituatie zich ontvouwt" ipv te liegen. Je gaat mij toch niet wijs maken dat ze 2 uur geleden effectief niks gingen doen om dan nu plots te beslissen YOLO...

kon eventueel zijn dat ze het niet van plan waren maar nu ze halverwege de etappe op amper 45" seconden zitten, ze wel voor de etappe zege willen gaan?

Ik begrijp niet goed dat Wellens daar zit te zeggen "wij gaan niet controleren (om de rit te winnen)" en dan zie je UAE nu echt geven op kop van het peloton om die vlucht zo net genoeg touw te geven om zichzelf op te knopen. Je kan ook gewoon niks zeggen of iets genre "we zullen zien hoe de koerssituatie zich ontvouwt" ipv te liegen. Je gaat mij toch niet wijs maken dat ze 2 uur geleden effectief niks gingen doen om dan nu plots te beslissen YOLO...
Ze laten het nu wel wat oplopen precies. Afstoppen door op kop te rijden denk ik.

Nu blijft het weer plakken op 1:30, meh. Laat die vlucht toch doen.

Terug
Bovenaan