Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik zou die zo graag eens opnieuw spelen op de Switch 2. Een van de meest memorabele games die ik ooit speelde. Maar heb het ooit aan iemand uitgeleend en ik weet dus niet meer aan wie 😔 al meermaals gevraagd aan iedereen die ik ken die ook een Switch heeft, maar niemand heeft mijn spel.
Opnieuw kopen is geen optie?

Ik ben nu Metroid Prime Remastered aan het spelen. Op het begin dacht ik 'wat een topspel' maar hoe meer ik speel, hoe minder goed ik het vind. Constant terug gaan naar vorige levels om upgrades te verkrijgen begint serieus tegen te steken. Ik hoop dat dat bij Metroid prime 4 ook niet zo gaat zijn. Haalt echt serieus het tempo uit het spel.

Is dat niet eigen aan Metroid(vania)s? Allez, dat je moet terugkeren naar vorige delen van de map en dat je maar gradueel upgrades krijgt.
Dat is inderdaad het geval.
Bij sommige games stoorde mij dat totaal niet (bijvoorbeeld bij Ori) maar bij Metroid Prime begint het mij toch serieus tegen te steken. Na 5 keer terug te keren naar elk level, begint het wel wat te veel van het goede te worden.

Laatst bewerkt:
Nieuwe setup gebouwd en ik dacht, zal dan nu maar toch is Cyberpunk testen omdat dat toch zo een beetje de nieuwe ''will it run crysis'' geworden is voor high end systemen.

Ik ben hier denk ik redelijk alleen maar ik vind dat grafisch echt underwhelming. Alles maxed, ding opteerde automatisch voor DLSS (was zowat de posterboy game ervoor) en het doet me heel hard denken aan de blurry era van de Xbox 360 en PS3. Gewoon echt niet scherp tenzij je met sharpness speelt in de settings. Die DLSS is toch echt wel ongeziene rommel en een slechte trend voor gaming in general.

DLSS: Developers’ Lazy Shortcut System

Ik spot artifacting, textures die veranderen naarmate je dichter komt, characters met 2 oog irissen, ...

Nieuwe setup gebouwd en ik dacht, zal dan nu maar toch is Cyberpunk testen omdat dat toch zo een beetje de nieuwe ''will it run crysis'' geworden is voor high end systemen.

Ik ben hier denk ik redelijk alleen maar ik vind dat grafisch echt underwhelming. Alles maxed, ding opteerde automatisch voor DLSS (was zowat de posterboy game ervoor) en het doet me heel hard denken aan de blurry era van de Xbox 360 en PS3. Gewoon echt niet scherp tenzij je met sharpness speelt in de settings. Die DLSS is toch echt wel ongeziene rommel en een slechte trend voor gaming in general.

DLSS: Developers’ Lazy Shortcut System

Ik spot artifacting, textures die veranderen naarmate je dichter komt, characters met 2 oog irissen, ...
Ik zet DLSS standaard gewoon uit. Ziet er allemaal zo fake en blurry uit. Ik vind dat echt extreem mottig. Snap de buzz niet.

Goh misschien wel maar blijft toch wat lullig dan, 2 keer geld geven aan een zelfde spel. Wie weet komt het ergens wel nog eens boven.
ik heb die voor 25 euro tweedehands gekocht. Je kan die toch kopen en als het jouwe opnieuw opduikt verkoop je het andere. Zeker als je die zo graag opnieuw wilt spelen

Hollow Knight (PS5)

Even vergelijken of Silksong nu wel degelijk moeilijker is of niet.
Heb net de Dream Nail ontvangen dus zit ongeveer halfweg.

The Witcher 3: Blood & Wine

Topgame, niet te geloven dat het al 10 jaar oud is (speel nog op de PS4).

De Blood & Wine DLC is wel echt enorm. Voelt als een hele nieuwe game. Verhaal ook weer meeslepend en goed uitgewerkt.

Ik had de tragic ending, zowel Anna Henrietta, Syanna als Detlaff dood. Voelde wel als een afgesloten hoofdstuk met Triss op de bank buiten in Corvo Bianco. Toch nog eens herspelen om Yennefer daar te krijgen.

Ondertussen dik 20 uur met Hades 2 en het begint een beetje zen glans te verliezen. Er is genoeg diepgang maar het verhaal rond Melinoë vind ik eerlijk iets minder interessant dan toen met Zagreus in Hades(1)

Triestig genoeg zag ik gisteren dat Absolum is uitgekomen... OPNIEUW een roguelite met een coole artstyle, terwijl ik er juist aan zat te denken om Dragon quest builders nog eens op te starten.

Reviews voor Absolum zijn veelbelovend. Devs zijn dezelfde van Streets of Rage 4... Ik weet niet waarom, maar die fantasy setting/artstijl in de tekenstijl spreekt me zeer aan. Vraag is of ik mezelf ervan zal kunnen wegtrekken eens Dragon quest 1+2 HD-2D remake uitkomt einde oktober.

@Michster Absolum demo al redelijk wat gespeeld. Fun, zeker in co op. Maar de roguelite elementen.. kweet het nog niet. Overtuigde alleszinds het minst op dat vlak.. in de demo wel.

Voorlopig qua co op toch nog zeker geen vervanger voor SoR4, Fight'N'Rage(n1 imo) of het geweldig harde Rampage Knights(enige lite uit die hoop, een must voor kind en gezin, als ge wilt ik heb nog een code voor u, gratis).

Nu ik geef wel niks om het verhaal en ervaarde dat destijds in Hades ook eerder als een hiccup dan een +punt. Mijn lites heb ik het liefst non stop gameplay. Instant.

Qua productiewaarden wel immens indrukwekkend. Komt hier waarschijnlijk binnenkort wel binnen.. eens ik Silent Hill uit heb.. en FE Engage.

Zelf kriebelt het hier wat om nog eens een fps te spelen nadat ik voor de zoveelste keer met mijn broerke Halo coop aan het spelen was. In sale, is de Master Chief Collection zijn 10euro alleen al waard voor de Firefight mode.

Max difficulty met 4 en tweaken naar uw goesting. Geweldig leuk en weinig dat er met te vergelijken valt. Als ge er maar één moet kopen, doet uzelve een plezier en in sale kost Reach 2.5euro voor nog steeds één van de beste fps campaigns en gewoon algemene co op ervaringen ooit. En dit van een notoir "Halo hater" dat nog steeds teveel tijd verspilt met op die franchise te schijten :D

Dus na die potjes co op firefight(vooral Gruntpocalypse met 2 getweaked als een nauwelijks te overleven survival mode) deze week toch nog eens de gratis content van Destiny 2 gechecked alvorens de Legacy Collection aan te schaffen.. en wat een twee uitersten. Qua gameplay is het echt Halo 3.0 met wat mindere ai.. maar die mmorpg elementen en dan het ergste toch, die monetisation er rond is toch iets gruwelijk lelijk.

Ik hoop dat Sony ooit Bungie weldegelijk over neemt en een volledig single purchase "director's cut" editie maakt van Destiny 2 want ik wil wel.. maar fuck it als ik al moet beginnen rekenen en plannen om een spel te spelen. Uuugh. Een dungeon key van begot 3 a 4u gameplay kost apart telkens nog eens 20euro? The fuck?

Ah well. Vanavond eens de demo van Atomic Hearts checken gezien die in de nieuwe Choice zit.

@Koonut Gisteren opgestart en de artstyle/music zijn wel ferm gedaan, maar de beat em up gameplay lijkt niet echt iets voor mij te zijn. In een game gelijk SoR4 vond ik het wel fijn genoeg om me te amuseren, maar hier ben ik er nog niet zo gek van. Ik zal het nog wat meer tijd geven.

Ik zal wel wachten op die befabelde halo CE remake. :unsure: Dan kan ik het spelen op een dualsense (as uncle Phil intended)

Bye sweet Carol

De grafische stijl is geweldig. Een donkere disney achtige stijl.
Maar de puzzles en gameplay zijn niet echt boeiend. Controls voelen ook niet strak genoeg.
Heb zo een tijd vast gezeten omdat mijn personage aan een hendel moest geraken die boven je hangt. Simpel genoeg door een doos te verplaatsen en onder de hendel te plaatsen. Maar dat werkte niet... nee, de doos moest per se naast de hendel staan, en niet eronder, en dan erop klimmen om de hendel te kunnen gebruiken. :sop:
Ook vastgezeten in een loop dat ik mijn personage niet kon bewegen en een monster mij meteen pakt als het weer ging laden. :sop:

Ik zou eerder aanraden om een playthrough op youtube te bekijken ipv de frustraties van de controls en puzzles te doorstaan.
De animaties, en de monsters zijn echt wel mooi gedaan en het verhaal was leuk om gezien te hebben.

Laatst bewerkt:
Hollow Knight (PS5)

Even vergelijken of Silksong nu wel degelijk moeilijker is of niet.
Heb net de Dream Nail ontvangen dus zit ongeveer halfweg.

Uitgespeeld, 30u en 95 procent. Nu nog true ending unlocken.

Heb de indruk dat het eenvoudiger was dan Silksong. De gauntlets waar progressie achter zit zijn veel minder moeilijk. ( Ik heb het dan niet over coloseum trial 3 of Pantheon. Want die zijn dan weer belachelijk moeilijk)

Het charm systeem geeft ook meer build vrijheid en vind ik iets leuker dan het crest systeem van Silksong. Oja, de bankjes en kaarten kosten in HK veel minder geld en moet je dus niet voor farmen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan