Brt
Banned
Federale overheid bijvoorbeeld enkel gratis openbaar vervoer dus geen tegemoetkoming auto. Werken in Bxl met ov is makkelijk 1 uur onderweg.dat hangt af van de sector (voor de vergoeding) en de plaats van tewerkstelling. (voor de kost)Wat jij niet beseft of in rekening wil nemen, is dit:
Er zijn 300 K werklozen, die sancties zijn zeer beperkt in aantal en wellicht beperkt in tijd. Werklozen kennen die regeltjes ook wel en zullen er wel voor zorgen dat ze in orde zijn.Sancties door de RVA in 2001 in Vlaanderen (enkel effectieve sancties, geen verwittigingen. Uitsluitingen zitten ook in andere categorieën oor alle duidelijkheid, dit is gewoon de statistische onderverdeling)
Vrijwillige werkloosheid (federaal) 9.452
Administratieve sancties (federaal) 4.194
Passieve beschikbaarheid (gewesten) 6.941
Uitsluiting door de gewesten in geval van onbeschikbaarheid of schrapping als werkzoekende 10
Uitsluiting door de RVA op basis van artikels 56 - 58 (niet-vergoedbaarheid) 4
Actieve beschikbaarheid (gewesten) 162
Ik heb een buurman die nog gebruik heeft kunnen maken een paar jaar terug (regel is afgeschaft nu) van brugpensioen omwille van faillissement en op 55 gedaan met werken: de vakbond heeft letterlijk tegen hem gezegd: Maak u geen zorgen, ze gaan u met rust laten.
Ik gun die mens zijn brugpensioen maar het is toch duidelijk dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.
Gesprek gehad met werkloze X: Zolang je af en toe een opleiding volgt ben je met alles in orde.
Er is nog veel misbruik. Ik begrijp het probleem niet: werkloosheidsuitkering beperken in tijd ( behalve 50+ die hun bijdrage hebben gedaan) en langdurig werklozen op een leefloon plaatsen. Dat is objectief gezien een eerlijke oplossing.
.