Verkiezingen in Izegem

Ipv bedreigingen te veroordelen geeft de huidige burgemeester volgende reactie:

“Voor je zoiets doet, is het best daarover eens goed te bezinnen. Wat hadden ze gedacht, dat het zomaar zou passeren… Maar ik ben vooral blij voor de stad Izegem dat het akkoord is opgeblazen, want het was vooral een slechte zaak voor onze stad in het algemeen.”

Je zit daar aan ene kant met een huidige burgemeester die (fysieke) bedreigingen normaal lijkt er vinden
En aan de andere kant een (mogelijke) toekomstige burgemeester die toegeeft aan bedreigingen/chantage

Ziet er rooskleurig uit daar :unsure:
Te gek voor woorden

“Voor je zoiets doet, is het best daarover eens goed te bezinnen. Wat hadden ze gedacht, dat het zomaar zou passeren… Maar ik ben vooral blij voor de stad Izegem dat het akkoord is opgeblazen, want het was vooral een slechte zaak voor onze stad in het algemeen.”

Je zit daar aan ene kant met een huidige burgemeester die (fysieke) bedreigingen normaal lijkt er vinden
En aan de andere kant een (mogelijke) toekomstige burgemeester die toegeeft aan bedreigingen/chantage

Op FB al wat argumenten gezien wat de intoleratieparadox betreft: ga je intolerant moet zijn voor de intoleranten, omdat je anders gaat afglijden naar een fascistische staat. Maar ik betwijfel dat Izegem de voorhoede is van een fascistische staatsgreep.

Ik denk dat je hier wel 2 zaken met elkaar door elkaar haalt.

Tis niet omdat je voor partij X stemt, dat je akkoord gaat met alles wat die partij ook doet. Zo werkt het echt wel niet.
Vandaar de term "met de dichtgeknepen neus stemmen" of "strategisch stemmen". Omdat de keuze soms bestaat tussen pest en cholera.

Op FB al wat argumenten gezien wat de intoleratieparadox betreft: ga je intolerant moet zijn voor de intoleranten, omdat je anders gaat afglijden naar een fascistische staat. Maar ik betwijfel dat Izegem de voorhoede is van een fascistische staatsgreep.
Ik ben altijd trots geweest dat ik in een land woonde waar de macht vredig werd overgedragen.

Dat kan ik dus niet meer zeggen.

Ik ben West-Vlaming uit Ardooie (buurgemeente van Izegem) en woonachtig te gent.

Beide wel heel actief in het nieuws geweest onlangs dat er rechts of centrum-rechtse mensen bedreigt zijn. Vind ik niet kunnen, los van wat ik van die hun standpunten vind.

Ik denk dat je hier wel 2 zaken met elkaar door elkaar haalt.

Tis niet omdat je voor partij X stemt, dat je akkoord gaat met alles wat die partij ook doet. Zo werkt het echt wel niet.
Klopt, maar als je in het voorbeeld van Mechelen dan toch niet voor het mobilitietsplan bent dan ga je toch niet opnieuw daarop stemmen?

Oke als het in zijn kar past, degoutant! De kans voor eens te laten zien wat ze effectief konden (en laat ons eerlijk zijn, niets meer zoals gelijk welke schepen van eender welke partij) maar neen de boel afdreigen... Dat zijn weer x aantal stemmen voor Vlaams belang dat ze volgende zitting naast hun naam mogen zetten. Mijn afkeer voor alles wat met politiek te maken heeft is alleen maar groter en groter aan het worden. Wat voor nut heeft stemmen nog als die met de grootste mond het bestuur kan bepalen!?

Kunnen partijen die samen opkwamen bij de verkiezingen nu terug splitsen eigenlijk? Bijvoorbeeld in het geval van Izegem: zou N-VA daar een coalitie kunnen vormen met een deel van de verkozenen bij Stip?

Ik zou als N-VA zijnde het initiatiefrecht opzij schuiven en die bedreigingen laten onderzoeken, of op zijn minst verdere coalitievorming on-hold zetten als signaal dat zoiets niet geaccepteerd wordt. Ik kan van de leden van STiP+ begrijpen dat ze hun privé leven niet willen om zeep helpen voor hun politieke principes maar zomaar overgaan tot een alternatieve coalitie-vorming zonder meer kan toch ook niet. In Gent kan je oeverloos blijven lullen over de situatie lang beide zijden maar onder de streep zijn daar geen grote democratische principes gebroken, ik vind de situatie in Izegem van veel grotere proporties. Zéér benieuwd naar de reactie van de nationale partijen, want dat gaat de geloofwaardigheid van het 'Vlaams Belang is ondemocratisch' mantra voor de toekomst bepalen. Die van de lokale N-VA en CD&V mandatarissen waren alvast extreem teleurstellend.

stereotypes en veralgemeningen zorgen net voor polarisatie
De groen-links fascistische stoottroepen hebben alvast hun slag thuis gehaald zowel in Gent als Izegem.

Wat STIPT betreft ze zouden beter de bedreigingen online verspreiden met foto en partijkaart.

Toch ook wel een zwarte dag voor de democratie in izegem. De polarisiatie sijpelt door en de democratische principes worden echt wel overboord gegooid.

Ook in Houthalen Helchteren zouden bepaalde mensen bedreigd geweest zijn. Ik hoop toch dat politie en parket dit serieus nemen.

Heb nog nooit van vlaams belangers gehoord die beginnen dreigen zijn omdat ze niet mochten meespelen. Het zegt toch wel veel over die linkse rakkers. Geen goeie reclame hoor vrienden, beschamend!

Voor Van Grieken is dit natuurlijk ergens wel weer ideaal. Nu kan hij zeggen dat het de andere partijen zijn die ONdemocratisch en de echte facisten zijn in Izegem. En hij heeft dan niet eens (volledig) ongelijk.

Kunnen partijen die samen opkwamen bij de verkiezingen nu terug splitsen eigenlijk? Bijvoorbeeld in het geval van Izegem: zou N-VA daar een coalitie kunnen vormen met een deel van de verkozenen bij Stip?
Ik vermoed dat ze dat gaan proberen alvast. Het water zit zeer diep tussen NVA en Stip. Maar het is Stip+ , en die 2 liberalen die overstag gingen, kunnen helaas perfect opnieuw overstag gaan naar de N-VA. Liberalen doen immers alles voor een postje.

Ik vermoed dat ze dat gaan proberen alvast. Het water zit zeer diep tussen NVA en Stip. Maar het is Stip+ , en die 2 liberalen die overstag gingen, kunnen helaas perfect opnieuw overstag gaan naar de N-VA. Liberalen doen immers alles voor een postje.
Is het op voorhand aangegeven dat ze uit het kartel kunnen. Want naar wat ik lees van bvb in Gent moet op voorhand wel een document opgemaakt geweest zijn waarin dit effectief vermeld is.

Heb nog nooit van vlaams belangers gehoord die beginnen dreigen zijn omdat ze niet mochten meespelen. Het zegt toch wel veel over die linkse rakkers. Geen goeie reclame hoor vrienden, beschamend!
Das niet zeker dat het vanuit linkse hoek komt he. Het komt vooral van de werkgevers van de 'STIP+' leden.
De beslissing kwam er na een betoging van een paar honderd burgers die Vlaams Belang niet konden smaken in hun gemeentebestuur, fysieke bedreigingen tegenover de kandidaten van STIP én werkgevers die lieten verstaan dat ze leden van de partij zouden ontslaan als ze in zee gingen met extreemrechts. Het initiatiefrecht komt nu in de handen van de N-VA van uittredend burgemeester Bert Maertens.

Unia nu is het de moment om op te staan en hier keihard op te vliegen. Het is letterlijk discriminatie op grond van politieke overtuigingen.
https://www.unia.be/nl/discriminatie-politieke-overtuiging

Bovenstaande op basis dat die zaken feitelijk allemaal wel gebeurd zijn en het geen hearsay is want echt specifieke voorbeelden heb ik in de media nog niet zien verschijnen.

Dan toch niet.

Wat een circus is de politiek eigenlijk terug de laatste week.
100% akkoord en ik vind circus nog een beleefd woord hiervoor.

Is het op voorhand aangegeven dat ze uit het kartel kunnen. Want naar wat ik lees van bvb in Gent moet op voorhand wel een document opgemaakt geweest zijn waarin dit effectief vermeld is.
Ik denk dat dat zuiver over opsplitsing in fracties gaat. Als onafhankelijke uit het kartel stappen kan volgens mij gewoon altijd.

Voor Gent kan niet opsplitsen in Vooruit & VLD maar de Vooruit (of VLD) leden kunnen wel gewoon uit het kartel stappen op individuele basis denk ik. :unsure:

Gemeentepolitiek overtreft toch wederom de drama van "mean girls" of eender welke random groep 16 jarige pubermeisjes... man man man.

Toch beetje scary als dat de figuren zijn die uiteindelijk de regels ivm stedebouwkundige zaken of flitslocaties bepalen. Het is moeilijk om te blijven vasthouden aan "we hebben het beste voor met de mensen"...

Terug
Bovenaan