Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfs ne betoger die riep: Wat een circus!In Izegem heeft groenlinks blijkbaar ook een probleem met democratie?
Democratisch, alleen als het in hun kraam past?

Gingen normaal in de coalitie zitten, maar die heeft Cd&V opgeblazen. Hun woede zou dus eerder richting cd&v moeten.In Izegem heeft groenlinks blijkbaar ook een probleem met democratie?
Ik ga geen kleur bekennen, maar ik heb wel serieus gelachen toen ze hier in Gent met kaarsjes stonden aan't stadhuis.In Izegem heeft groenlinks blijkbaar ook een probleem met democratie?
. Als je u onredelijk opstelt zodat uw partner het overweegt om met een partij in zee te gaan die stuk verder van uw visie ligt, maar die water bij de wijn wil doen moet je het al heel bont maken.Ik ben geen vlaams belanger en zal er ook nooit op stemmen maar als ze democratisch mee in de meerderheid zitten heb ik er geen probleem mee. Nu gaat er weer veel gedoe op tv zijn hier voor. Ik denk dat het cordon het vlaams belang net groter heeft gemaakt dan kleiner die conclusie mogen we nu toch wel maken na meer dan 25 jaar.In Izegem heeft groenlinks blijkbaar ook een probleem met democratie?
Hadden zelf een akkoord met cd&v en vooruit , maar cd&v trok de stekker eruit.( er was zelfs al een foto.)Om tot een coalitie te komen in Izegem waren er door het grote zetelverlies van N-VA weinig opties.
De traditionele partijen kunnen zelf geen meerderheid vormen, die Stip+ partij kon niet gepasseerd worden.
Dat het cordon in Izegem is gebroken lijkt me toch de schuld van de traditionele partijen want Stip+ kon besturen met N-VA of met CD&V en Vooruit/Groen volgens de coalitiebouwer op de website van VRT nieuws.
Hadden zelf een akkoord met cd&v en vooruit , maar cd&v trok de stekker eruit.( er was zelfs al een foto.)
Postjes en onderlinge conflicten. Die lokale partij en N-VA gingen moeilijk samen. Maar blijkbaar wou de cd&v ook niet zonder N-VA.Inderdaad, denk dat het toch eerder over de 'postjes' ging aangezien ze toch bijna 2 weken hebben kunnen onderhandelen. Op basis van de resultaten leek het me ook geen zo'n complexe puzzel om tot een coalitie te komen zonder VB.
Waarom is dat ver ? Dat is gewoon een vodje papier dat je tekent...ik denk dat de traditionele partijen in Izegem vooral gepokerd hebben en gewoon verloren. En het VB dat zijn broek afgestoken heeft om mee te mogen besturen. Zeker dat etisch charter is echt wel een teken dat VB erg ver wou gaan om mee te besturen.
Postjes en onderlinge conflicten. Die lokale partij en N-VA gingen moeilijk samen. Maar blijkbaar wou de cd&v ook niet zonder N-VA.
Cd&v en N-Va hadden beter onder een Lijst Burgemeester opgekomen, waren ze mss de grootste zelfs. Tis pure dorpspolitiek, en een VB die zich dan makkelijker opstelt dan de rest.
Een bestuursakkoord is dan ook maar een vod papier natuurlijk.Waarom is dat ver ? Dat is gewoon een vodje papier dat je tekent...
De partij stip+ heeft toch niks te maken met NVA. Antwerpen was ook een SPA bastion vroeger.Inderdaad, al veroorzaakt het toch serieuze nationale verontwaardiging. Ik vind dat de huidige burgemeester toch een gigantische blunder heeft gemaakt. Izegem is toch de stad van Geert Bourgeois de founding father van de N-VA. Vlaams Belang heeft serieuze toegevingen gedaan, maar het is nog altijd Vlaams Belang.
Serieus geblundert idd, alleen een blinde zag het niet aankomen dat zijn partij ging verliezen. 6 jaar geleden was N-VA 1 en Stip 2 , dan heeft N-VA Stip gepasseerd om samen met cd&v te gaan. Dat is men bij die lokale partij niet vergeten. Er is geen cordon tussen lokale partijen en VB. En zeker als die lokale partij ook een volks karakter heeft, waren die politieke spelletjes toch riskant. Er is wel maar 1 zetel op overschot, dus echt stabiel is de nieuwe coalitie ook niet.Inderdaad, al veroorzaakt het toch serieuze nationale verontwaardiging. Ik vind dat de huidige burgemeester toch een gigantische blunder heeft gemaakt. Izegem is toch de stad van Geert Bourgeois de founding father van de N-VA. Vlaams Belang heeft serieuze toegevingen gedaan, maar het is nog altijd Vlaams Belang.
Het is niet omdat je het een ethisch charter noemt. Dit, https://kw.be/nieuws/politiek/lokal...-samen-het-izegemse-stadsbestuur-gaan-vormen/, als inhoud heeft. Dat het daarom significant is in zijn geheel.Een bestuursakkoord is dan ook maar een vod papier natuurlijk.
De partij stipt heeft toch niks te maken met NVA. Antwerpen was ook een SPA bastion vroeger.
Dat kan bij u zo over komen maar bij mij komt het toch over sat stipt+ wil samenwerken met het vb als het een groot deel van hun (nationale) partijprogramma in de vuilbak gooit. Imo doe de lokale vleugel daat door dat te tekenen ook wel afstand van het partijstandpunt. En wanneer dat in de realiteit blijkt dat men zich daar niet aan houdt kan stipt+ daar inderdaad gewoon de stekker uit trekken zonder gezichtsverlies te lijden.Het is niet omdat je het een ethisch charter noemt. Dit, https://kw.be/nieuws/politiek/lokal...-samen-het-izegemse-stadsbestuur-gaan-vormen/, als inhoud heeft. Dat het daarom significant is in zijn geheel.
Wat gaan ze doen... de coalitie afbreken ?
Allez je weet dat het vergrootglas er gaat opliggen bij elke coalitie die het VB aangaat. Dan weet je defacto dat het zaak gaat zijn om op dit moment op uw beste gedrag te zijn.
En dat ook vanuit het nationale front daar serieus de nadruk op ligt om de weg vrij te kunnen maken om ook overwogen te worden in de rest van Vlaanderen.
Ik zie gewoon de meerwaarde er niet van in om dit te tekenen behalve dat het een excuustruus is. Allez zo komt mij dat toch over.
klopt maar de traditionele partijen wouden geen toegevingen doen tot de standpunten van de partij stipt+. Moest men dit wel gedaan hebben was er wel een coalitie mogelijk natuurlijk. Het politieke spel is geven en nemen en de grootste partij heeft altijd de mogelijkheid om veel te nemen.Klopt, maar die man van Stip zegt zelf op de tv dat het Vlaams Belang de tweede keuze was. Een bestuur met VB kon in Izegem toch sowieso vermeden worden?