Wie heeft jouw respect verloren?

Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Wie heeft jouw respect verloren?

Heb je een kennis, held of organisatie die jou onherroepelijk teleurgesteld heeft? Zo ja, waarom?

OP omdat je met zo`n topic en vraag best zelf van start mag gaan met een voorbeeld.
Voor mij is dat mijn halfzus die 13 jaar ouder is.

Na een banale ruzie enkele jaren (lees: meer dan 20 jaar) geleden had ze alle contact verbroken. Ik was toen nog te jong om dat te beseffen.

Door omstandigheden was ze opnieuw in mijn leven gekomen ongeveer 12 jaar geleden. Dat ging goed voor ongeveer 2 jaar tot ik op een dag voor een gesloten deur stond nadat ik met haar had afgesproken.

Dat gaf aanleiding voor mij om het contact te verbreken, omdat dit van haar een bewuste keuze / actie was.

Ben ze ondertussen nog tweemaal random ergens tegengekomen waarbij ze vroeg om opnieuw contact te leggen, en heb gewoon nee gezegd. Het was mij de kopzorgen niet waard.

Voor mij is dat mijn halfzus die 13 jaar ouder is.

Na een banale ruzie enkele jaren (lees: meer dan 20 jaar) geleden had ze alle contact verbroken. Ik was toen nog te jong om dat te beseffen.

Door omstandigheden was ze opnieuw in mijn leven gekomen ongeveer 12 jaar geleden. Dat ging goed voor ongeveer 2 jaar tot ik op een dag voor een gesloten deur stond nadat ik met haar had afgesproken.

Dat gaf aanleiding voor mij om het contact te verbreken, omdat dit van haar een bewuste keuze / actie was.

Ben ze ondertussen nog tweemaal random ergens tegengekomen waarbij ze vroeg om opnieuw contact te leggen, en heb gewoon nee gezegd. Het was mij de kopzorgen niet waard.

Als een gesloten deur een aanleiding kan/mag geven om alle contact met je zus te verbreken, dan ga ik er vanuit dat jullie band in die twee jaar toch niet erg hersteld was? Dit lijkt me maar een banaal iets om zo'n drastische beslissing op te baseren?

Natuurlijk ken ik de context niet en ik bedoel dit dan ook niet verwijtend. Ik kan mezelf gewoon niet inbeelden dat ik voor een gesloten deur de contacten met mijn broer/zus zou verbreken.

Als een gesloten deur een aanleiding kan/mag geven om alle contact met je zus te verbreken, dan ga ik er vanuit dat jullie band in die twee jaar toch niet erg hersteld was? Dit lijkt me maar een banaal iets om zo'n drastische beslissing op te baseren?

Natuurlijk ken ik de context niet en ik bedoel dit dan ook niet verwijtend. Ik kan mezelf gewoon niet inbeelden dat ik voor een gesloten deur de contacten met mijn broer/zus zou verbreken.
Laten we zeggen dat de gesloten deur een laatstse druppel was in een emmer vol miserie. 😉

Bij mij staat de politiek op 1, man wat een bende kinderen is mij dat geworden de laatste jaren.
Maar is dat niet gewoon omdat wij ouder worden vraag ik mij af, en ons kunnen herinneren hoeveel bochten er al gemaakt zijn? Ik bedoel, ik ben de eerste om te zeggen dat de communicatie vroeger beter (respectvoller) was door het gebrek van die sociale mediacultuur waar alles meteen in een tweet moet gelanceerd worden, maar was het niveau op zich vroeger beter?

Chris Avellone:
Spelontwerper; hoofdschrijver van Planescape: Torment en heel wat van mijn favoriete RPG's is blijkbaar iemand die last heeft om zijn poten thuis te houden, en heeft een serieus Me-Too-moment achter de rug.
Het is vies omdat die in zijn games altijd heel hard de nadruk lag op interactie met NPC's. Nu bekijk je zoiets altijd door een andere lens. Ben ik hier in een game een conversatie aan het voeren of ben ik eigenlijk iemand aan het manipuleren om te krijgen wat ik wil? Iets wat me vroeger 'diep' en 'betekenisvol' leek in games is daardoor wat afgevlakt.

Maar is dat niet gewoon omdat wij ouder worden vraag ik mij af, en ons kunnen herinneren hoeveel bochten er al gemaakt zijn? Ik bedoel, ik ben de eerste om te zeggen dat de communicatie vroeger beter (respectvoller) was door het gebrek van die sociale mediacultuur waar alles meteen in een tweet moet gelanceerd worden, maar was het niveau op zich vroeger beter?
Het gaat me gewoon om het feit dat men bijna continue de man speelt ipv de bal. En dat kan ik mij toch minder herinneren. En dan spreek ik niet over 20 jaar geleden he maar over 5 jaar.

Laatst bewerkt:
Ik kan eigenlijk niemand bedenken. De meeste mensen die ik niet respecteer heb ik nooit gerespecteerd. :unsure:

Niet dat hij het ooit gehad heeft, maar onze manager.

In deze tijden van Corona toch blijven doorduwen dat wij van een gebouw waar we met 4 personen zitten (in een ruimte van 300m2) moeten verhuizen naar een gebouw waar 40 man zit, en in 1 gelijkaardige ruimte waar we met 25 man gaan zitten.

Compleet onverantwoord. En als we het aanklagen worden we weggelachen als "personen met een bang hartje"

Preventieadviseur stuurt mail daarover zomaar inclusief naam naar de manager.
Vakbond, vertrouwenspersonen, hogere bazen, ... doen niets of trekken zich er niets van aan.

Mijn schoonouders. Altijd maar flauwe zever liggen verkopen en ze kunnen zelf niks oplossen. Ook de eerste om te klagen over mensen die in de winkel dichtbij komen staan maar dan wel de familie (5 volwassenen) uitnodigen met kerst. Soms kwamen ze op bezoek tijdens de afgelopen maanden, wat niet mocht en dan zette ik me op mijn bureau en ging wat werken of nog wat klussen. En dan durven ze aan mijn vriendin vragen of ik iets tegen hen heb...

Mijn schoonouders. Altijd maar flauwe zever liggen verkopen en ze kunnen zelf niks oplossen. Ook de eerste om te klagen over mensen die in de winkel dichtbij komen staan maar dan wel de familie (5 volwassenen) uitnodigen met kerst. Soms kwamen ze op bezoek tijdens de afgelopen maanden, wat niet mocht en dan zette ik me op mijn bureau en ging wat werken of nog wat klussen. En dan durven ze aan mijn vriendin vragen of ik iets tegen hen heb...
Gij hebt ooit respect gehad voor uw schoonouders of wa?

+1. In een professionele setting wordt iemand afgerekend op falen of niet naleven van beloftes. In de politiek is het precies bij elke verkiezing tabula rasa.
Om het met de woorden van Michael Van Peel te zeggen: “Fact free politics”. Feiten zijn niet meer belangrijk, iedereen roept maar wat.

Terug
Bovenaan