{BK}Black Devil
Well-known member
Links en demonstreren zit er wel ingebakken , dat heb je bij rechts toch veel minder.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Links en demonstreren zit er wel ingebakken , dat heb je bij rechts toch veel minder.
Nee... Waarom?
Als je per sé een linkse coalitie wou dan had je maar op de linkse partij moeten stemmen, aka Groen. En niet op een centrumblok waarvan je op voorhand verdomd goed had kunnen weten dat het na de verkiezingen beide kanten op kon vallen. De mensen die zéker niet mogen klagen zijn net de Vooruit kiezers in dit verhaal...
.
.Euh dat hij met N-VA in zee gaat dat vind ik niet zo'n strak plan. Gent is een progressieve stad. N-VA is een rechtse partij. In mijn geval vind ik dat wat minder. (reporter vraagt waarom in zijn geval) Ahwel je ziet toch aan mijn huidskleur dat ik niet wil dat N-VA gaat meebesturen in Gent.
.
bron?Freya Van den Bossche (Vooruit): "Hadden geen rekening gehouden met dit scenario"
De top van Vooruit in Gent zit op dit moment samen. Vooraf zei Freya Van den Bossche dat Vooruit geen rekening had gehouden met dit scenario, waarbij er niet meer met Groen maar met de N-VA wordt onderhandeld.
"Zelfs één dag later voel ik de teleurstelling nog heel hard", aldus Van den Bossche. "Groen is altijd onze bevoorrechte partner geweest. We gaan kijken hoe we hiermee omgaan.”
Man, Vooruit is wel heel naïef geweest in hun stadslijst.
De VRT liveblog - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/21/liveblog-verkiezingen-21-oktober/bron?
Ik kan letterlijk maar één goeie reden bedenken voor alles wat zich de voorbije 2-3 jaar heeft afgespeeld in Gent: Vooruit wou AB-SO-LUUT geen Groene burgemeester. Er is volgens mij geen enkele andere goeie/logische reden om als grootste van 2 partijen in een kartel te stappen maar niet de lijsttrekker/hoofdkandidaat burgemeester af te leveren... ik heb nog zitten lachen met De Clercq toen ze de nieuwe regels invoerden en dan plots stapte Vooruit mee in dat kartelMan, Vooruit is wel heel naïef geweest in hun stadslijst.
Ik heb die beslissing nooit begrepen.De VRT liveblog - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/21/liveblog-verkiezingen-21-oktober/
post van 19:56 of 19:45 - geen rechtstreekse link.
de 2 grootste partijen ginder - nochtans beiden uit hetzelfde politieke spectrum - zien al geen mogelijkheid meer tot samenwerking.
Ik kan letterlijk maar één goeie reden bedenken voor alles wat zich de voorbije 2-3 jaar heeft afgespeeld in Gent: Vooruit wou AB-SO-LUUT geen Groene burgemeester. Er is volgens mij geen enkele andere goeie/logische reden om als grootste van 2 partijen in een kartel te stappen maar niet de lijsttrekker/hoofdkandidaat burgemeester af te leveren... ik heb nog zitten lachen met De Clercq toen ze de nieuwe regels invoerden en dan plots stapte Vooruit mee in dat kartelIk heb die beslissing nooit begrepen.
Gent is op gemeentepolitiek vlak toch wel een beetje the gift that keeps on giving.
.Christophe Peeters was ook een van de betrokkenen in het Publipart schandaal trouwens.Christophe Peeters, oud- (en toekomstig) schepen van Open VLD in Gent, heeft al jaren een job als Business Development Manager bij Interparking, het bedrijf dat de parking op het Zuid in handen heeft. Maar dat dit misschien wel iets met het voorstel voor uitbreiding te maken heeft is totaal uit de lucht gegrepen, laat hij weten.
Maar op basis van wat zeg jij dat VLD de kleinste partij is?Dat Groen niet mee mag doen, tot daar aan toe als ze een meerderheid vinden met andere partijen. Maar dat VLD daar weer als kleinere partij tussen zit, pfff.
Aantal verkozenen uit de lijst die van VLD komen.Maar op basis van wat zeg jij dat VLD de kleinste partij is?
Ze kwamen als kartel op, je kon dus niet stemmen op partij specifiek. De Clercq haalt de meeste voorkeurstemmen, en hij is duidelijk wel VLD.
Moeten we daar echt van verschieten met alles wat zich alleen dit jaar al binnen die partij heeft afgespeeld?...MDC is een platte opportunist.