Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doxing is niet het antwoord, dan ben je van hetzelfde laken een broek. Die dreigementen moeten bestraft worden, want een democratie onwaardig, maar dat moet dan wel gebeuren door de bevoegde instanties, dwz door justitie.N.a.v. het geval in Izegem moet het betrokken bedrijf (of bedrijven of bedrijfsleiders) toch met naam bekend worden gemaakt? Dit kan toch niet getolereerd worden?

strafbaar is geen vrijgeleide om het recht in eigen hand te nemen.Je kan toch moeilijk dialoog (mag nog harde taal zijn) op een forum vergelijken met het effectief bedreigen van mensen met ontslag of erger. Het 1 is vrije meningsuiting, het ander lijkt mij strafbaar te moeten zijn.![]()
Ik maak die vergelijking niet, ik zeg wel dat er velen hier bijdragen aan de polarisatie en het klimaat waar dit soort bedreigingen mogelijk gemaakt worden. En daarbij zijn er op de vorige pagina al 2 leden die oproepen tot doxing.Je kan toch moeilijk dialoog (mag nog harde taal zijn) op een forum vergelijken met het effectief bedreigen van mensen met ontslag of erger. Het 1 is vrije meningsuiting, het ander lijkt mij strafbaar te moeten zijn.![]()
Ik maak die vergelijking niet, ik zeg wel dat er velen hier bijdragen aan de polarisatie en het klimaat waar dit soort bedreigingen mogelijk gemaakt worden. En daarbij zijn er op de vorige pagina al 2 leden die oproepen tot doxing.
Ik reageerde daar in de eerste plaats met een boutade op een oneliner en legde daarna uit wat het gevoel is dat bij veel mensen leeft, omdat velen geen inzicht hebben in de reden waarom mensen vasthouden aan het cordon, maar los daarvan schreef ik ook:Draag jij niet bij tot polarisatie? In de thread 'cordon doorbroken in Ranst' spreek jij toch ook over "met de Duivel in zee gaan om postjes te pakken" of "je maakt geen deals met de Duivel".
We moeten allemaal in de spiegel kijken, als we willen dat ons systeem van beschaafde meningsverschillen stand houdt.
Ik legde daar uit wat het gevoel is dat bij veel mensen leeft, maar los daarvan schreef ik ook:
is het duidelijk dat de posters zelf deel uitmaken van het probleem.

Doxing is niet het antwoord, dan ben je van hetzelfde laken een broek. Die dreigementen moeten bestraft worden, want een democratie onwaardig, maar dat moet dan wel gebeuren door de bevoegde instanties, dwz door justitie.
En in Brecht ook.![]()
Cordon in Izegem dan toch doorbroken, Vlaams Belang en STiP+ bereiken alsnog akkoord: “Een gedeelde honger om een nieuwe wind te doen waaien”
Net zoals in <a href="https://www.hln.be/brecht/waarom-nu2960-het-cordon-sanitaire-in-brecht-breekt-n-va-wilde-niet-onderhandelen-ze-eiste-alleen-het-verhaal-van-de-slechte-verliezer~a366b272/" target="_blank">Brecht</a> gaat vandaag ook in Izegem een partij, namelijk STiP+, in zee met Vlaams...www.hln.be
Opnieuw een coalitie met VB, benieuwd of deze blijft standhouden.
In Brecht smijten ze de burgemeester uit de partij en in Izegem sturen ze het VB recht in de armen van Stip+ door zich halsstarrig aan de N-VA vast te klampen.En in Brecht ook.
Was opnieuw de dag van de deadline , zullen zien wat het brengt. Het was met Vlaams Belang of een geheime stemming. Het vertrouwen tussen de lokale politici in Izegem is zeer laag, dat is duidelijk.
3)Onder discriminatie wordt verstaan het, zonder rechtvaardiging, anders behandelen van mensen of (minderheids)groepen vanwege bijvoorbeeld afkomst, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd. Discriminatie staat haaks op het grondbeginsel dat alle mensen gelijkwaardig zijn.
Dat is het niet. Discriminatie is het anders behandelen (benadelen) is van mensen op basis van beschermde kenmerken. En politieke overtuiging is een beschermd kenmerk. In dit geval kàn het anders zijn, omdat dat onderscheid objectief te verantwoorden valt. Dat zal ook zijn wat de ABVV hier zal proberen aan te tonen."
Drie leden uit vakbond gezet wegens lidmaatschap van Vlaams Belang"
Waarom is het wel oké als er staat "wegens lidmaatschappij VB" en niet "wegens homo zijn"?
Tja, ik vind dat zeer logisch, want als je lid wordt van die vakbonden staat er zeer duidelijk dat je het lidmaatschap van die vereniging niet kan verzoenen met lidmaatschap van die vakbond. Vind het alleen jammer dat het ACOD niet een stap verder gaat en ook niet de resem PvdA leden uitsluit die ze in hun rangen hebben, tikkeltje hypocriet als het aankomt op het bestrijden van politiek extremisme.
Ik ben dan weer averechts genoeg om te vinden dat zo'n discriminatie-wet ook niet zou mogen gelden wanneer andere verenigingen leden uitsluit op basis van andere kenmerken die in conflict zijn met hun doel. Ik snap dat ik als man geen lid kan worden van Ferm (vrouwenvereniging), al mag je dat tegenwoordig misschien ook niet meer zeggen.