De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Je zou zo denken dat het daar over de oceaan Iran is... Misschien moeten we ons eens verenigen voor een regime change... En ze hebben wel kernwapens :unsure:

Hij kan dan als tegenreactie de golf van Amerika sluiten.
We kunnen hem ook met een bootje de Straat van Hormuz induwen....ze is volgens hem open....toch?
 
Het was een ego project van een wannabe dictator, maar zoals verwacht helemaal niet doordacht. Zijn ego kan het niet aan dat het nu misgaat en dan maar weer naar leugens grijpen en onschuldige mensen viseren. O wee, ge hebt uw hand in de vijver gestoken en iets wat al aan het drijven was aangeraakt.

Land of the free, noemden ze dat daar. Twas altijd al een leugen, maar onder Trump is het wel echt weer ne shitshow.

Ge vraagt u al af wat het met zijn Arc de Trump gaat worden.
Wist je dat als je een kaart van de straat van hormuz naast de arc de trump legt, de arc de trump 500procent groter is. Kan je je dan wel voorstellen hoe groots trump is.
 
Meestal ligt de waarheid ergens in het midden eens we de ruis negeren. Iedere president doet uiteindelijk ook wel iets goed, in the grand scheme of things - doorgaans toch.

Dus even serieus: zijn er eigenlijk zaken die hij afgelopen 2y heeft gedaan die effectief goed zijn voor de gemiddelde amerikaan?
 
Meestal ligt de waarheid ergens in het midden eens we de ruis negeren. Iedere president doet uiteindelijk ook wel iets goed, in the grand scheme of things - doorgaans toch.

Dus even serieus: zijn er eigenlijk zaken die hij afgelopen 2y heeft gedaan die effectief goed zijn voor de gemiddelde amerikaan?

Belastingsvermindering op overuren en fooien in service jobs / horeca.

Dat is het. Dat is letterlijk het enige positieve dat ik kon vinden.
 
Van alle projecten dacht ik nu echt dat die vijver wel succesvol ging zijn, helaas, zelfs dat is Trump niet gegund.

Is er eigenlijk iemand die weet hoe dat eigenlijk zit met de begroting van de VS, hoe gaat de gemiddelde Amerikaan om met al die onvoorziene uitgaven die niet het resultaat brengen dat werd beloofd - al weet ik niet of de oorlog met Iran winstgevend of verlieslatend is.
 
Van alle projecten dacht ik nu echt dat die vijver wel succesvol ging zijn, helaas, zelfs dat is Trump niet gegund.

Is er eigenlijk iemand die weet hoe dat eigenlijk zit met de begroting van de VS, hoe gaat de gemiddelde Amerikaan om met al die onvoorziene uitgaven die niet het resultaat brengen dat werd beloofd - al weet ik niet of de oorlog met Iran winstgevend of verlieslatend is.
Vanuit Europees standpunt zie ik niet hoe die oorlog als winstgevend kan uitdraaien? We kunnen op zijn best teruggaan naar de oorspronkelijke situatie waarbij de straat van Hormuz opent maar mits toegevingen van Trump en het nieuwe regime dat er zit is geen haar beter dan die hij heeft laten ontploffen. In tegendeel waarschijnlijk.

En de gemiddele Amerikaan? Die staart wel verder naar zijn TV-scherm of smartphone. Voor mij lijkt dat toch altijd heel hard het land van perceptie, kortetermijngeheugen en quick wins net voor een verkiezing. Als die oranje clown net voor de verkiezingen weer iets spectaculair uit zijn hoed tovert waarbij de gemiddelde Amerikaan gelooft dat het goed is voor hem, dan heeft hij ze weer allemaal mee.
 
Vanuit Europees standpunt zie ik niet hoe die oorlog als winstgevend kan uitdraaien? We kunnen op zijn best teruggaan naar de oorspronkelijke situatie waarbij de straat van Hormuz opent maar mits toegevingen van Trump en het nieuwe regime dat er zit is geen haar beter dan die hij heeft laten ontploffen. In tegendeel waarschijnlijk.

Ik bedoelde eigenlijk vanuit de positie van de VS: gaan zij verliezen of winnen aan deze oorlog - uiteraard kost die oorlog nu geld, maar iedereen daar gaat voorraden moeten aanvullen, gaan mss meer willen investeren - veel is Amerikaans. Er gaat daar mogelijks nog heel veel onderhandeld worden over tal van zaken ..
 
Ik bedoelde eigenlijk vanuit de positie van de VS: gaan zij verliezen of winnen aan deze oorlog - uiteraard kost die oorlog nu geld, maar iedereen daar gaat voorraden moeten aanvullen, gaan mss meer willen investeren - veel is Amerikaans. Er gaat daar mogelijks nog heel veel onderhandeld worden over tal van zaken ..
Ik zie ze toch niet veel winnen. Zeer hoge defensieuitgaven, stijgende energiekosten, stijgende rentes en inflatie...
Bepaalde sectoren halen daar zeker winst uit maar de modale Amerikaan denk ik toch niet?

En elke dag roept Trump harder dat hij Iran met de grond gelijk gaat maken als ze niet dit en als ze niet dat. Is toch vooral een roeptoeter die zelf veel water bij de wijn moet doen om niet geheel belachelijk te worden gemaakt.
 

Vers van de pers! Helemaal uitgekeken / achtergrond geluid en damn... Moest ik een vrouw zijn zou ik mij doodschamen. Hoe vinden ze toch keer op keer dezelfde type mensen die feiten in hun gezicht voorgeschoteld krijgen en dat gewoon staalhard negeren...

Ik had pre Trump al niet een positieve beeld van de VS, maar Trump zijn MAGA movement (lees: cult) heeft het land echt de afgrond ingestampt. Ik weet nu niet of ik moet huilen uit medelijden of gewoonweg uitlachen omdat het ik het niet kan geloven.
 

Vers van de pers! Helemaal uitgekeken / achtergrond geluid en damn... Moest ik een vrouw zijn zou ik mij doodschamen. Hoe vinden ze toch keer op keer dezelfde type mensen die feiten in hun gezicht voorgeschoteld krijgen en dat gewoon staalhard negeren...

Ik had pre Trump al niet een positieve beeld van de VS, maar Trump zijn MAGA movement (lees: cult) heeft het land echt de afgrond ingestampt. Ik weet nu niet of ik moet huilen uit medelijden of gewoonweg uitlachen omdat het ik het niet kan geloven.
"Who would have sex with Donald Trump?" en die steken bijna allemaal hun hand op?
Ik zou willen dat het staged was, maar zal wel niet zeker :unsure:
 

Vers van de pers! Helemaal uitgekeken / achtergrond geluid en damn... Moest ik een vrouw zijn zou ik mij doodschamen. Hoe vinden ze toch keer op keer dezelfde type mensen die feiten in hun gezicht voorgeschoteld krijgen en dat gewoon staalhard negeren...

Ik had pre Trump al niet een positieve beeld van de VS, maar Trump zijn MAGA movement (lees: cult) heeft het land echt de afgrond ingestampt. Ik weet nu niet of ik moet huilen uit medelijden of gewoonweg uitlachen omdat het ik het niet kan geloven.
Holy ragebait, waarom doe ik mezelf dit aan. 🥲
Blinde trouw aan Trump > *
 
Mja het format van Jubilee is tegenwoordig toch ook 100% ragebait. Zou me niet verbazen dat we straks Nick Fuentes vs 20 Holocaust survivors krijgen.
 
Terug
Bovenaan