De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

De aftrap is nog niet gegeven en we zijn al begonnen aan de Trump-Cup:

"Drie dagen voor de aftrap van het WK verhinderen de Verenigde Staten dat Iraanse supporters de groepswedstrijden van het nationale team kunnen bijwonen. Dat meldde de Iraanse voetbalbond in een statement. De federatie hekelt de Verenigde Staten, die het rechtmatig aantal toegewezen tickets voor WK-wedstrijden introk."

Maar in de VS is het bijwonen van zo'n wedstrijden wel meer een status symbool en het zich kunnen veroorloven van zo'n ticket betekent dat je succesvol bent.
Ik betwijfel of hij hierdoor veel stemmen of sympathie verliest.

Stemmen verliezen? Zeker niet. Die harde kern (lees: sekte) blijft toch staan, wat hij ook zegt.

Maar dat is net het absurde imo: de zogezegde strong leader, alpha male en president van de gewone man reageert op onbetaalbare tickets met “kijk dan tv losers. Electoraal misschien irrelevant, maar inhoudelijk toch bijzonder veelzeggend.

Maar zoals je aangeeft: irrelevant! Ze hebben ervoor gestemd hé. Gestemd op goedkopere winkelkarren, lagere gas prices en “cleaning out the swamp”, waarbij hij uiteraard zelf ongeveer de mascotte van die swamp is.
We moeten altijd opletten met wat ginder gebeurt door onze Europese bril te bekijken! Die sportwedstrijden zijn inderdaad wel wat status.

Maar wat Trump zegt is vooral wereldvreemd wegens wat een zogezegde belangrijke verkiezingsbelofte was.

Maar wat hij ook zegt, elke non-MAGA adept ziet daar door en weet dat het enige wat Trump interesseerd zijn de elite, de rijken, de industrielen etc. Want daar zit voor hem potentieel geld.
De gewone man in de straat betekent voor hem maar één ding, en dat is zien dat je daar op eender welke manier met eender welke leugen, ahlfleugen of verdraaide waarheid stemmen van kan lospeuteren.

Ach ja. Soms vraag mij wel eens af wat dan het ergste is.

De VS waar ze toegang hebben tot vrije media maar waar die MAGA-aanhang halsstarrig Trump blijft verdedigen en al zijn leugens en wanbeleid slikken. Al mag de media er zo neutraal mogelijk over berichten en zijn leugens compleet tegenspreken.
Of Rusland waar men dan quasi afgeschermd is van vrije media en velen geen andere keuzen hebben dan de media die een kopie zijn van wat het regime daar bericht.

De VS waar ze toegang hebben tot vrije media maar waar die MAGA-aanhang halsstarrig Trump blijft verdedigen en al zijn leugens en wanbeleid slikken. Al mag de media er zo neutraal mogelijk over berichten en zijn leugens compleet tegenspreken.
Of Rusland waar men dan quasi afgeschermd is van vrije media en velen geen andere keuzen hebben dan de media die een kopie zijn van wat het regime daar bericht.
Nu ja, je ziet tot welke extremen de Trump administratie gaat om ietwat neutralere media ofwel af te breken en als ongeloofwaardig over te laten komen, tot ze zelfs de mond proberen te snoeren (via commerciele druk, of via druk door de fcc naar licenties toe).
Ze hebben dus toch wel bang van de "vrije" media!

Vrije media maar wel een polarisatie die hier de PS en N-VA dikke vrienden laat lijken. Dan is het merendeel van die mediakanalen zo gekleurd dat moest je op dezelfde dag naar Fox en MS NOW (MSNBC vroeger) kijken je denk dat ze over andere landen rapporteren. Het is dan geen overheidspropaganda, maar volgens mij zowat even efficiënt in het indoctrineren van mensen.

Het resultaat is dan ook dat je vanuit een republikeins nest al sneller niet zal gaan stemmen dan ooit een democraat te overwegen, en omgekeerd. Trump is dan misschien een (gevaarlijke, seniele, corrupte, lompe, ...) gek, maar het is tenminste geen democraat!

Vrije media maar wel een polarisatie die hier de PS en N-VA dikke vrienden laat lijken. Dan is het merendeel van die mediakanalen zo gekleurd dat moest je op dezelfde dag naar Fox en MS NOW (MSNBC vroeger) kijken je denk dat ze over andere landen rapporteren. Het is dan geen overheidspropaganda, maar volgens mij zowat even efficiënt in het indoctrineren van mensen.

Het resultaat is dan ook dat je vanuit een republikeins nest al sneller niet zal gaan stemmen dan ooit een democraat te overwegen, en omgekeerd. Trump is dan misschien een (gevaarlijke, seniele, corrupte, lompe, ...) gek, maar het is tenminste geen democraat!
Dat ook wel natuurlijk. Maar blijf het schrijnend vinden dat die MAGA-aanhang zo blindelings blijft volgen terwijl je zoveel (neutrale of neutralere) nieuwsbronnen ter beschikking hebt waarvan je niet wordt afgeschermd.

Dat ook wel natuurlijk. Maar blijf het schrijnend vinden dat die MAGA-aanhang zo blindelings blijft volgen terwijl je zoveel (neutrale of neutralere) nieuwsbronnen ter beschikking hebt waarvan je niet wordt afgeschermd.
Met een Trump-aanbiddende schoonzus die elke vorm van propaganda slikt uit die hoek vind ik dat ook ongeloofelijk schrijnend, en ik maak me vooral zorgen dat we dit hier ook beginnen te krijgen: mensen die gewoon in parallelle realiteiten leven door de media die ze consumeren.

Met een Trump-aanbiddende schoonzus die elke vorm van propaganda slikt uit die hoek vind ik dat ook ongeloofelijk schrijnend, en ik maak me vooral zorgen dat we dit hier ook beginnen te krijgen: mensen die gewoon in parallelle realiteiten leven door de media die ze consumeren.
Dat is al volop bezig. De covid-periode heeft het "wij tegen de onzichtbare vijand/deepstate/mainstream media/elite (wie dat dan ook mag zijn)/wetenschap/overheid..." een geweldig grote boost gegeven. Mede door de desinformatie op social media.

Daarna kwam Trump 2.0 die nog elke dag laat zien dat leven in een alternatieve realiteit, inclusief liegen, bedreigen, beledigen,... zonder afgestraft te worden best mogelijk is. En wanneer het moeilijk wordt lopen we gewoon weg of is het vanzelfsprekend de schuld van 'de ander'.
En iedereen kan nu nog makkelijker desinformatie verspreiden op social media door het laten genereren van bagger door AI (zelfs Trump/Het Witte Huis deelt het maar al te graag).

Dat is al volop bezig. De covid-periode heeft het "wij tegen de onzichtbare vijand/deepstate/mainstream media/elite (wie dat dan ook mag zijn)/wetenschap/overheid..." een geweldig grote boost gegeven. Mede door de desinformatie op social media.

Daarna kwam Trump 2.0 die nog elke dag laat zien dat leven in een alternatieve realiteit, inclusief liegen, bedreigen, beledigen,... zonder afgestraft te worden best mogelijk is. En wanneer het moeilijk wordt lopen we gewoon weg of is het vanzelfsprekend de schuld van 'de ander'.
En iedereen kan nu nog makkelijker desinformatie verspreiden op social media door het laten genereren van bagger door AI (zelfs Trump/Het Witte Huis deelt het maar al te graag).
Ik vind ook wel dat het opvalt hoe mainstream allerhande uitspraken zijn geworden die op zijn minst suggereren dat <willekeurig onderwerp> wordt gemanipuleerd of dat "ze" het publiek errover voorliegen. Veel mensen zijn van gezond wantrouwen helemaal overgeschakeld op "elk officieel standpunt is een leugen dus een random filmpje op social media zal wel kloppen".

Ik vind ook wel dat het opvalt hoe mainstream allerhande uitspraken zijn geworden die op zijn minst suggereren dat <willekeurig onderwerp> wordt gemanipuleerd of dat "ze" het publiek errover voorliegen. Veel mensen zijn van gezond wantrouwen helemaal overgeschakeld op "elk officieel standpunt is een leugen dus een random filmpje op social media zal wel kloppen".
Inderdaad. Er is een deel van de bevolking dat alles gelooft van Facebookfeeds of Youtube. Onbegrijpelijk. Is het uit lompigheid? Die techneuten hebben ook allemaal hetzelfde Facebookprofiel: ze knippen en plakken elke dag een handvol rommelberichten als een soort statement, tegen de wetenschap en klassieke journalistiek. Je vraagt je soms af of toegang tot het internet wel een absoluut basisrecht moet zijn. Die zitten zo diep in de beerput dat je ze er nooit meer uitkrijgt.

Het probleem is dat idioten vroeger weggezet werden als die roepende onnozelaar op cafè of de excentrieke village idiot en ze nu elkaar vlotjes online vinden om elkaar te versterken in hun idioterie.

Vroeger werd iemand die naar de lucht wees en begon over chem trails omschreven als een tikje van het padje, nu gaan ze naar hun Facebookgroepje waar er al dertig andere clowns een foto van condens in de lucht hebben gepost met 'Ze zijn weer bezig!!'

Trump T1 phone:

Put those bits of information together and what you have is not an “American-Proud Design”, but a phone designed in China, made in China, with the vast majority of parts sourced from China. I’m failing to find any stirring of American pride within me. I’ve certainly felt it before, so I can confirm that it is absent at this time.

Eerlijkheidshalve, tech wise is het geen rip-off, de prijs zou vergelijkbaar zijn met de telefoon die onder het htc merk te koop is/was, maar het verkoopspraatje is natuurlijk wel één grote leugen!

En je kan vandaag veel beter kopen voor dat geld...

Trump T1 phone:

Eerlijkheidshalve, tech wise is het geen rip-off, de prijs zou vergelijkbaar zijn met de telefoon die onder het htc merk te koop is/was, maar het verkoopspraatje is natuurlijk wel één grote leugen!

En je kan vandaag veel beter kopen voor dat geld...
But it's gold!!
Er staat een (foutieve) Amerikaanse vlag op!

Is er oprecht iemand verbaasd dat Trump weeral mensen blaasjes heeft wijsgemaakt?

Of juist niet hé - je krijgt exact waar de VS/Trump voor staan: een inferieure telefoon, aan een te hoge prijs, met een hoek/streep af
Net zoals zijn presidentschappen :sop:

Ik heb het niet echt nauw opgevolgd maar adverteerde hij die telefoons niet als volledig 'made in USA' alternatieve voor de iPhone of Samsung Galaxy's?
Ben benieuwd of we die hier ooit ergens in het straatbeeld gaan zien?

Terug
Bovenaan