Wie heeft jouw respect verloren?

Specifiek de EU. Ik ben altijd voorstander geweest van de EU, en verklaarde de Brexitters zot (nog steeds trouwens). Maar hoe ze hier falen in een Europees beleid, is echt verschrikkelijk. De EU krijgt niet genoeg vaccins besteld... omdat ze er niet evenveel uit 2 verschillende landen kunnen bestellen. Dan moet ge uw eigen orgaan serieus in vraag beginnen stellen...
Daarnaast ook het feit dat er tegen de regeringen in Polen en Hongarije niks wordt gedaan. Als je de rechtstaat niet wil respecteren, heb je géén plek in de EU.

Yep, hier ook de politiek al jaren kots, maar dan ook kotsmoe.
Elkaar afstraffen op nuance en woordkeuze in uitspraken ipv gewoon fucking beleid te maken.

Studies starten om dan zo lang rond de pot te draaien dat het niet in de huidige regering meer beslist kan worden en gewoon wordt doorgeschoven. Vervolgens dienen die opnieuw studies te maken omdat de oude niet meer relevant zijn enz.

Een steekspelletje met geween, dat soms hard op de Amerikaanse manier lijkt, maar totaal geen plaats heeft in een Belgisch of Europees land.

Tien miljoen burgemeesters en grenzen en allemaal kunnen ze niet meer uit aan eigen of andermans bevoegdheden. Daar gaat dan belastingsgeld naartoe.
En aangezien het allemaal ingevulde postjes zijn en de enige die er echt iets aan kunnen veranderen, niet die op het postje zijn: no way jose dat dit snel verandert.

Specifiek de EU. Ik ben altijd voorstander geweest van de EU, en verklaarde de Brexitters zot (nog steeds trouwens). Maar hoe ze hier falen in een Europees beleid, is echt verschrikkelijk. De EU krijgt niet genoeg vaccins besteld... omdat ze er niet evenveel uit 2 verschillende landen kunnen bestellen. Dan moet ge uw eigen orgaan serieus in vraag beginnen stellen...
Daarnaast ook het feit dat er tegen de regeringen in Polen en Hongarije niks wordt gedaan. Als je de rechtstaat niet wil respecteren, heb je géén plek in de EU.
Ik sluit mij hier volledig bij aan.

Alsook voor mij onze politiek en de aanpak ervan. Onze nationale politiek kent alsmaar nieuwe dieptepunten. Ongelooflijk. Tot voor kort was ik heel geïnteresseerd in onze politiek. Al het falen van opnieuw een nieuwe regering en de aanpak in deze crisis heeft mij een ongelooflijke degout gegeven van die bende foorapen. Het doet me voor het eerst nadenken om in de volgende verkiezingen op één van de uiteindes van het linkse of rechtse spectrum te stemmen. Alle vertrouwen in de tradionele partijen (CD&V/Open VLD/Groen op kop) meer dan verloren. Ik zie niet in waarom die nog maar 1 stem van het volk verdienen.

Adoptiezus. 9 jaar geleden is mijn (adoptie)vader overleden. Ik heb haar dan opgebeld en ze zei aan de telefoon: Of ik naar de begrafenis kom? Neen. (Daarmee kan ik nog leven natuurlijk, het klikte niet zo héél erg goed met mijn ouders). Zegt ze meteen daarachter: Ah, ik krijg daar 3 dagen verlof voor? Leuk! Dan ga ik 3 dagen op uitstap (naar de Ardennen)! *Klik*! :cautious:

Sindsdien is het contact verbroken. Er is een hele historie aan vooraf gegaan maar dat was de druppel.

Moeilijke vraag eigenlijk als je er goed bij nadenkt.
De definitie van respect wat vaag is en er zijn volgens mij ook meerdere categorieën in/

Er zijn weinig mensen waar ik op persoonlijk vlak echt respect/ontzag voor heb, en eens het is verkregen is het al moeilijk om dat te verliezen.

Aan de andere kant heb ik wel 'respect' voor sommige mensen, in de zin van 'chapeau wat ze bereikt hebben, of wat ze doen' maar daar hecht ik bijvoorbeeld minder waarde aan dan mijn eerste punt.

Terug
Bovenaan