De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

VB toch vaak de grootste in veel gemeenten in West-Vlaanderen. Zal in oktober ook nog spannend worden.

Heel vaak is een meerderheid N-VA - VB mogelijk.

Als dat andersdenken wilt zeggen waarden aanhangen die haaks staan op de westerse waarden dan ja. Dan is dat op zijn minst een schrikwekkende evolutie.
Dat misschien. Als dat zou groeien. Het ding is: wat koppel je daaraan? Mensen met meningen haaks op westerse waarden buiten? Wat op zich een mening is die haaks staat op de westerse vrijheid van mening.

Tja, voorstander van onverdoofd slachten en aanhanger van Hamas, dus je ziet op wat voor soort standpunten er hier gestemd wordt. We moeten de migratiesluizen nog wat verder openzetten ...

Op enkele thema's wil Team Fouad zwaar inzetten, waaronder koopkracht, veiligheid en netheid, maar ook mentaal welzijn.

Zou Team Fouad in een regering willen met MR, de grote winnaar aan Franstalige kant, ondanks de meningsverschillen rond het onverdoofd slachten of religieuze tekens? "We gaan het bekijken," zegt Ahidar. "Als we echt incontournable zijn, dan moeten we compromissen maken."
Vooraleer negatieve comments te maken bij een partijvoorzitter op basis van zijn naam. Die man woont al heel zijn leven in België (geboren in Mechelen in 1973), misschien ook eens zijn standpunten en reacties lezen.

Proficiat aan Nva, lichtpunt is dat VB sowieso in de oppositie blijft.

Als ik het programma van Open VLD bekijk kan ik mij daar eigenlijk voor een groot deel in vinden, kwam ook terug in de stemtesten. Maar puur en alleen de mensen die in die partij zitten weerhouden mij daar op te stemmen.
Ze hebben de groep van wie ze verondersteld worden hun belangen te verdedigen al zovele keren verloochend ten voordele van machtsdeelname dat bijna niemand uit hun doelgroep hun nog gelooft (met het huidige resultaat als gevolg).

Eerlijk is eerlijk, groen heeft het goed gedaan in Brussel. Maar daar is het dan wel ook mee gezegd.

EDIT: whut? Heb ik dat nu goed verstaan dat Jeremie zegt dat rechts een nederlaag heeft geleden ("ondanks de nederlaag toch de grootste")?

Ik heb de uitslagen niet gevolgd, enkel de speeches bekeken. Enkel Open vld heeft verloren vandaag blijkbaar.

Leeft groen in een parallelle wereld ofzo? Kon men daar Petra geen voorzitter maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij had geen zin meer om een andere versie te schrijven zeker, wat is dit?
En dan zo aflezen, ze zijn al met 2 en moeten maar een halve speech onthouden.
Rare jongens daar bij groen. Of is dat te binair verwoord?

Terug
Bovenaan