Wie heeft jouw respect verloren?

Mijn ex-baas : 21 jaar heb ik daar gewerkt alsof het mijn eigen zaak was. Dan wil meneer van zijn zaak af, komt de neef ten tonele, en die kiepert me zonder enige uitleg buiten. Geen opzeg, geen afscheid, geen uitleg,.... een dikke oprotpremie, dat wel, maar dat is op bijna 49 jaar oud een schrale troost. Nu, ik heb er ferm mijn kot in , want het draait ginds vierkant ; en ik start volgende maandag in een bedrijf waar ik nooit dacht binnen te raken. De eerste 6 a 8 weken was ik er wel ziek van, dat vergeef ik hen nooit!

Respect verloren is misschien veel gezegd, maar in ieder geval wel in een zeer ander licht gaan bekijken. Pom, tekenaar van Piet Pienter en Bert Bibber. Favoriete strip, by far. heeft mij door m'n ziekenhuisperiode geholpen.

Normaal denk je van tekenaars; ah, die willen tekenen, die hebben verhalen te vertellen, die willen mensen blij maken of ontroeren of "vul andere emoties in". Nope.
Hij las s&w, kuifje, nero en dacht "dat kan ik beter". Dat heeft mijn mening toch zwaar veranderd over hem.
Why? Dat is een toch een goede motivatie om mee te starten? Of het 'm gelukt is laat ik in het midden.

Terug
Bovenaan